Gå til innhold
V-1750

Geir sin GT 3.2

Anbefalte innlegg

Det varmer et Alfa-hjerte når litt småsliten brukskunst får et godt, nytt hjem. Gleder meg til å følge med her!👍😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, Peer skrev:

Det varmer et Alfa-hjerte når litt småsliten brukskunst får et godt, nytt hjem. Gleder meg til å følge med her!👍😎

Takk😇

Gleder meg litt selv jeg, så får vi se hvor dette ender.

Solgte sommerhjulene tilbake til forrige eier etter at avtalen var gjort. Dan har bydd fram like felger som du og Eivind har, men jeg kjenner jeg får utslett bare med tanken på at det skal være 3 Stk GT 3.2 med samme hjul i menigheten. Jeg velger å skille meg ut og går for noe særere og ikke typisk Alfa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, V-1750 skrev:

Takk😇

Gleder meg litt selv jeg, så får vi se hvor dette ender.

Solgte sommerhjulene tilbake til forrige eier etter at avtalen var gjort. Dan har bydd fram like felger som du og Eivind har, men jeg kjenner jeg får utslett bare med tanken på at det skal være 3 Stk GT 3.2 med samme hjul i menigheten. Jeg velger å skille meg ut og går for noe særere og ikke typisk Alfa

Du kan glede deg til å "utforske" Busso´en. Fantastisk motor med meget underholdende karakteristikk! Ingen motor på denne siden av en Ferrari lager liknende lyd. Såvidt jeg husker var det uoriginal potte på din? For den ultimate nytelse i lyd er det selvfølgelig Wizard som gjelder - men det har jo både Eivind og jeg allerede....;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Peer skrev:

Du kan glede deg til å "utforske" Busso´en. Fantastisk motor med meget underholdende karakteristikk! Ingen motor på denne siden av en Ferrari lager liknende lyd. Såvidt jeg husker var det uoriginal potte på din? For den ultimate nytelse i lyd er det selvfølgelig Wizard som gjelder - men det har jo både Eivind og jeg allerede....;-)

Gleder meg litt altså. Selger Johnny er velvilligheten selv, og tilbydde seg glatt å kjøre bilen en time til Førde hvor den plukkes opp av transporten. Jeg er ikke sikker på at en gjennomsnittlig Toyota eier rekker opp hånda som en førsteklassing på sjokoladefabrikken og roper: Jeg vil! ,jeg vil!, JEG VIL! 
Mulig motorlyden er en medvirkende faktor?

Eksos: Sitter en CSC potte på. Jeg har aldri hørt den, så da er det sikkert bra🤠
Det er vel slik at dere begge har Wizard, men en med og en uten midtpotte ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når bilen ser bedre ut på bildet du får tilsendt ved levering der transporten skal plukke den opp, enn hva den gjorde i annonsen

20BD740D-272C-4276-8C37-13D1523D3E45.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig bil. De 1000 meterene og skvettlappene håper jeg imidlertid du kaster så langt du bare klarer.......

Busso både konge å se på, høre på og kjøre.....:x

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, V-1750 skrev:

Eksos: Sitter en CSC potte på. Jeg har aldri hørt den, så da er det sikkert bra🤠
Det er vel slik at dere begge har Wizard, men en med og en uten midtpotte ?

Jeg har midtpotte, men det er fordi det ble så mye lyd da jeg byttet grenrør. Med originale grenrør trenger en ikke midtpotte.

Mitt råd er å ikke kaste skvettlappene. De er ikke sååå store, og beskytter lakken på dørene bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag kom endelig biltransporten.😍

Bilen var som beskrevet den. Blir nok å lakkere noe litt etterhvert slik jeg så for meg, men alt i alt fremstår denne som en bra holdt bil. Vi snakker 16 år på veien her.

Første prøveturen, for en opplevelse! 
Busso’en er sterk som bare det fra bunnen av, og har en herlig sang gjennom CSC eksosen oppigjennom registeret. Forstår godt at dette kan være avhengighetsskapende altså. Bra styrerespons og komfortabelt satt opp med god fjæringskomfort, så får vi se om det er det jeg ender opp med til slutt.

Naboen som lever av å selge nesten nye VAG produkter fikk seg en liten prøvetur og utbrøt: for noen seter, for et drag og for en opplevelse. Helt utrolig i en så gammel bil!

74E8B31B-68C0-4D38-B9C2-F8D039B588C6.jpeg

10142F49-3D02-42EB-A7D5-29628425AE4E.jpeg

DAC1EC75-6969-4A94-85BA-6CB037938F73.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen har en framfanger, eller tips om noen som har mottas det med takk da jeg tenkte å få vekk ekstralysene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel like enkelt å tette hullene og bruke touchup maling på hullene.Eventuelt lakkere om igjen du ønsker topp resultat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, panzhar skrev:

Er vel like enkelt å tette hullene og bruke touchup maling på hullene.Eventuelt lakkere om igjen du ønsker topp resultat.

Ja, hullene kan tettes de. Utfordringen er at det er nok hull å ta tak i. Det går å fikse, men lettere å skru på en nylakkert fanger enn å ha mange vendinger med den som står der..

9A86F967-13E0-406D-B586-DCCB018F6A37.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når alle med Stromboli Grå GT 3.2 har like hjul (les Eivind og Peer), så fikk jeg nesten utslett bare på tanken av å sette på samme hjul.

Jeg har noen ganger for vane å gå som kjerringa mot strømmen. I dag fikk jeg i hus de felgene jeg skal kjøre med. Godt brukte OZ Palladium, som skal pusses opp. Blir sikkert like dyrt som nye felger, men da møter jeg ikke en annen lik Stromboli 3.2 utenfor butikken.

Prøvde på et hjul før dekk rives av og felg pusses opp

You like?

46F86C2E-BB82-4614-AB2A-970A103F0B09.jpeg

Endret av V-1750

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, V-1750 skrev:

Når alle med Stromboli Grå GT 3.2 har like hjul (les Eivind og Peer), så fikk jeg nesten utslett bare på tanken av å sette på samme hjul.

Jeg har noen ganger for vane å gå som kjerringa mot strømmen. I dag fikk jeg i hus de felgene jeg skal kjøre med. Godt brukte OZ Palladium, som skal pusses opp. Blir sikkert like dyrt som nye felger, men da møter jeg ikke en annen lik Stromboli 3.2 utenfor butikken.

Prøvde på et hjul før dekk rives av og felg pusses opp

You like?

46F86C2E-BB82-4614-AB2A-970A103F0B09.jpeg

We like. Spent på å se resultatet av oppussingen. Skal du endre farge på felgene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Peer skrev:

We like. Spent på å se resultatet av oppussingen. Skal du endre farge på felgene?

Ja, de blir nok en aning mørkere.😇 De er  forresten 8x18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...