Gå til innhold
Spagetti

Alfa 105 coupe restaurering

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått bilen hjem og gått over skikkelig var det bare å hente frem grovt slipepapir. 2-3 cm tykke lag med glassfiber og sparkel blandet med rust. Ble litt nedstemt noen dager.

IMG_3121.jpeg

IMG_3123.jpeg

IMG_3122.jpeg

IMG_3110.jpeg

IMG_3113.jpeg

IMG_3114.jpeg

IMG_3115.jpeg

IMG_3116.jpeg

IMG_3117.jpeg

IMG_3118.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanalene var noe av det værste jeg har sett. Plater var limt sammen med sparkel. Kuttet vekk til jeg kom til frisk stål. Heldigvis er gulvet originalt og 90% bra.IMG_3127.jpeg.29c90176d7c22003a22c7307fcd28813.jpeg

IMG_3125.jpeg

IMG_3126.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nytt stål. Bortsett fra hullet i gulvet under baksete, har jeg dessverre tatt litt for lite bilder av sveiseprosessen. Deler av indre kanal er byttet. Midtre kanaler er nye. Nye bunndeler for a- og b-pillar. Ny bakplate. Rustsveiset frontbjelke O.S.V. Mange timers arbeid i min lille garasje. Men dette synes jeg er ganske gøy.

Beklager at bildene ikke kommer i korrekt rekkefølge. 

 

IMG_3145.jpeg

IMG_3131.jpeg

56260080793__FC2FE857-4900-4011-BBC5-AFD372E68B13.jpeg

IMG_3192.jpeg

IMG_3193.jpeg

IMG_3194.jpeg

IMG_3328.jpeg

IMG_3338.jpeg

IMG_3336.jpeg

IMG_3335.jpeg

IMG_3334.jpeg

IMG_3333.jpeg

IMG_3329.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vippet ut motor. Sveising og plateretting forsetter. GTA dørhåndtak. Innfestning av bur. Kjøpte breddere, panser og bakluke i glassiber av Alfaholics. Bra passform på det meste. Det begynner å kommer seg. 

IMG_3376.jpeg.ab2ff980410ff55e5d6394dbd7befeca.jpeg

55999233952__64E74EB1-9F0F-4AD9-886B-67ABBA367646.jpeg

56321671246__5D9B06C3-37E0-4EBA-A787-D164F3761F04.jpeg

IMG_3146.jpeg

IMG_3189.jpeg

IMG_3321.jpeg

IMG_3358.jpeg

IMG_3374.jpeg

VDMV0133.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har blir grunnet og sprøytet med slipefyller. Ikke mye stålflater, igjen så det gikk ganske greit :) Alle hull til breddere har blitt borret og preppet. Alt slipes omhyggelig ned for toppstrøk som skal gjøres av et bra firma i Drammen. IMG_3427.jpeg.6a0395585a204923c6d52409d577bc96.jpegIMG_3381.jpeg.6b4da96147588fa0acafd0f9bab1108b.jpeg

IMG_3380.jpeg

IMG_3428.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig! Gotti hjulene ble helt kanon uten den svære senterkoppen!

Har sett litt ymse reparasjoner selv, og har hørt at Smart Classics har tatt noen snarveier.. Men det kan jo hende det var gjort før deres tid også om den har vært banebil..

La merke til at du har baggasjelukeåpneren på passasjersiden? RHD bil opprinnelig tro?

Flott at du kjører på med bilder, ser ut som godt arbeid også! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Complimenti!

For et alldeles herlig prosjekt! En kjenner en blir litt tent når det rykker litt gassfoten og en får lyst til å kjøre  🏎 🏎 🏎 når en ser bildene

Forza!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gøy å se at du er line effektiv ved tastaturet og ned kamera som du er i garasjen👍👍

Helt vanvittig kult bygg her, vi gleder oss til å se deg på veien snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
22 timer siden, Forzaalfa skrev:

Herlig! Gotti hjulene ble helt kanon uten den svære senterkoppen!

Har sett litt ymse reparasjoner selv, og har hørt at Smart Classics har tatt noen snarveier.. Men det kan jo hende det var gjort før deres tid også om den har vært banebil..

La merke til at du har baggasjelukeåpneren på passasjersiden? RHD bil opprinnelig tro?

Flott at du kjører på med bilder, ser ut som godt arbeid også! :)

Takk for hyggelige kommentarer. Ønsker ikke å legge skylden på noen. Han jeg kjøpte av viste ikke om dette og breddingen var en gammel jobb. Sånn er det med gammel bil. 

Ang. bagasjeromåpneren mener jeg de alltid satt på høyre side på de tidlige modellene. Italiensk logikk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjorde en del med toppen i vinter. Hadde en frisk 2 l topp som jeg portet etter oppskrift av Jim K. Større ventiler har jeg droppet. Kan ikke skjønne at det skal være en fordel hvis man ikke også bytter til større seter. Rimelig sexy når man får 45 mm helt ut til gasserne :) Toppen slipt og seter kuttet med 45/30 grader. Dellorto 45 mm er kjøpt inn. Får se om jeg får den til å gå rent med de. Har også ett sett Weber 40 på hylla. Motor blir med høykomp stempler. 11.6 mm kammer fra Classic Alfa. GTA grenrør og 55 mm på resten. Legger også en del penger i lett race svinghjul/clutch kit fra Classic Alfa. Nå må jeg bare få kjøpt inn og skru sammen motoren.

LGKG6156.jpeg

IMG_3960.jpeg

IMG_3961.jpeg

IMG_3965.jpeg

VGQG5756.jpeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gøy! Denne blir jo meget raff! Interessant å se hva gram-jakta gir i utslag! :) 

Godt å se flere hvite Bertoner!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...