Gå til innhold
Vasanello

159 TBI Hvordan øke til 300HK ++?

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2011 159TBI SW, tunet til  262hk/425Nm, hvilket selvfølgelig er gøy. Litt lyd har bilen også, bakre potter er fra Ragazzon. Men mye vil ha mer. Har hørt "på bygda" at man kan hente ut adskillig mer, men hva konkret som må/kan gjøres, vet jeg ikke. Bytte av turbo og kamakslinger er vel et alternativ, men produsent/type aner jeg lite om. Har folket forslag til egnede "byttedeler"/ evt erfaringer??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem har gitt 262hk av den originale turboen?

Uansett. Skal du ha mer må du ha annen turbo og annen eksos fra turbo og  bakover. Jtd performance selger større turbo som passer i bilen. 

Endret av Alfanatiker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Alfanatiker skrev:

Hvem har gitt 262hk av den originale turboen?

Uansett. Skal du ha mer må du ha annen turbo og annen eksos fra turbo og  bakover. Jtd performance selger større turbo som passer i bilen. 

Motoren er tunet hos Ultimo. Tok en rask kikk hos JTD. Fant en "friskus" med mulighet for opp til 340HK, drøye € 2000. Har det heldigvis ikke travelt, så euroen har tid til å komme seg nedover litt først. 🙂 Prosjektet mitt er foreløpig på research-stadiet mao samler jeg inn tips osv. nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Arvid skrev:

Det vanligste oppgradering på TBI 159/Brera er vel turbo fra Giuiletta QV og evt. annen downpipe og eksos. 

Takk for innspill, legges i research-kurven. Se svar til Alfanatiker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...