Gå til innhold
Sigbjørn

Alfa gtv 916 v6 tb

Anbefalte innlegg

Da var det jammen meg ett nytt prosjekt kommet på tunet. Forrige eier startproblemer etter at bilen hadde begynt å fungere dårlig i fjor sommer. Holdt med feilsøking i 4 dager men det så ut som bla dårlig kontakt den ene ecuen som var synderen. Tennplugger var også dårlige. Bilen trenger en oppstrekk kosmetisk og teknisk men den er EU godkjent fram til oktober så får prøve å nyte den i sommer og ta litt på sikt. Har bestillt skilter men ikke godt å si hvor lang tid det tar i disse dager. 

IMG_20200331_141007.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig synd å se den slik. Vi brukte 2 år på å få den i god stand. Skulle aldri solgt den, det mente jeg da, og det mener jeg fortsatt. Sønn er også enig i det nå. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spennende prosjekt, holder selv på med en tb . Om du trenger noe deler ville jeg hørt med alfa garasjen på vartdal. Ho sitter på mye deler fra bilglede butikken 

Endret av integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Gruagarasjen skrev:

Utrolig synd å se den slik. Vi brukte 2 år på å få den i god stand. Skulle aldri solgt den, det mente jeg da, og det mener jeg fortsatt. Sønn er også enig i det nå. 

Ja jeg husker dere hadde den for salg for 3?år siden. Gikk mange runder med meg selv da jeg hadde veldig lyst å kjøpe den men hadde akkurat blitt solgt da jeg tok kontakt. Det er litt å ta tak i nå men den ikke for galt. Alexander brukte endel kroner på den han også. Nye kamakslinger bla da disse vistnok var utslitt. Itillegg nye hjullager på alle 3 av hjulene, så fikk jeg med til det siste hjulet. Skadene på skjørtet og sideskjermen kommer fra ett uheldig treff med noen planker som lå i veien. Chirm på forumet har innersjerm til meg og blinklys iallfall, så er det ett par andre som sjekker opp med sideskjørt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, integrale skrev:

Spennende prosjekt, holder selv på med en tb . Om du trenger noe deler ville jeg hørt med alfa garasjen på vartdal. Ho sitter på mye deler fra bilglede butikken 

Takk for tips, ser butikken er stengt men det finnes deler enda ja. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får legge med ett fint bilde av bilen også, den er jo fantastisk å se på alikevel. Gleder meg til skilter kommer så jeg får testet den en tur. I mens er min mor på 75 igang med å bytte sidestykket i førerstolen som det altid er hull i. 

IMG_20200405_191817.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig farge og den ser da skikkelig fin ut. Er vel mulig å få dratt ut disse små bulkene uten å lakke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angrer på at jeg solgte min jeg også. Den ble mildt sagt godt brukt etter at jeg solgte den i strøken stand. Nå står den vel bak en låve og ruster. Alle de fine delene, pengene og timene jeg brukte på den for ingen ting...

Lykke til med denne Sigbjørn. Den er i gode hender hos deg. 👍

Endret av Alfaduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Alfaduden skrev:

Angrer på at jeg solgte min jeg også. Den ble mildt sagt godt brukt etter at jeg solgte den i strøken stand. Nå står den vel bak en låve og ruster. Alle de fine delene, pengene og timene jeg brukte på den for ingen ting...

Lykke til med denne Sigbjørn. Den er i gode hender hos deg. 👍

Ja vi gjorde iallefall ett lite forsøk på å gå reddet den gamle din, synd nåværende eier ikke virker så interessert å selge. Håper noen får reddet den:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då fikk jeg min gamle mor til å sy på et nytt sidestykke på førerstolen. Ble ikke helt hundre denne gangen men setet er iallefall hull fritt. 

IMG_20200414_085946.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.4.2020 den 19.40, integrale skrev:

Nydelig farge og den ser da skikkelig fin ut. Er vel mulig å få dratt ut disse små bulkene uten å lakke

Ja liker godt fargen. Det er jo endel handlevogn bulker i dørene så om man skulle hatt den strøken så måtte man kansje fått en hellakkering. Det får isåfall bli etter jeg er ferdig med de andre prosjektene mine :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kom skilter, samme dag som jeg skal reise vekk 14 dager. Men fikk tatt en god tur. Føles ikke helt rett ut enda, om turbo trykkmåler er rett så lader den 0,4bar. Kjennes ut som den stritter imot over 4000. Så får sjekke over slager, turbo og diverse når jeg kommer hjem. I tilleg tror jeg pluggledningene er litt kranglete. 

Så er nok litt foringer og diverese moden for utskifting. 

Men morro bil ja 😄

IMG_20200416_115432.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, ikke skift ut pluggledninger. De er Magnicor. Satt på nye litt før vi solgte den. De er spesial bestilt.

den skal dra helt til rødmerket uten nykker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, Gruagarasjen skrev:

Nei, ikke skift ut pluggledninger. De er Magnicor. Satt på nye litt før vi solgte den. De er spesial bestilt.

den skal dra helt til rødmerket uten nykker.

Ja lurte på hvor gamle de var, koster en liten formue. Men grunnen var at den gikk på 5 sylindre i begynnelsen. Skiftet fordelerlokk men klarte ikke å finne noe spesielt galt med det som sto på. Når jeg har sjekket med probe på en og en pluggledning så har ett par av de hatt uregelmessig gnist. De sitter ikke helt godt heller. Da får jeg uansett starte med å se over slanger og diverse når jeg kommer hjem. Er det andre ting som nylig er byttet som du kommer på? Turbo like gammel som bilen? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plugg ledningene kan selvsagt ha fått en skade ved litt uvettig håndtering fra tidligere eiere. Men gamle er de ikke og ikke utslitt. Nei, de sitter ikke like godt som de originale, men de gir mer enn god nok kontakt. Har samme på 164 QV.

nå har jo 12v V6 lett for å sote litt. En lengre tur på 5-10 mil hvor det brukes litt turtall en gang i blant pleier å gjøre underverker. La turtallet stige naturlig på feks 3 gir til rundt 5500 før man girer.

turbo er ikke skiftet av oss og er mest sannsynlig original. Ta en lengre tur og så får du konkludere etter det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den har vært der hele tiden. I følge Sebastian så kan det føre til litt redusert effekt, men den skal fortsatt dra bra og rykkfritt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Standard problem. Disse er som sagt utrolig følsomme på gnist. Jeg hadde også Magnecor KV85 (tror jeg) på min, og de var litt løse, men likevel ga de god gnist.
Rotor og fordelerlokk er også svært viktig er av god kvalitet. 
Jeg mistet gnist på min på Nurburgring, da var det låsepinnen til rotoren som er festet i kammen som røyk. Sjekk derfor om du har noe slakk her som kan gi trøbbel.

Eksos er et evig problem på disse. Downpipe fra turbo er svært lavt plassert. Jeg sveiset inn nytt. Mye fikling, men det gikk. Følte bilen gikk penere etterpå, men det er sikkert bare en illusjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten oppdatering. Har testet bilen og bytter slitedeler. Oljekjøler begynnte å få stor lekasje så har anskaffet en universal. Litt ombygging må til men litt hyggeligere pris på universal iforhold til orginalt. 

IMG_20200508_180904.jpg

IMG_20200512_182111.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig interessert i plassering hvilken type oljekjøler. Manglet oljekjøler  og rør selv så vet ikke hvor de er rutet 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...