Gå til innhold
Jojjo

Støvdeksel / bremseskjold bak på en GT 3.2

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg var innom lokalverkstedet en tur for en kontroll av forstilling, og da tok de like gjerne en litt større titt. Bremseskjold bak har gått omtrent i oppløsning, og jeg lurte derfor på om det er noen forskjell på bakbremsene på disse bilene, så jeg kan benytte støvdeksel fra hvilken som helst modell? Jeg er i læringskurven på GT, og antar at det er større forskjell på disse dekselene foran. Jeg skal skifte til vinterhjul snart, så da kan jeg like gjerne ta av skivene bak og skifte de dekslene - dersom de er greie å oppdrive.

Hilsen Morten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Morten,

Skiver bak er like på alle GT så bremseskjold skal være det samme 👍 Det begynner og bli tynnt i delelagrene rundt om med bremseskjold til eldre Alfa så får håpe du får tak i.

Endret av Arvid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

RSA fikset et par.

7 timer siden, Arvid skrev:

Hei Morten,

Skiver bak er like på alle GT så bremseskjold skal være det samme 👍 Det begynner og bli tynnt i delelagrene rundt om med bremseskjold til eldre Alfa så får håpe du får tak i.

Takk. RSA fikset et par med to uker levering. Kjøpte like gjerne begge sider selv om den ene var intakt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Nei ikke vanskelig. Noe tidkrevende. Caliper må av, skive må av, bremseklav (som holder caliper) må av. Og til slutt må lageret av. Navmutteren er litt utfordrende, men alt går med mye varme.

Hilsen Morten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten så må du kjøpe nytt lager på forhånd. Den innerste delen sitter kilt godt, og ødelegger lageret når du presser det av.

MW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ikkje nødvendigvis av med lageret. Når du har tatt av skiven, caliperen og klaven kommer du greit til med platesaks. Skal du bytte de så er de nok passe rustet så det skal gå fint. Før du monterer de nye bør du klippe opp ein åpning slik at du kan tre de på fra siden (sompå bildet). Den er festet med skruene til klaven og ein M6 skrue på siden av navet. Denne knekker veldig lett, men er ikkje problem å kjøre uten.. ABS sensoren er best å holde seg langt unna, siden den knekker veldig lett den og..

20181231_143451.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...