Gå til innhold
MaMy

Harry’s Garage Maserati Quattroporte

Anbefalte innlegg

Så den i går. Virkelig fin bil. Ser at de også har steget i pris. Du fikk en slik tidlig utgave med duo select (tror jeg det heter) for 350.000 for 2 år siden. Nå er de dyrere.

Nå tror jeg fortsatt at vedlikeholds kostnader overstiger gleden ved å eie en slik. Jeg går for 166 i stedet 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får biler med duoselect ganske billig i utlandet. Det er zf girkassa som gjelder uansett. Jeg tror ikke QP står tilbake for eks 166 kvalitetsmessig, men du må kjøpe et bra eksemplar. Det koster å være kar uansett. QP har slitt litt med en kamvariator., koster 50 000 å bytte ellers er motoren skuddsikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duoselect har fått mye ufortjent negativ omtale. Det meste basert på rykter og liten forståelse om hvordan den skal brukes. Kjører en bilen normalt og tenker seg om så fungerer Duoselect meget bra. Skikkelig moro 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Duoselect er vel i utgangspunktet en "resebilkasse" laget for sportsbiler som F360 og 3200/4200GT/Spyder. Det er vel det som skremmer de fleste. Antar at kjøremønster er litt annerledes med en 5 meter lang luksussedan og at det er dette som får det til å kollidere i hodene til folk.
Som Arvid sier, bruker en hodet og kjører fornuftig, tror jeg også at duoselect kassa fungerer bra. Selv om bilen nok utvilsomt passer mye bedre til å ha ZF girkassen :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har veldig lyst på ein Quattroporte,men då skulle det ha blitt ein med Duoselect.Min meining er att desse er langt meir spesielle enn den med vanlig automat.Duoselect er "drysump" med røde toppar i tillegg har den gearkassen bak,mens den automatiske er våtsump(blå topp) med standard automat kobla til motoren framme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett ut i fra et teknisk standpunkt er Duoselect helt klart den mest interessante av modellene. Girkasse bak - tørrsump smøring - og justerbare coilovers hvis sportpakke. Mykt og fint understell hvis en vil og skarpt og kontant i sport mode. De tonet ned hele konstruksjonen når de gikk over til ZF automat - fortsatt milevis sportsligere og vakrere en de tyske,men langt mer konvensjonell under skallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...