Gå til innhold
AlfredoRomeo

Demontering av "trepaneler" i Lancia Kappa

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å legge på folie eller lakkere trepanelene i min Kappa coupe. Tenker spesielt på det som er rundt midtkonsollen og dashbordet. 

Noen som har demontert disse? Jeg har ikke lyst å knekke de. Jeg vil ta av de på dørene også.

Jeg legger ved et par bilder hvor de er lakket sølv. Min bil har mørkegrønne alcantaraseter. Så foreløpig usikker på hvilken farge jeg går for. Sort er jo ganske safe, men sølv kunne kanskje blitt bra på min også?

lancia-kappa-coupe-09.jpg

lancia-kappa-coupe-07.jpg

interiør.jpg

Endret av AlfredoRomeo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ble så inspirert av innlegget mitt 😀 at det ble en snartur i garasjen. Etter ca 10 min var tre deler ute. Den lille listen i baksetet, må nok tas fra baksiden av hele panelet. Dashbordet var like enkelt. To skruer på friskluftkonsollen øverst og deretter en del flere skruer og alt ute. Dette var enklere enn jeg hadde antatt 😃 Da er det bare å finne ut om det blir lakk eller folie. Tror jeg går for folie siden man da kan tilbakestille om originalpolitiet krever det. 

int 2.jpg

Endret av AlfredoRomeo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har du bilde fra Måbødalen for et par måneder siden 😃

Har du noe erfaring med foliering selv Landmann? Lurer på å gjøre et forsøk selv - om det ikke er for vanskelig🙃

CBB783B9-4E7C-4187-B326-845CB7792A46.jpeg

2985E32D-4E33-419A-A0F2-34865ADB7333.jpeg

Endret av AlfredoRomeo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Plasti Dip? Kommer på spray og kan fjernes som folie hvis du vil senere.

Sjekk youtube for eksempler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, BillaBoo skrev:

Hva med Plasti Dip? Kommer på spray og kan fjernes som folie hvis du vil senere.

Sjekk youtube for eksempler.

Jeg er redd  for at plasti dip ikke har den hardheten/holdbarheten jeg er ute etter - kortvarig glede. Så går nok for lakkering med vanlig lakk.

Jeg fikk pris på foliering på ca 5000 eller ++ mer fra to ulike firma i dag. Det ene var åpen på at foliering ikke ville bli bra på sikt. Finish (les struktur) og lite fleksibilitet i hjørner gjør at det ikke ville bli bra. I tillegg ville varme gjøre at det ikke er en god løsning på sikt.

Så da er det mulig jeg prøver meg selv med først plastprimer og deretter lakk - noen som har gjort dette med godt resultat?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott karosseriform på coupéen, flott lakkfarge - og jeg liker bakre sidevindu; den gir coupéformen 🙂👍

Mht å endre på "trepanelene" - nå skal ikke jeg kuke til idéen din, men - vil ikke en fargeendring komme i konflikt med bilens øvrige interiørfarge. Den mørkegrønne fargen finner du jaggu ta meg fa... ikke mange steder - og den ville jeg beholdt nettopp for å fremheve nettopp coupéens egenart. Og videre - jeg tror at interiørdesignerne gikk 137 runder med seg selv og andre før de landet på feik mahognifisert edeltre i plast sett mot den grønne fargen. Noen vil synes dette er hakket harry, men ære til fagutdannede designere - og kanskje lar du det som er forbli.

Jeg applauderer fake wood og mosegrønt interiør i en herrrrlig combo 🥁🤘🙂

Endret av Landmann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, den elegante cupe’en fortjener bedre enn en kjip båt styling 😂, lakk i sølv. Det såg veldig flott ut 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...