Gå til innhold
Han5y

Hvem er vi?

Anbefalte innlegg

Heter ulf, bor i Fredrikstad, 36 år. Er vel den eneste gravferdskonsulenten i klubben?

Har hatt Bertone, har nå Giulia Spider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Jeg heter Monique, er 38 år, bor i Oslo med barna mine - tre halvstore gutter (som elsker mammas bil) - og jobber som tekstforfatter i Telenor.

Jeg har ikke kjørt bil så lenge, men tok først lappen i mai siste år. Ikke spør meg hvordan jeg klarte meg uten før - hehe. Selv om jeg nok aldri blir min egen mekaniker, så fikk jeg en solid bilinteresse mens jeg holdt på å ta lappen, og jeg kjøpte bil i juni. Jeg hadde egentlig tenkt meg å kjøpe en Volvo V40, men da jeg prøvekjørte en Alfa i juni var jeg solgt. Den var jo mye bedre å kjøre enn de andre bilene jeg hadde prøvekjørt (jeg hadde prøvd en del forskjellige), bedre å sitte i og hadde flott design i tillegg. :) Jeg kjøpte Alfaen jeg prøvekjørte - en 156 Sportwagon 2.0 TS fra 2000 med Selespeed osv - og nå kan jeg slett ikke tenke meg å ha noen annen bil enn Alfa. :)

Som jente vedkjenner jeg meg for øvrig å være en høne uten stedsans, så det første jeg gjorde etter jeg hadde kjøpt bilen, var å kjøre til Danmark der jeg fikk installert en Blaupunkt-radio med navigasjon. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg heter Johan 20år,Tromsø, maskinfører,lastebilsjåfør.Har en Alfa Romeo gtv er10 kompressor 1999 mod. Bilen min er no på tur til Gøteberg til verskted for og overhale motoren?? Oljeslangen til oljekjøleren røyk mitt inni en tunnel så sånn er no det..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folken`S !

Mitt navn er Jan Gunnar Evertsen og bor i Alta!

Jeg er nettop begynt i ny jobb som bil og Caravan selger hos Nissan forhandler her i Alta.

Så min kjære Alfa 164 ts ,blir snart byttet ut mot 4WD Nissan etter vært  :(

Men da skal æ realisere drømmen om en Alfasud og helst i trofeo utgave,

jeg har kjørt Alfa isiden 1994 da jeg kjøpte en 33 1,5 86 mod .Å æ savne boxerlyden :'(

164 har æ hadt siden 97 snart 10 hyggelige år. Den blir tilslags utpå vårparten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Alfisti og andre italofile

Even Knapstad her håplaust forbruk av italienske motoriserte ting og sko, har for tida berre Alfa 90 2,5 og bur på Dagali. Har forresten 1,8 km dragstripe som næraste nabo, hadde vore kjekt med ein Alfadag her oppe.i

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei jeg heter espen og er 32. Helt fersk på dette forumet,men siden broren min og jeg er de eneste i norsk rally (som vi vet om) som kjører alfa...(33 4x4) så er jeg vel nesten programforpliktet til å følge litt med.

Jobber som biltekniker hos Jaguar og Aston Martin importøren i Oslo.

Så er det noen som kan mye om 33 trimming og understell/gear osv så er det bare å melde ifra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei! Jeg heter Geir Ivar Ødegaard er 26 år og bor i Bodø.  Er samboer med min forlovede, Pernille og hennes to barn fra før. Vi har oxo en langhåra dverg-dachs som heter Sofus...er en kjernekar    Har desverre ikke en egen Alfa enda, men har veldig lyst på en 156 og en Giulia TI Super.  Min kjære har oxo blitt helfrelst på Alfa :D Det er noe jeg er veldig glad for, hennes favoritt er forresten Giuliaen! 

Jeg har alltid likt Alfa, helt siden jeg var bare en liten unge faktisk.  Faren min, Geir A. Ødegaard satt i styret i KARN, som medlemskontakt, tidlig på -90 tallet og har hatt mange Alfaer!  Jeg har oxo jobbet en del med biler før, bl.a. for Berlinetta Service og Th!nk Nordic, på rullebåndet!  Så jeg er vel en av ikke så veldig mange som kan si at jeg har jobbet i en NORSK bilfabrikk! :D Selv om de bare var elektriske, da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg heter Trond-Eirik Hasselø, er 23 år og for tiden bosatt i England. Driver for tida og avslutter tre års utdannelse i Maritime Business, men bruker mer tid på å lese dette forumet enn å skrive bacheler oppgaven :-\....

Håper å flytte til Bergen til sommeren.

Har tidligere hatt en 1996 AR 145QV, som var en utrolig artig bil. Ble helfrelst alfist da jeg som 18 åring så et bittelite bilde av en 145 i en AR utstyrskatalog min bror hadde liggende. En kjapp tur innom forumet her fikk avklart hva slags type det var, og ca to dager etter hadde jeg funnet en som var til salgs og henta den i Sandnes.

Etter jeg starta studenttilværelsen har det derimot blitt lite alfa...Har måtte nøye meg med fremkomstmiddel av tysk og japansk opprinnelse, men håper å finne en bra GTV TB til høsten ;D ;D

Edit: Høsten er kommet, studenttilværelsen er bytta ut med jobb i et bergens rederi, men på parkeringsplassen står fortsatt samme gamle mazdaen... Kjipt at leiligheter er så dyre i Bergen at en stakkar blir nedverdiga til å kjøre en kjip bil...men SNART!! SNART sier jeg!! Da blir det GTV!!! (håper jeg)  ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er vel uhøflig å ikke presentere seg når man bruker forumet  ;D

EVO er lik Anders Bigseth. Jeg er 33 år, bor i Oslo og har en interessant stilling som rådgiver og pressetalsperson i DnB NOR.

Foruten å utarbeide og koordinerer presseaktiviteter, gir jeg råd om mediehåndtering til konserndirektører, ledergrupper og fagpersoner. Jobber også (heldigvis) mye med strategisk kommunikasjon, og har vært så heldig å jobbe med noen av de største finansielle traksaksjonene som har vært gjennomført i Norge:

Spredningsalget av Statens Banksikringsfond (nedsalget av DnB)

Delprivatiseringen og børsnoteringen av Statoil og Telenor

Kjøpet av Skandia Asset Management

Kjøpet av Nordlandsbanken

DnBs fusjonsforsøk med Storebrand

Har også hatt gleden av å lede arbeidet med moderniseringen av DnBs grafiske profil, og har fungert som informasjonssjef for Postbanken.

Utdanning: Journalistikk, PR- og informasjon, og Personalutvikling og ledelse.

Å være tilgjengelig, bl.a. for journalister til alle døgnets tider, gjør dessverre at det blir mindre og mindre tid til pleie av bilinteressen  :'(

Nå er det vel kjent for mange forumbrukere at jeg har et pragmatisk forhold til hvilket bilmerke som er best osv. Men Alfa Romeo er et bilmerke med stolt racinghistorie, og jeg håper merket igjen får økonomi til å lage virkelig gode (og lette) sportbiler i fremtiden.

GTV'en min, som forøvrig er til salgs, er en av de mest levende og kommunikative bilene jeg har kjørt og eid. Også med forhjulstrekk da  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eivind Biong. 42 år fra Kolbotn men bor nå på Riis i Oslo. Kjører nå min 6. Alfa Romeo - en 159 Sportwagon - dette må nok skyldes en oppvekst med en far som kjørte Lancia Thema og en mor som kjørte flere Lancia/Autobianchi A112. Jobber i et større svenskt finanshus med et produkt for "deg som krever litt mer"...

Italia er nok mitt ordentlige hjemland - her oppe bare oppholder jeg meg inntil oppnådd pensjonsalder...

Siste nytt: Etter 9,5 år med Alfa kommer jeg nå "hjem igjen" når jeg fredag 11. juni henter vår nye Lancia Delta....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg heter Øyvind. Er 28 år gammel og bosatt i Hamar med samboer.

Vi har nettopp kjøpt en Alfa 156 og er strålende fornøyde så langt.

Alfa Romeo er den eneste bilen som har klart å få meg bilinteressert. Først og fremst fordi den er nydelig å se på.

Min mannlige samboer er langt mer bilinteressert enn meg og holder seg først og fremst til Saab, men heldigvis har også han sansen for Alfa Romeo.

Jeg arbeider som teknisk tegner i BoligPartner og er ellers interessert i kultur av ymse slag.

Jeg har påfallende lite peiling på bil, men har tenkt til å gjøre noe med det etterhvert. Jeg kunne sikkert ha kjøpt Alfa Romeo uten å sjekke om den hadde motor. Det er og blir en nydelig bil å se på. Og det er like behagelig å kjøre :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heter Lasse, er 19 år og kommer fra Øvre Årdal lengst inne i Sognefjorden.

Er fortsatt student innen automasjon, men skal forhåpentlivis starte som lærling etter sommerferien.

I feriene går jeg å trasker inne i Å1 ved Hydro aluminium som ferieavløyser.

Kjøpte 33en, som er min første alfa, i september 2005, og er meget fornøyd med den!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jaja.. jeg ser at jeg har glemt å presentere meg her, så jeg får gjøre jobben nå:

Jeg heter Erlend Stansberg, og jeg er født i 1979. Jeg kommer fra Trondheim (vokste opp på et lite og merkelig sted som hter Lundamo, 38 km sør for Trondheim, men har bodd i Trondheim i den "voksne delen av ungdomstida".) Nå bor jeg på Rodeløkka i Oslo. Ikke medlem av jekkeklubben, men kan sikkert la meg overtale hvis noen skulle ønske det  ;D

Jeg har vokst opp med en pappa som kun har hatt diverse franske løver opp igjennom åra. Selv var min første bil en 1987-modell 205 XS med 1,4 liters motor. Vippa 200 km/t med den i Tyskland for tre år siden, og ingen skal si det ikke var en artig bil.

I januar 2004 begynte jeg å tenke at jeg kanskje fikk råd til en ny bil snart. Og jeg var innom en forhandler her i Oslo (jeg sier dere folkens, IKKE handle NOE fra Citroen på Storo.. Bilen var bra, men ikke det firmaet...!!) hvor jeg kjøpte en 1999 156 1,6 TS etter å ha sittet i bilen i et minutt inne i salgslokalet.

Så nå kjører jeg den bilen. Den kostet 50 000 mer enn jeg hadde satt av penger til, så jeg sliter fortsatt med et billån som sperrer for mulighetene mine til å kjøpe bolig. Men om ett år er herligheten nedbetalt  ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som pre-blodfersk Alfa-eier så føler jeg meg berettiget til å skrive på denne posten jeg også :-)

Trond Bonesmo, 35 år, bosatt med kone og ett barn i Oslo, men flytter tilbake til Sunnmøre om 1 mnd etter 11 år i Tigerstaden.

På bilfronten så har jeg altså snart en Alfa Romeo 147 Selespeed '02 modell. Jeg skal hente bilen på mandag så jeg er altså bare pre-Alfa eier. Ellers så har jeg en BMW 318 i '86 modell og en BMW 330XI Touring '02 modell. Bildrømmen består forøvrig av en Brera 3,2 og en BMW 3,0 CSI.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Knut N. Wie, snart 45 (må etterhvert finne frem kalkulatoren for å finne ut hvor gammel jeg er). Bor i Bergen, jobber i bank. Ble alfafrelst i 1982 under studietiden i Oslo. Kjøpte da en 1975 modell Alfasud med dårlig varmeapparat som ble mye brukt mellom Oslo og Bergen. Holdt på å fryse meg ihjel over Hardangervidda til tider. Men ingen kjørte fra meg. Tok en vinternatt igjen en ambulanse under uttrykning i Hallingdal. Var litt i stuss om jeg skulle kjøre forbi, men la meg litt bak da den satte baklyskasterne sine på meg. Men dette var på tidlig 80 tall...

Kjøpte deretter en 1981 modell Giulietta 1,6. Herlig design!. Den ble byttet ut i en knallrød 1986 modell 33 QV med doble weberforgassere. Gikk som en kule!. Ble påkjørt bakfra av en prest! i 1989. Bilen ble en meter kortere og førerstolen ble vridd skjev. Verkstedet hadde bilen i et par måneder uten å få den ferdig, byttet derfor ut i en Fiat Regata.... :'(

Siden har det gått i VW, Toyota(!), Octavia og nå 1999 modell Passat Syncro. Kjøpte i mai i år en 1999 modell 156 1,6 TS som nr. 2 bil. Etter litt småtrøbbel i starten er den nå på veien.

Min kone og jeg slåss om å kjøre den, ingen vil kjøre Passaten lenger. Ungene nekter å bli kjørt i Passat, nå er det kun en knallrød 156 som gjelder. ;D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas Fjeldheim, 32 år fra Lommedalen.

Blodfersk medlem i klubben: Kjøpte en 1990 164 3.0 V6 i går.

Har alltid hatt sansen for Alfa, men har til nå hatt garasjen mer eller mindre full av halvgamle franske biler med hydraulisk fjæring (Citroën DS, CX, BX og XM).

I tillegg kjører jeg en italiensk 1988 Cagiva Elefant (Ducati) motorsykkel.

Gift, 4 barn (!). Jobber i Oslo som selger av IT-løsninger og tjenester.

I garasjen akkurat nå står det en 1982 CX Pallas IE Automatic, en 1999 Opel Sintra 7-seter og i morgen mitt nye Alfa-prosjekt :)

Dere blir sikkert bedre kjent med meg når jeg starter oppgraderingen av 164'en.

Planen er å bruke den samtidig som den skal få nødvendig stell og reparasjoner i fritiden. PS: noen som vil kjøpe en Citroen CX?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aften folkens!

Når jeg ble født pep jeg: Gjør det enkelt for meg!!..og fikk navnet Anders Andersen

Bodde ett år i Danmark som 11-åring, konverterte fra kristendom til Alfist sammenklemt i det som kalles baksetet i en Bertone 1750 tilhørende sjefen til fader'n..ikke vår men min.. og har siden slitt med å passe inn i det som kalles A4.. heldigvis!!

Og til de som lurer på hva som er så spesielt med å kjøre Alfa på danske veier lagt med vater på 60-tallet med en sjåfør på 151cm med tresko på bena som bare kjente når gassen var på eller av...dere har gått glipp av noe!!

Er utdannet avioniker men har jobbet med masse annet av ikke-teknisk art også..er nå tilbake i teknisk yrke og trives med det.

Har alltid hatt teknikk, for det meste biler, mc og elektronikk som hobby og vært igjennom en del biler på min vei, men av en eller annen uforklarlig grunn har jeg ikke eid en alfa før nå..selv om de alltid har stått på ønskelisten, kanskje fornuft ?  ;D

Sitter nå med en GTV6 som i beste fall kan kalles renoveringsobjekt på godt norsk...som dere sikkert får høre mer om  ;)

Om det er av interresse har jeg rukket å feire 47 bursdager og har en sønn som sliter med dilemmaet Gelendewagen/GTV6..

så jeg får vel finne frem treskoene fra 70-tallet og frelse ham fra en skjebne værre enn døden..ELENDEWAGEN  ;D

..lillesøster'n hans synes det er kjempetøft å komme på skolen i rød bråkete GTV når venninnene kommer i sine triste upersonlige grå familiebiler..og gutta i klassen spør om de kan få sitte på en tur, så hun er reddet 8)

..det gjenstår bare å redde GTV'n fra kona som jeg har lagt ut i en annen tråd her  ;)

Men nå runder jeg av og sier bare at det var hyggelig å hilse på dere, jeg har hatt mye glede og nytte av å lese forumet siste året og håper jeg kan bidra med noe etterhvert til glede eller nytte for dere.

Ciao

Anders

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joakim Ramstad, 24 år fra Levanger.

Har nettopp flyttet tilbake til trøndelagen etter utlendighet i hovedstaden for å studere til siviløkonom.

Begynner nå i jobb som rådgiver i Optimum i Trondheim og skal da bistå velbemidlede i å forvalte deres formuer...

Ellers kjøpte jeg min første bil for noen måneder siden, og som svoren italofil ble det en AR 147 2.0 Selespeed.

Meldte meg nettopp inn i KARN, og får forhåpentligvis til å delta på noen medlemsaktiviteter fremover.

Forza Italia!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei å håpp!

festelikt lesa ka adle hålle på m, mye variert her..

kan vel bidra eg åg då..

Hette silje ommundsen, e 22år, bor i sandnes i Rogaland..fekk min fysste å einaste alfa for to år si, ein 155 2.ol, blei jo heilt frelste, å itte d har d bare vert alfa så e bil..hehe.

E frisør men jobbe te daglikt i ein naturbarnehage, der me e ude heile dagene, herlige de små knøttane :)

Ongane kalle bilen min for racerbil, de meine ann ser så sinte ud, så d syns jo eg e sååå tøfft!! hehe ::)

Gullkorn fra jobb:

Eg sko bytta bleia på ei lidå tutta på 1år, då eg hadde ein litt større gutt(3år) i helane.

Eg la hu litla ner på stelle borde for ta av na bleiå.

Bleiå fekk me av, men han little gutten på golve ser på meg så seie ann heilt fortvila :

"silje, rompå går jo heilt fram..."

hehe sånne dage jørr alt så mye lettare 8)

Te dåkk så har onga i barnehagen: pass ka dåkk seie :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hey.

Espen Johnsen, 24år fra Sotra/Bergen. Min første Alfa Romeo var en 2001 mod 156 2.5V6.. Ikke den dummeste første Alfa det.

Solgte den til fordel for leilighet for to år siden. Angret som pokker.

Kjøpte meg derfor en 2003mod 156 GTA Selespeed no i august.. Og herregud, det er artig det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Heter Gary Lauritzen, er "fersk" Alfa eier av året.

Er 41 år ,har en "haug" med unger(3) og en blid kone ;)

Bor i Oslo nord og har jobbet i bilbransjen i Oslo hele arbeidslivet mitt.

Jobber i dag i Hertz Bilutleie.

Kjører daglig min sommer bil, en vidunderlig 86 mod GTV 6.

Vinteren tilbringes i div utleiebiler, samt at familien har en "bola" Peugeot 406 turbo stv.

Gleder meg stort til å delta på treff å lignende i fremtiden!!!

:)Gary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

GTVCup = Hans O. - Bor på Askøy uten for Bergen. Nærmer meg stygt 40 ifølge min mangeårige samboer.. Kjører fransk til hverdags men er den lykkelige eier av en 2001 GTV Cup utgave for å ha noe å putle på med - bilen er forresten nr 3 i rekken av 250 eksemplarer.

Bilinteressen har alltid vært til stede - hadde en villfaren periode der gamle amerikanere var tingen, det gikk heldigvis over..

Utenom Alfa så er det Citroen som står hjertet nærmest - er vel ikke akkurat mulig å forklare fasinasjonen for to så helt forskjellige bilprodusenter men så er det vel ikke alt som skal være enkelt her i livet??

Har også alltid vært fasinert av havet og en del av tiden tilbringes derfor under blafrende seil.

Er sosial, glad i mat og ymse fludium og kan traktere både kokekar & steikepanne. ::)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Marius Sorteberg, 36 år, jobbet med biler i 9 av disse, og ble smittet av Alfa-viruset i -89 (Norges desidert dårligste GTV6, XD-reg. tviler p å om den lever nå). Etter en "overdose" med biler som både yrke og hobby ble det omskolering og IT. Det tok tre år før jeg klarte å vaske min egen bil og bytte olje på denne (snill bror som fikset dette). Etter hvert fikk viruset overtak igjen, men det begynte i det små med en -59 Lambretta, så ble det en X1/9, deretter en Montreal, og ny er Puntoen sparket ut til fordel for en 155 Sport. Det er farlige greier det viruset....

Okey da, det har vært noen Barchettaer, og en Lancia Y innimellom, men de passet ikke i historien :)

Før "overdosen" hadde jeg noen Sudder, en -81 Sprint 1.5 Veloce, tre GTV 2.0, og den tidligere nevnte GTV6. En Gulia 1600 Super, og en 1300 Nuova (dette tror jeg er den mørkeblå med striper på ID), -59 2000 Spider (rest. objekt som aldri ble fullført), - 77 1600 Spider.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredrik Oma, 26 år fra Odda.  Kommer fra den eine av to familiar i Odda som kjører italiensk.  Den andre er også representert her inne.

Bor for tiden i Ungarn der eg studerer medisin.

Har nettopp kjøpt min første bil, ein 2001 147 selespeed, som takket være ungarske avgifter kosta omtrent det samme som ein gammal Polo i norge. 

Fantastisk bil som eg gleder meg til å kjøra heim i sommar.

-fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...