Gå til innhold
Dysan

Facelift 2020 Alfa Romeo Giulia og Stelvio,

Anbefalte innlegg

Hva syns folket?

Grei update, men ingen "høydare".

I youtube videoen ser infotainmet'et mer oppdatert og moderne ut, noe det absolutt burde, men jeg syns det var bra tidligere. Midtkonsollen har absolutt fått seg et løft, men det største løftet er kanskje at det er blitt enda mindre støy (Ref. youtube video), men nå syns jeg ikke akkurat at det var mye støy fra før (Fatterns Stelvio som referanse).

Større oppdatering på adaptiv cruisecontroll / sikkerhet og.

Endret av tbmul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg forstår er update mest bestående av oppgradert interiør detaljer til premium nivå og bedre tilpassing av utvendige detaljer slik som bensinlokk feks.  Går utifra at Giulia har fått fikset skranglelyden fra stag til wastegate ventilen ? Bensinlokket var på min ikke helt flush med skjermen men med litt tukling så ble tilpassing noe bedre liker jeg å tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en 2017 2.0 benzina som nå nærmer seg bytte, har ikke fått noe klart svar på om Lusso TI blir i "standard" prisliste for Norge men håper og regner med det. Når man har "super luxus" utgaven med "skinn" over hele linja og X på alle punkter i utstyrslista ser jeg ikke mer premium i 2020 enn eventuell demping av irriterende ulyder i interiør, endring av tanklokk å som også er nevnt tidligere et mer oppdatert infotaiment. 
Hilsen meget fornøy eier som bruker bilen, ikke bare vasker og pusser😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er sikkert bortskjemt, men jeg synes det er tragisk at Alfa ikke leverer en app med bilen.

Jeg er blitt eldre og lat, så for eksempel det å kunne starte varmeren 10 minutt før jeg skal bruke den hadde vært kjekt ja.

Appen finnes vel ikke og dessverre ikke noen varmer heller som man kunne startet på annen måte.

Jeg kjøpte nettopp ny Volvo xc60 der Stelvio tapte fullstendig. Jeg hadde lett sittet med både Stelvio og Giulia på stallen om det bare var opp til meg, men det nytter ikke å si til fruen at hun må skrape is.

Volvoen er nå kjørt 2600 km siden 21. desember, den har 400 hester og den har brukt 0,42 liter bensin på mila i snitt så langt. Via appen kan vi låse opp eller igjen, starte varmer, starte motor, sjekke batteristatus og drivstoffmengde, feilmeldinger (ingen så langt), kjørelogg +++

2 siste ukene har den brukt 0,0 liter bensin på 40 mil.

Hvis ikke denne alfafaceliften inkluderer litt for dem som ikke bare tenker kjøreglede, så blir det ikke solgt mange eksemplarer i dette landet. Vi er for late.

Dessverre...

NB: Jeg kjører selv en 2019 Giulia, men der var det heller ikke noe sånt å få, og da har jeg helt siden 1992 startet varmeren på mine MB-er med fjernkontroll. Alfa er bortimot akterutseilt på alt bortsett fra kjøreglede (og design).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Runet skrev:

Jeg er sikkert bortskjemt, men jeg synes det er tragisk at Alfa ikke leverer en app med bilen.

Ligger litt bak ja, litt ble vel rettet ved denne faceliften. WIFI-hotspot er vel blant annet på plass og infotainment nå omtrent på nivå med konkurrentene.

App vet jeg ikke, men dette ligger på facebook-siden;

https://www.facebook.com/Alfa.Romeo.cars/photos/a.10150110281955596/10163254690865596/?type=3&eid=ARDr0X83LTcwP3b75whquzUQr52WcAOrOqoKCtCT6AGc0y-3mx4eWKCEVmNQUcUV5X0oNQBLvSTqDhDI&__xts__%5B0%5D=68.ARDE821J0IFlpYQxgndIa06lo8p-VrGvsxVyDbZGB1F7FePyKRjsBdwAq1dfiesCiJYCkvshrMWNX8Oz8xfaKmLG8xBd4njRrhyJo90GuZehFvJdwbGrnpFAvbGxFIFKZ1YlK0wENwTxpQ5-8ligq5MOWw-BCb1o5OqFNVNKXToChkWzaL3BWXsoFEEFpbwztOwNoTVNHvk_nrzpoitcN5lzaQb4yvtTghpYd_A_x_uCyWhBj7alonUsmxYh4Xu-3GospoyRNBZ4lx5P7V-NjPOXzZheRzHTWf3lUeD9d5j_9g3I1JFq8ZyIbAOMMWYF3yhZeF63iAgtwud47Q&__tn__=EEHH-R

Står forøvrig updated 05 November 2018 på telefonen i bildet, men det har jeg vanskelig for å forstå. Men om man ikke lever varmer, så er det ikke løsing på det du etterspør.

Forøvrig vel tidenes minst omfattende facelift? En litt endret midtkonsoll, og skjerm med touch, men relativt godt mottatt i pressen. Kanskje greit de blir påmint hvor gode biler det egentlig er. Det ryktes jo allerede om noe mer omfattende endringer allerede neste år.   

Men er jo bare et på timer til vi får et par andre modeller å velge blant! -dog nok først og fremst for de som føler QV-en blir litt treg!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet når det kommer norske prislister på disse? Kronen har jo svekket seg endel de siste månedene, så det blir kanskje en god del dyrere enn 2018-2019?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...