Gå til innhold
Forzaalfa

Prosjekt Carabinieri Bertone

Anbefalte innlegg

Hei,

Utrolig kult prosjekt med skikkelig tøft stuk, tusen takk for at du deler. Jeg må si meg enig med Benzina om at den fortjener litt mer tidsriktige skiltlys som GTA siden du kjører uten fangere (jeg er litt subjektiv her da....).

Skiltene fra Lator passer helt fint dersom du dropper rammen rundt, og de har kjempeservice.

bare to til tre måneder igjen til det er sesong 🙂

mvh

Pål

B01BD69F-9C61-48B4-96BC-DB7DC08D6BBF.jpeg

200FCA25-5412-4199-877F-79FC8B43599E.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh.. Nydlelige biler. :)

Det var jo subjektive meninger jeg ba om. :) 

Jeg skal se hvordan det blir med gulere lys fra de, liker godt at det er "clean" bak der.. Men jeg heller mer og mer mot å bytte skiltene da, det ser unektelig bedre ut bak! Et tidsriktig skilt i liten størrelse foran så hadde jeg vært storfornøyd, men det er det ingen som lager..

Satser på kort vinter, gleder meg til en full sesong med bilen. 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal det sendes bestilling! Jeg så skiltet ditt her om dagen, men jeg trodde det var vanlig størrelse siden Lator påsto at det ikke var mulig (noe med stanseverktøyene?).. Flott om du kan måle bredden så det ikke er tvil i bestillingen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg endelig funnet forgassere til go' motoren! Dellorto DHLA 45.. :)

Har noen her erfaring med dyser som er passende for trimmet NORD 2 liter? Dyser må jeg jo bestille uansett, så hvis det er mulighet for å være heldig å treffe pga. andres erfaring sparer jo det meg for litt skruing.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har eller kjenner noen med 2 liter og DHLA 45? 

All erfaring om å sette disse opp settes pris på, disse har vært på en volvo 2.3 tidligere, så det må nok endres litt på noen dyser..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir mye tull med disse gamle alfaene.. Plutselig får man innfall om at man må kjøre til lampeland 2 mil unna for å kjøpe is, og det føles naturlig å ta den kronglete omveien hjem istedenfor riksveien.. 

En ting jeg ikke tenkte skulle bli så skummelt med å ta ut bilen tidlig var telehiv! Jeepen spiser det jo til frokost, men denne følger jo alle konturer tett på! Tror jeg må ordne noe mer hjulvandring foran.. :D

En ting til To-Do listen er å feste hattehyllen skikkelig. Noen av festene var rustet bort på den, men jeg tenkte den lå stødig og klemt mellom ruta og baksetet. En annen ting jeg må finne ut av er hvor eksosen finner veien inn i baggasjerommet, pakningen er jo flette ny.. Opplever det jo bare når en siderute er åpen, men det skal jo ikke være sånn. Noen Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sleit litt med spidern, der hadde jeg et bittelite hull, og gamle eier hadde ikke brukt riktig pakning på bakre skjøt av eksosanlegget. Men dette har du sikkert 100% kontroll på 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det skal jeg ikke garantere at jeg har.. Har ikke lagt merke til noe lekkasje, men jeg får løfte den opp og sjekke med motoren igang. Takk for tips.  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok noen timer idag og fikset noen ting som irriterer litt i hverdagen. Jeg hadde byttet om nær og fjernlys på releet, så fjernlyslampen lyste med vanlig lys. Blinkerreleet tok også kvelden, heldigvis lå det et NOS i delehylla. Dette hadde ikke relèsokkel orginalt, så det monterte jeg nå. 

Jeg har også "fornorsket" el-anlegget litt med et relè som bryter styrestrøm til kjørelys med tenningen.. Da slår lyset seg av når tenningen slås av, så det er ingen grunn til å vri lyshendelen til AV med mindre jeg vil kjøre rundt uten kjørelys. Alt sirlig dokumentert i visio-modifisert el-skjematikk selvfølgelig. :)

Tror jeg skal bytte sikringsboks til flatstiftsikringer også, HATER disse kubbesikringene! En annen dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden jeg ikke kom meg på autovia idag ble det en liten rundtur lokalt. 

image.png.89d1928fab4b547113a23f940749b3b5.png

image.thumb.png.14f92757716eb57fc013b1371e90b79b.png

Ingen skiltlys foreløpig, skal se på om jeg lager eller kjøper etterhvert. Neste på tapeten er nok fjærbytte eller spacing foran så jeg får litt markfrigang, men det blir nok etter at raceren er klar for løp 22 juni!

Det er forresten ikke ofte at jeg føler at jeg har den moderne bilen i trafikken.. :D Han vinket nonchalant med venstrehanda og tok av veien. god stil.

image.png.4b3e3fcbf5092659f48af74798e25b68.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil. Ser skiltlys er diskutert tidligere i tråden. Jeg er ikke tilhenger av «hengeleppa» og har gått for lightbolt med mildt lys. Enkel og billig løsning. 

5B5DED18-79A7-4DB0-8020-FF939FE6E068.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, akkurat samme løsning jeg hadde (og fikk litt tyn for) :D 

Sliter også litt med hengeleppa, så det kan hende jeg skrur de på igjen. Eneste er at de har litt for hvitt lys, så jeg la på gjennomsiktig gul tape for å få litt gulere lys. 

Har du tråd for bilen din? Vil gjerne se mer av den! ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, har en tråd på bilen, men den er ikke oppdatert siden 2011. Mye har skjedd siden den gang og skal ikke bruke din eminente tråd på det. Men et bilde tåles vel?

3C42D433-F667-49F2-84F9-5B8B78366CB0.jpeg

Endret av NPSalvesen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er jo '72, så det skulle vel være "likhet for loven" det.. Men det står "LL/LH" (lite lavt/lite Høyt) i vognkortet mitt, så du må kanskje inn til tilsynet først..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...