Gå til innhold
Gjest Motorola.

Hilseplikt for ørtiende gang!

Anbefalte innlegg

I dag møtte jeg 6 (seks) Alfa 156..

Ikke EN tenkte på å hilse en gang!!

Hadde øyekontakt med samtlige der jeg veivet med det jeg hadde av armer og bein, ansiktsuttrykket på de "fine" 156-eierne sa noe sånt som: "stakkar, han må ha fått en høstdesperat veps inn i bilen sin slik som han veiver..."

Nei, nå må folk ta seg sammen!

8)

For ordens skyld, jeg kjører 116 serie GTV6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :)

Jeg eier ingen Alfa enda, men det er Alfa som ligger hjertet mitt nærmest.. og jeg hilser på ALLE Alfa-eiere jeg møter. Det ser kanskje litt teit ut på tanke på at jeg kjører en Audi nå... men men, de fleste hilser tilbake! hehe :)

mvh

Ken-Arild Kristiansen

[email protected]

http://www.kak.net/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg står på opg hilse som bare juling, men må vel innrømme at de fleste abre ser litt dumt på meg, hehe... :) Ser ikke ut som 147-gjengen er noe bedre enn 156'erne heller enda... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt ikke alle Audi-kjørere hilser! hadde blitt litt slitsomt..... ;D

Tror det er bare å innse at etterhvert som Alfa når en bredere kundegruppe så blir det litt mindre "entusiasme"...

men folk med nyere Alfaer som jeg har snakket med og forklart hvorfor folk hilser på dem synes det er kult å begynner hilse!

Den som gir seg har tapt!

Og så er det sånn at når "mor" tar alfaen til byen er det slik at "hun" ikke ser at hun møter en annen Alfa om du så kjører på dem! Hun kjører jo bare mannens bil! Kan jo hende at mannen får litt kjeft når mor har opplevd ørten "berter" i spreke spidere som hilser!....................... ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leste ett eller annet sted at av de som har lyst på Alfa så er den største andelen Audi-eiere. Ikke så rart når man ser hvor steril en Audi er.

PS! Dere har hørt at Audi og Lada skal inngå tett samarbeid? Den nye felles modellen skal hete AUDA!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jeg lov å hilse når jeg kjører gammel Fiat?

Det er klart! Det er alltid lov å hilse! Jeg hilser til og med når jeg sitter på med andre typer biler... :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg leste ett eller annet sted at av de som har lyst på Alfa så er den største andelen Audi-eiere. Ikke så rart når man ser hvor steril en Audi er.

PS! Dere har hørt at Audi og Lada skal inngå tett samarbeid? Den nye felles modellen skal hete AUDA!

Vanvittig bra kommentar, måtte bare fortelle kolegaene min denne. Den ga gapskratt.

Kona kjører Audi, men det er bare fordi jeg trives bedre med hun og ungene i en STOR conteiner, enn i en liten sportsbil.

Med vennlig ALFA hilsen

Bård-Arne Andersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver det med hilsing jeg også, men det er ikke mye retur å få. I hvertfall ikke i Oslo.

Hyggelig å hilse på han Compac kompisen i 147 og, vi jobber jo i samme bygget også!

Mitt forslag er som følger: Prøv å hils, ikke no respos, gi finger'n.

Sondre

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

......

Mitt forslag er som følger: Prøv å hils, ikke no respos, gi finger'n.

Sondre

Den var vel ikke helt OK..... :-\

Tor nok at når det nå har blitt så mange "ikke entusiaster" som har skaffet seg 156 - og etterhvert 147, fordi det er noe annet enn tyske biler - så må vi bare godta at det kun er vi som har Alfa av overbevisning som er tro mot hilsplikten... ;)

Jeg gir ikke fingern, men hilser ufotrødent videre på alla Alfa-eiere... - og det er jo kjekt når en vet når en treffer entusiaster - det er de som hilser tilbake.... ;D

Alfa-hilsen.... 8)

Lars G.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gi fingern virker lurt, da får du i hvert fall en finger tilbake om ikke så lenge... ::)

Nei, fortsett å hils, så vokner nok folk opp etterhvert !!

Jeg har ikke Alfa enda, men ble frelst da jeg prøvekjørte en 147 her om dagen....

Fant en brukt 147 på nett til ca 170.000 men den var solgt ! (Såå klart !!) :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De som ikke hilser avslører bare at de ikke er ekte Alfisti's!

Greit å vite hvem som er entusiast og ikke.

Det er bare å hilse i vei!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fint dette tas opp igjen!

Vi som er inne på dette forumet hilser sikkert alle sammen

Kjører 156 selv og bruker og ofte hilse, men kan bli flinkere.

Ser nå etter Audi førere som hilser.l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkeno' hjelper bedre på humøret en hilsing! Sitter en trøtt og sliten i bilen på tur hjem fra jobb så blir dagen litt bedre når noen hilser (tilbake ;))

Men er det jeg som tar feil, eller blir det mindre hilsing dessto nærmere en kommer Oslo? Kjørte en tur sørover fra Trondheim, og når jeg endelig traff andre Alfaer (etter 40 mil) - så ble det ikke hilst tilbake!? For ordens skyld: Noen hilste :-)

Jeg har vel ikke verdens beste samvittighet selv når det kommer til stykket -- av og til er det litt for mye som skjer på min side av veien :D

Og for alle de som har møtt en blå 147 i Trondheim som ikke har hilst tilbake:

*vink* *vink* *vink*

Sånn. Nå fikk jeg bedre samvittighet. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke bare nyere Alfaer som ikke hilser, i dag på vei til jobb, sånn ca kl. 10.00(måttte bare si at jeg har flexi) traff jeg først på en Spider fra 80 tallet. Jeg dro vinduet, hang ut og vinka. Men fyren bak rattet bare kikka rart tilbake. Ingen som savner en hvit Spider vel. Den må jo være stjålet. Hva gir du meg, kjøre en nydelig hvit Spider, og ikke hilse.

Her nede på sørlandet er ikke tettheten av Alfaer stor, men rett etter den traumatiske hendelsen kom det en 155. Senka, feite felger og Alfa rød. MEN........... :o :o :o :o :o :o :o :o Her kom vist broren til han andre.

De må jo ha forbud mot et eller annet i den familien.

Ja ja. Jeg kan jo saktens drømme om landstreffet i sommer, da jeg fikk møte alle de andre likesinnede.

Det er jo lov å håpe da, att før vinteropplagring av GTVen, så kanskje jeg kan få muligheten, til å hilse altså.

Med vennlig Alfa hilsen

Bård-Arne Andersen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører en rør 155 senka med feite felger og bor på sørlandet, men det var ikke meg du traff da min har stått i garasjen i hele dag (tror jeg da, får kanskje gå ut å sjekke for sikkerhets skyld).

Har allerede fått mistenksom mail fra en alfa venn - kan ikke ha slikt hengende på meg.

Selvfølgelig hilser jeg på møtende alfaer, men blir noe overraska når møtende audier begynner å vinke!!!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig hilser jeg...

..men det tok noen uker fra jeg fikk min første 156 i fjor til jeg skjønte at vi faktisk hilser på andre Alfa kjørere. Nå som det nærmer seg bytte til en Sportwagon så skal det hilses enda mer... Har til og med lært bort hilsingen til en kamerat som egentlig ikke har greie på bil - men som alikevel kom borti en Alfa 146 som han kjøpte for en to måneder siden...

Men alle må læres opp...(..og både på Ris, Nordstrand

og Kolbotn hilses det ofte!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg har kjørt forskjellige nye og gamle Alfaer i 6 år nå (har nå GTV6 og 156) og prøver så godt jeg kan å huske hilseplikten når jeg er ute og kjører. Responsen tilbake har vært varierende, men de eneste som uten unntak ALDRI har hilst tilbake er 166-eierne. Sist lørdag var jeg ute en tur i 156-en, og på E16 litt nedenfor Sollihøgda møtte jeg en BP-registrert sølvgrå 166 på vei mot Sandvika/Oslo hvor føreren hadde armen oppe før jeg rakk å hilse selv. Jeg ble så perpleks at jeg GLEMTE Å HILSE TILBAKE. Så hvis føreren leser dette og fremdeles lurer på hva det var for en tosk i rød Sportwagon som ikke hilste tilbake, så var det meg. TILGI MEG!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt fra den italienske ambassadørfruen til ungdom hilser...og jeg har fått hilsen fra mange 166 eiere også!

Ikke like enkelt å feriere i Italia med en leid Volvo V70 og absolutt ingen som skjønte hvorfor (av gammel vane)jeg hilste...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre å hilse en gang for mye enn en for lite:) har tilogmed lært fruen å hilse..så nå ser hu møtende alfaer før meg.og da kommer de som regel en kjapp kommentar"alfa!!!nå må du huske å hilse" hehe

Hilsen

Lars Petter Riis

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...