Gå til innhold
Gorgonzola

Enda en førstegangs Alfa-eier

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte min første Alfa for noen få uker siden, og har derfor rukket å melde meg inn i Alfa klubben (mottok første Alfa-nytt for noen dager siden).

Bilen er en 2001 147 2.0TS Selespeed. Etter prøvekjøring var jeg solgt. Da fikk det heller være at det var 2 dører mindre og mindre bagasjeplass en opprinnelig tenkt da jeg begynte å kikke på biler.

Ellers er vel bilen helt standard. Kanskje noen har ideer til forbedringer?

Her er et par bilder (etter min første polering):

alfa3.jpg

alfa6.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med Alfa! Ser du allerede har gjort 147-mod nummer 1: fjerning av nakkestøtta i midten bak ;)

Modifiseringer er vel ikke veldig påkrevd på en 2.0 147, men senking og 17" felger ser ut til å være populært. Det blir ikke spesielt stygt, kan du si :)

Ellers er jo eksospotter som er litt mer tiltalende både utseende- og lydmessig enn originalen kjekt å ha på en 147. En aftermarket potte gjør bilen et par kg lettere også ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Velkommen i klubben! Nydelig bil!

Det "de fleste" gjør av modifiseringer er senking, større felger og ny bakpotte.

Ved senking kan det lønne seg å bytte dempere å. Men det er nok ikke nødvendig på din bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil ja... ja, senk og få på noen fine felger, men ikke overdriv!! Størst mulig felger er ikke alltid det peneste, og for all del ikke putt på et sånn eeenormt enderør som A**i gutta kjører med. Og husk hilseplikten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

147 er en av de bilene som virkelig får et "løft" av en senkning. Jeg har vurdert senking av min GT, men der sier konemor stopp. Bilen er lav nok som den er.

Jeg får si som jeg leste i en test av Spider en gang: Eneste minussiden med bilen er at du ikke kan se hvor flott den er når du sitter inne og kjører.

Lykke til med Alfa. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Personlig vil jeg heller høre noen ord fra siste gangs eiere av alfa romeo ...........

Pen bil ja det skal den ha .... ;D

Kun to forbedringer kan gjøres med den bilen der :

Punkt 1. Fjærn sklitplatene

Punkt 2. Kjøp nye felger

Og forøvrig GRATULERER så Meget !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for sist!

Nydelig bidrag til forskjønnelsen av Trondheim - "blått er flott" ;D

Takk for sist til deg også! Jeg treffer vel deg og GT'en din igjen på senere arrangementer (som sist på Lånke/Selbuskogen).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for god mottagelse og fine innspill! ;D

Har jo begynt å leke med tanken på dekk, felger og eksosanlegg, men det blir vel med tanken til dekk eller eksosanlegg er moden for utskifting.

Lover å gjøre mitt beste for å overholde hilseplikten. Skulle det glippe av og til så er det ikke viljen det står på, men heller observasjonsevnen. ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis med pen bil! Fargekomboen er meget pen og tipper selespeed gir øket Schumacher følelse på litt aktiv kjøring.

eller eksosanlegg er moden for utskifting.

...det trodde jeg også jeg skulle klare å vente på en gang.. icon_mhihi.gif

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin bil! Ser ut til at du har noe å bidra med når det gjelder polering, blank var den!

(Du kan gjerne komme med tips under poleringstråden)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for sist!

:) Fin bil. He,he

Når det gjelder forskjønnelsen av Trondheim, så skal det vel ikke mere til... 8) 8) 8) 8) 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for sist!

Når det gjelder forskjønnelsen av Trondheim, så skal det vel ikke mere til... 8) 8) 8) 8) 8)

Dæven, ikke bare disser du bilen min ;), men også Trondheim.

Du risikerer jo å erte på deg de innfødte :o, og ikke de innflyttede som meg.

Vel, storsinnet og ærlig som jeg er, må jeg si at du har en flott bil da (etter bildet i innlegget ditt å dømme)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Bilen din er bare lækker.... ;)

Har prøvekjørt tilsvarende bil som din og det var et artig bekjentskap.

Jeg gikk rundt med et fårete flir lenge etter at bilen var parkert.

Du har en gøy bil med en flott fargekombinasjon.

Slit an.

Når det gjelder Trondheim, kunne jeg ikke dy meg...

Men Trøndere er jo fine folk.........

Mvh: Alfakrøll, Bergen ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:) Bilen din er bare lækker.... ;)

Har prøvekjørt tilsvarende bil som din og det var et artig bekjentskap.

Jeg gikk rundt med et fårete flir lenge etter at bilen var parkert.

Du har en gøy bil med en flott fargekombinasjon.

Slit an.

Når det gjelder Trondheim, kunne jeg ikke dy meg...

Men Trøndere er jo fine folk.........

Mvh: Alfakrøll, Bergen ;)

Du er tilgitt!

Og bergensere er jo fine folk de også (er født der selv ;) )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pen bil ja. 40-årskrisa har tydeligvis tatt en svært positiv vending. Holder allerede på å planlegge min egen. Om alt går bra skal da SW`en byttes ut i en GT! Har vært å kikka på 147`en da den sto nede på nyhavna. Svært fristende da vi skulle ha bil nr 2, men det ble bare en Fiat. Meget fin interiørfarge. Håper du fikk bytte av reg.reim med i prisen bilens alder tatt i betraktning. Uansett, GRATULERER! :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

40-årskrise er moro når det materialiserer seg i Alfa!

Har forøvrig fått napp på vinterlagring, så nå blir det bare verre og verre ;D ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget pen bil ja. 40-årskrisa har tydeligvis tatt en svært positiv vending. Holder allerede på å planlegge min egen. Om alt går bra skal da SW`en byttes ut i en GT! Har vært å kikka på 147`en da den sto nede på nyhavna. Svært fristende da vi skulle ha bil nr 2, men det ble bare en Fiat. Meget fin interiørfarge. Håper du fikk bytte av reg.reim med i prisen bilens alder tatt i betraktning. Uansett, GRATULERER! :D

GT til salgs her ;D ;D

Ta kontakt for en prøvetur...

Hmm... Kanskje jeg kunne ta en SW i bytte også??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GT til salgs her ;D ;D

Ta kontakt for en prøvetur...

Hmm... Kanskje jeg kunne ta en SW i bytte også??

Sorry, skal være en DIESEL der også. :D :D Hr kommet en nydelig rød en opp til Tr. heim, men med bensinmotor :o Men bilen din ser strøken ut. Misunner deg aldri så lite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for sist!

Nei, det er jo rene u-hjelpen vi innflyttere driver med ;D "Fyller opp" med Alfa gjør vi også... ;) Heia Ham-Kam! 8)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...