Gå til innhold
Patriq Backlund

CSC Eksos GTV6

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, Gabor K. skrev:

Har vært inne på å bytte anlegget mitt selv og tanken har vært å bruke rustfritt her også, men så har det gamle anlegget holdt og holdt. Sebring sportsanlegg som er utvendig lakkert med hammerslag lakk. Holdt i evigheter:)  Når det gjelder rustfritt så hører jeg det blir mer hul og blikkete klang, så lurer på hvordan unngå det, hvis det går an i det hele tatt med godstykkelse og dempemateriale i tversigjennom potter.  Du får rapportere hvordan klangen ble i forhold til forventet.

Er også spent på hvordan X-pipe løsningen fungerer - ift lyd. Det ble mange små bitte-bends for å tilpasse bredde på CSC/X-pipe/demper - hvor de kommer i starten tett på hverandre.😅

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og....😊  Fant jo ut nå nylig at dysene jeg har ikke kan brukes. Så må løse det. Har stått litt stille over vinteren. Må bestille ny pumpe også. Skal dra til "lagret" og se i dag om jeg har et sett jeg kan bruke. Ellers må jeg bestille. Må nok også bestille adapter fra Performatek til dysene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 12.11.2019 den 20.44, Gabor K. skrev:

Ser på andre fora at CSC har gått konk 3 ganger og mistet de beste folkene og at andre forsøker å drifte videre. Kvaliteten ser ut til å ha sunket, så enten blir det bedre eller endelig slutt:

https://xwebforums.com/forum/index.php?threads/euro-csc-time-muffler.36899/

Når det gjelder pakningen rundt starteren så er det nok lange slangeklemmer med isolasjonsmatte som er klippet passe og dandert rundt starteren. Det må da stamme fra de tre store, Biltema, Mekonomen eller THansen (tidligere Torshov rekvisita). Jeg tipper den første. Ellers så var alt klargjort og montert på motoren idet den ble senket nedi bilen.

Gabor, har akkurat nå begge toppene av men med motoren i bilen. Og har kjøpt slik isolasjon og bånd. Men, lurer på om jeg får løsnet starteren med motoren i, for å få båndene bak. Husker ikke lenger om det er en eller to bolter, som også går gjennom svinghjulskåpen bak....? Trangt, og jeg sliter med å løsne bare den ene mutter og bolt jeg ser der ved torpedveggen. 

EDIT: Har nå nesten fått ut starteren nok til å få på bånd. Bare så trengt for den nedre bolten at jeg må kjøpe en ny pipe-lednøkkel for å få den helt ut.

Endret av Patriq Backlund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...