Gå til innhold
Kommai

Giulietta QV-Line vs Distinctive. Er QV-line senket ?

Anbefalte innlegg

Hei ! Jeg lurer på om de norske Giulietta'ne (2016 modeller feks.) som benevnes som QV-Line er senket ?

Ting kan tyde på at de har sportsunderstell men er det lavere enn feks modeller som blir kalt "Distinctive" ?

Noen som vet ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

QV line er ikke senket originalt nei. Understellet fungerer veldig fint i original stand. Men fungerer enda bedre med Eibach fjører som senker 3 cm. Giuliettaer opptil 2013 er lavere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det vanlig at de er blitt solgt med Eibach fjærer, eller er det noe som evt er etterinstallert / spesialbestillt?

"Vanlig" er jo et litt diffust begrep, men om noen oppsett har hatt det med som standard (bortsett fra the real deal Quadriofoglio Verde versjonen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eibach fjærer er alltid ettermontert av eiere. De kommer ikke med dette i noen utstyrsform. 

Det skjedde noe med fjær/støtdemper oppsett fra 1 generasjon Giulietta, til FL utgaven som kom i 2014. 

1 generasjon er mye lavere. Det er faktisk snakk om flere cm. I QV (240 hk) versjonen er det ganske fast fjæring på 1 generasjon. Faktisk litt ukomfortabel på dårlig vei.

FL (2014) fikk lengre fjæringsvei på alle modell utgaver. 

Med Eibach progressive fjærer så blir bilen bedre på alle måter og på alle underlag. FL utgaven er faktisk såpass høy at den tenderer til å vugge litt i svinger med ujevnt underlag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du erfaringer end Eibach på Giulietta ? Er det greit å kjøre over farshumper uten at man må tenke alt for mye ? Kona er litt skeptisk ...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har masse erfaring. Vi kjørte vår i 2 år med Eibach fjærer. Veldig bra oppgradering. Bilen blir faktisk bedre på smådumper da de progressive fjærene er mykere enn de originale de første cm med kompression. For så å bli hardere slik at bilen krenget mindre i sving. Fartshumper er ikke noe problem. Vi er nå tilbake til originalt oppsett. Og har kjørt dette i 2 år. Men Eibach fjærene skal på igjen. 2014 og nyere blir veldig høy med originalt oppsett. Kjøper du 2010-2013 så vet jeg ikke om jeg hadde oppgradert til Eibach. Første utgave virker å ha riktigere fjær/støtdemper oppsett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den går på 225/40/18 om vinteren. Og den ligger og flyter på dekkene. Vi ville prøve om litt mer fleksibelt understell ville forbedre vinter egenskapene. Og i noen grad gjør det det. En bedre løsning er å gå ned på dekkbredde og beholde Eibach fjærene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...