Gå til innhold
trd72

Trenger tips før kjøp

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri eid en Alfa, men jeg har drømt om det. Tro meg.
I og med at jeg også har barn som skal kjøres både her og der, er det en 159 som er i kikkerten. Helst en bil rundt 80-90 tusen.
Gjerne 2009 og oppover.

Hva må jeg passe på før jeg kjøper?
Jeg har hørt om et turboproblem.
Hva er pris på reg.reimskifte? (Og når skal den skiftes?)
Hvilke dyre reparasjoner må jeg regne med?

Jeg har ikke tilgang til garasje.
Jeg er en medium erfaren mekaniker (har eid 2 stk VW boble) så jeg må benytte verksted på mye.
(Mindre god på motor. Medium på karosseri/bremser. Medium på elektrisk.)

Håper noen har tid til å hjelpe.

Mvh
Truls

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, trd72 skrev:

I og med at jeg også har barn som skal kjøres både her og der, er det en 159 som er i kikkerten. Helst en bil rundt 80-90 tusen.
Gjerne 2009 og oppover.

Jeg er en medium erfaren mekaniker (har eid 2 stk VW boble) så jeg må benytte verksted på mye.

Mvh
Truls

Og av erfaring... skaff deg diagnoseprogrammet* som gjør at du hurtig kobler deg opp på OBD-kontakten i bilen og leser av feilkoder som en proff 👍

*) ...google  FiatEcuScan  + ELM327 cable

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mitt valg ville vært en med automat. 

Finn en som er vedlikeholdt så bør det nok gå bra 👍 den som er linket over her ser jo bra ut.

rett modell og farge, og påkostet. 

Lykke til 😉 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for hjelp.

Den bilen du tipser om oddatle har jeg sett på flere ganger og den er svært fristende.
Det som holder meg tilbake er at det er heftelser på bilen.
127.000 i heftelser og prisen på bilen er 80 000,-
Så det blir ikke slettet om jeg betaler alt til banken heller.
Litt skummelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, trd72 skrev:

Tusen takk for hjelp.