Gå til innhold
FSteinsvik

Restaurering Alfa Romeo 166 2.5 V6

Anbefalte innlegg

Etter regreimras måtte jeg bytte motor på Brumle. Oppdaget underveis i prosessen at ytre kanalene begynner å bli i overkant råtne, så har funnet nye til en rimelig penge i Polen. Utfordringen er jekkfestene som er sveiset på. Noen som vet hvor jeg kan finne nye slike?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset. Kjente ikke den siden, alt de hadde til karroseriet til 166 var speilhus, men et funn av en side for eldre Alfa. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her finnes  fremdeles enkelte karroserideler, men utvalget er begynt å bli sterkt begrenset. Samme problemet har man med 156, deler er begynt å forsvinne totalt. https://www.myalfagroup.com/de/ersatzteile/166/karosserie/karrosserieteile.html

Det er tydelig at flere har klødd seg i hodet med hensyn på styrken  i jekkepunktene på 166, men her er er et tips hvis du ikke finner deler:

.there are actual jacking points under the car separate from the scissor-jack points in the sill.

at the back there's a bracket which is obvious enough.. it's in a few inches past the scissor-jack point and further back.

at the front it's less obvious but again, in from the scissor-jack point and forward (close to the subframe), you'll see a sort of "hole" about 50mm across..

be careful though.. somebody tried to jack mine up by the floor and bent it... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker aldri annet enn brufestene ved oppjekking, men vil jo gjerne ha noe mer enn rent blekk ved EU-kontroll og lignende. Får få sveiseren til å lage noe om jeg ikke finner originale ting.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...