Gå til innhold
Jojjo

Skifte takantenne på GT.

Anbefalte innlegg

Planen var egentlig å slutte å bygge om stereoanleggene i bilene jeg har hatt nærkontakt med, men det ser ut til at det blir enda en runde. I den klassiske tidsklemma så vil det ta tid, men jeg er i forberedelsesfasen. Bilen er en GT 3.2 fra 2004.

Spørsmålet er til å begynne med om noen har demontert noe fra innertaket? Er det mulig uten å skade noe? Jeg bor i Tromsø, og DAB fungerer på bunnivå straks man forlater Trøndelag på vei nord. Jeg vil skifte antenna jeg har på taket til en antenne som både tar FM (for å kjøre til Sverige), DAB og GPS. Hvor går antennekabelen, og er det noen anbefalinger på hvor kabel legges? Kan de opprinnelige kablene for GPS og FM fremdeles benyttes?

Dette vil bli en del av en større jobb hvor jeg skal skifte radioen (selv om jeg digger å ha SIM-kortet rett i spilleren), koble til et ryggekamera (begynner å bli gammel og knirkete i ryggen, og jeg har ikke ryggesensorer som hyler) samt hekte på hengerfeste. Jeg ser for meg at mange grøsser av hengerfeste på en GT, men jeg trenger å kunne kjøre på fyllinga med stil innimellom. Når det først blir kabelkalas så tar jeg alt samtidig.

Men som nevnt, jeg trenger litt hjelp med antenna først. Har noen demontert noe i taket?

Endret av Jojjo
Skrivefeil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...