Gå til innhold
Kristoffer Ø

Solgt 2012 - Alfa Giulietta 1.4Tbi 170hk -

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi må ha oss stasjonsvogn og da må Giuliettan selges. Har ikke kommet så langt i prosessen, så legger ut en føler her så lenge.

2012- Alfa Romeo Giulietta 1.4 Tbi 170hk Manuell- Nydelig fargekombo, helskinn!
Km. stand ca. 101 000km. Eu ok og 90 000km service 09/18. Reg.reim ble byttet på ca 80 000km i 2017.
Ny frontrute og nye piggfrie vinterdekk (testvinner Continental) i november i fjor. 
18" sommerhjul og 16" vinterhjul
Panoramasoltak og ettermontert Dab
Understellsbehandlet med Mercasol + ekstra støybehandlet. 

Bilen befinner seg på Sagene i Oslo hvor den har stått i oppvarmet garasje i hele mitt eie. 

Prisforlangende 110 000kr. Bud er lov!
Send PM eller ring/sms på . 97 null 24 sju 64.

Bilder er fra annonsen da jeg kjøpte den hos Auto Ital i 2017. Ta kontakt for flere bilder. 

15_1131049206.thumb.jpg.759abacaa63f1221f88d806c58c9404a.jpg15_1553878494.thumb.jpg.e23271e4832afeeb8d6ea67c4471d72f.jpg

Endret av Kristoffer Ø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av Johnips
      Før man fyller på ny gass. Før man skifter dyre deler. Begynn med det enkle:
      Skift kupefilter og rengjør frostsikringen/termistor/evaporator.
      Termistor eller antifrostføler, er ekstremt ømtåelig. Det skal bare litt støv og skitt til for at denne slutter å fungere som den skal.
      Resultat er lunkent klimaanlegg når det er som varmest. Løsningen kan være å rense med isopropylalkohol. Spraye på på begge sider og samtidig hold en klut bak.
      Unngå å ta på føleren.
      På Giulietta 940 finnes termistoren samme sted som kupefilteret, se bilde. 
      Det går an å måle om termistoren er ok med et multimeter.
      Jeg er tror det er en 3kOhms NTC termistor som sitter i Giulietta 940, men har ikke målt selv da rens var tilstrekkelig til at det begynte å blåse skikkelig godt og kaldt igjen. 
      I verste fall må termistoren byttes. Det er en enkel loddejobb og det koster cirka en tikroning for en ny sensor - om man unngår OEM.

• Av Johnips
      Ved bytte av bremseklosser, bør håndbrekkfunksjon justeres/ses over. Håndbrekket kan også være årsak til varm(e) bakbrems(er).
      1. Fjern deksel. Bruk bare fingrene eller plastverktøy og gå inn fra sidene, sitter fast i fire klips:

2. Løsne håndbrekkwire ved å skru justeringsmutter til du er sikker pa at den er helt løs (skru mot klokka):

Tips: dra til brekket hver gang du skrur på justeringsmutteren, så fungerer skrallefunksjonen bedre.
      3. Start bilen - pump bremsen hardt 10 ganger - stopp motoren.
      4. Stram håndbrekkwire ved å skru justeringsmutter så mye at brekket akkurat løfter av kalipperstoppen bak på bilen med noen millimeter på begge sider:

5. Slakk wire ved å skru justeringsmutter litt og litt helt til brekket akkurat hviler på kalipperstoppene på begge sider:

Tips: ta bilder med mobiltelefon.
      6. Ta en kjøretur og sjekk at bremsene ikke går varme og at håndbrekket fungerer som det skal.

• Av Johnips
      Den aktive antennefoten på Giulietta har en tendens til å bli ødelagt av fukt. Selv om elektronikken i foten har god nok kvalitet, så tærer fukten på komponentene og vi får dårlig radio til resultat. Det er slettes ikke vanskelig å bytte denne foten om man er litt nevenyttig.
      1. Vi tar først ut lyset i taket bak. Denne lampen er limt fast, men behøver ikke limes på igjen når man setter den tilbake på plass. På bilde ses klaffen som er på begge sider av lykten. Bytt pære samtidig når den alikevell er ute. Pæren byttes fra baksiden. Det er en liten luke som åpnes.
      2. Mutteren som fester antennefoten får man tilgang til skrått opp der lykten satt. Her er det viktig med godt verktøy da vinkelen er krevende(!). Jeg bruker en fleksibel fastnøkkel med skralle på 22 mm. Denne kan bestilles på E-bay for rundt 100 kroner inkludert frakt. Ta løs den svarte koblingsboksen i taket og dra forsiktig ut antennestikket. For å få ut antennefoten, klemmer man inn med en flat skrutrekker på to små hvite mothaker.
      3. For å være føre var med nye fuktproblemer, dekker jeg de to hullene på den nye antennefoten (der de to små hvite klemmene sitter) med silikon og legger inn en svamp i det midtre hullet for å holde på eventuell fukt og slik at det ikke skal være helt tett. Man kan også legge på silikon i mellomrommet mellom øvre og nedre del i foten om man ønsker. Det går også an å spraye litt silikonspray fra utsiden etter montering. Alternativt kan man sette på en haifinne utenpå for å være helt sikker på at det ikke kommer til ny fukt. Jeg vasker rent kontaktpunkter, mutter og hull med WD 40. La gjerne WD40 få virke litt før det eventuelt også vaskes helt rent med isopropyl-/isoprapanolalkohol. Jeg tar også på litt voks der foten satt. 
      4. Klem den nye foten forsiktig ned i hullet til den klikker fast. Legg merke til hvordan antennekabelen sitter. Det er litt vanskelig å få mutteren rett på, men ta deg tid så går det bra. Ta bilde med mobiltelefon og se at det ser riktig ut før du trekker til. Stopp opp underveis og gå ut og se at foten sitter som den skal. Dra til. Ikke for hardt. Ikke for løst. Akkurat passe => sjekk at foten dekker godt på taket. Trekker du til for hardt, ødelegger du taket. På med lampen igjen. Ferdig. 
      Nå kan det godt hende at FM overlever på lokalradio også etter dispensasjonsperioden.

• Av MisanoOle
      Heisann!

Etter et par år med en kjedelig VW Polo Higline 09-mod, kom endelig turen for min første Alfa. ❤️ 
      Har vært interessert og betatt av Alfa en god stund nå, og nå har jeg en selv!  
      Dette er en 2018-modell Giulietta, med 1.4l-multiair, 170 hester, SuperTCT automat og lekre karbonfiber-detaljer både inni og utenpå. 
      Det mest fantastiske er at alle historier og kommentarer jeg har fått om hvordan Alfaer er, og hvordan de er å kjøre, stemmer. Denne er utrolig morsom, leken, aggresiv og deilig å kjøre. Og ikke minst, dritlekker i Misano blue og med hestesko felgene. 
      Dermed sier jeg hei til alle, jeg skal overholde hilseplikten, og man finner meg i Vollen / Slemmestad / Asker. 
      Ole

• Av Landin
      Heia!
      Jeg er ny her inne, så hvis dette er feil tråd, beklager jeg det.
      Jeg skal i en alder av 40(!) kjøpe min første bil.. Skal flytte fra storbyen ut på landet og ser nå mitt snitt til å kjøpe meg en Alfa.
      Jeg har kjørt henholdsvis Mini Cooper, Clubman og Countryman som jobb-bil, men har alltid hatt en drøm å eie en Alfa. I den sammenheng har jeg fulgt med på Finn de siste ukene, men det virket som Giuliettaene nesten flyr ut med èn gang de blir posta.. Følger med på Mito også, men vil helst ha 5 dører.
      Nå har jeg kommet over denne, ser ikke den grei ut? Noe som får varsellampene deres til å lyse?
      Tusen takk på forhånd for innspill!
      Hj
      https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140601212
  • Opprett ny...