Gå til innhold
integrale

Noen som har Reimhjul til Busso 12V

Anbefalte innlegg

Kjøpte en Gtv tb som er i deler. Mangler reim hjul på veiva. Noen som har slikt? Haster litt. Holder på og monterer den nu. original nummer 60615290

leif

90758967

Endret av integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du finner et, så pass på at antall tenner fra missing tooth til TDC er litt varierende på Motronic 12v Alfa. Jeg mener de finnes både med 13 og 17 tenner iallfall. 

Velger du feil hjul så blir timingen på sprutet feil. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff, se der ja. Originalt til tb er ihvertfall 60615290. Ser ut til at det er kun til tb motorer når jeg sjekker eper :(

Endret av integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det likt som på 166 har nok Yrjan iallfall. Han har flere havarerte Tb´er stående ;)

Edit: Nei, de har jo seff trigger på andre siden av motoren...

Endret av Alfanatiker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får høre med Fredrik. Jeg vet han har en ekstra motor. Han tar nok ikke triggerhjulet fra den, men mulig han har et annet triggerhjul liggende og?

Han er mye opptatt med å pusse opp hus for tiden. Men dersom det haster for deg, så kan det hende at han har noen min til overs for å sjekke. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanskje håp i mørket! :)   Jeg har ikke den reimskiva, men en annen remskive til 164 2L turbo. Den har nummer 60513717.  Anskaffet den i forbindelse med min 3,2GTA motor, men så viste det seg at den er jo ikke riktig. Til og med sandblåst den før jeg fant ut at den var til 164 V6 2L turbo.  Hvis det er av interesse så kan jeg vel hjelpe en Alfist i nød. Telte tenner: 58 tenner mellomrom 2 tenner.  aksel diameter 38mm. Den er for V-remmer.

Her ser jeg den til salgs, men altså utsolgt, men i alle fall bilde.

https://alfa-restoration.co.uk/shop/product_info.php?products_id=893

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle hjulene er 60-2 Gabor :)

Men det som da evt trengs, er å evt få Fredrik til å telle antall tenner mellom missing tooth (de manglende tennene) og tdc-merket. Så må Gabor dobbeltsjekke at det er likt på hans hjul.

Mitt 164v6 turbo triggerhjul står dessverre i bilen. Og den er lagret et par timer fra der jeg bor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis Leif finner hjulet interessant kan jeg ta bilde, så kan alle telle antall tenner i alt, og antall til TDC merket.  Burde være likt siden det er samme motor.  På dette hjulet er det altså vanlig V-rem spor, mens på nyere hjul så er det poly-V spor. Jeg vet så langt ikke hvilken modell motoren til Leif hører til og hva slags spor det er på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk begge to, kan ta et bilde av hjulet til dynamo eller løpe hjul. Vet ikke selv forskjell på de to nevnte, men googler det strax. det er en gtv 915 tb 98 modell. Motor kode 162.02 Chassi ZAR91600006048248. Gabor la meg sjekke litt med eper 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser på bildet at vannpumpa har poly-V rem, så da har nok dynamoen og reimhjulet det også. Vel, det har ikke hjulet mitt, så hvis det skal brukes så må både hjulet på vannpumpa og dynamoen byttes til vanlig V-rem hjul.  Da har man jo et valg om hva som er enklest. Kanskje det da blir enklere å fortsette å få tak i riktig remskive enn å bytte de andre to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innsatsen. Nei det går ikke dette, air con kompressor går også på reima og det hjulet er vanskelig å skifte ut da det er dobbelt set med hjul for å drive servo også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var gjennom det samme da jeg selv skulle ha reimhjul til GTA motoren, omtrent umulig å skaffe og alltid på vrakmotorer så har alltid noen fjernet det hjulet ! :)

Vel, jeg ville forsøkt hos firma SAVALI (Sam van Lingen Alfa parts)  De har både en 2L turbo motor til salgs og veivaksel til forskjellige V6 motorer. Det kan vel slumpe til at de også har reimhjulet til den motoren da!

http://www.vanlingenalfaparts.nl/ENG/search-parts/model--gtv-spider-95-05/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...