Gå til innhold
Pål Arthur

Jeg kjøpte denne (Thema 8.32)

Anbefalte innlegg

Muligens katta i sekken, men gøyal katt. 

Står hos Techno Classics for EU. Bremser og noe greier.

Vingen er ikke automatisk lengre, ei heller den ene hodestøtta bak. Det må fikses. Lakken er... grei. Ikke rust å snakke om.

https://www.youtube.com/watch?v=y3rHl4DH-fY

227_465887790.jpg

227_1921330448.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prisen var nå fin for denne flotte vognen. Grattis! Stod det ikke alt virker i annonsen da,eller har jeg blingset. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 minutter siden, integrale skrev:

prisen var nå fin for denne flotte vognen. Grattis! Stod det ikke alt virker i annonsen da,eller har jeg blingset. 

Det sto "det meste virker, men ikke vingen".

Selger hadde EU sist, den gikk gjennom og den har kjørt ti - tolv mil etterpå. Denne gangen måtte skiver og klosser skiftes. Den lekket også bensin på asfalten min etter at jeg fylte tanken. Sannsynligvis fra rør og ned til tank. Fulgte også med originale felger (type Ferrari) som skal få seg en shine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med herlig bil 👍 Vingen er ikke automatisk - kun betjent av bryter på rattstammen. Hvis den ikke virker så sjekk relè i bagasjerom - tror det er på høyre side. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
49 minutter siden, Arvid skrev:

Gratulerer med herlig bil 👍 Vingen er ikke automatisk - kun betjent av bryter på rattstammen. Hvis den ikke virker så sjekk relè i bagasjerom - tror det er på høyre side. 

Hei Arvid. Takk for tips. Will do.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, Pål Arthur skrev:

Muligens katta i sekken, men gøyal katt. 

Står hos Techno Classics for EU. Bremser og noe greier.

Vingen er ikke automatisk lengre, ei heller den ene hodestøtta bak. Det må fikses. Lakken er... grei. Ikke rust å snakke om.

https://www.youtube.com/watch?v=y3rHl4DH-fY

227_465887790.jpg

227_1921330448.jpg

Kult! Gratulerer. Hest og Ferrari-logo er kanskje too much? Diskret ulv kler denne bilen 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel jo, det kan plukkes av. 

Tidligere eier har en Testarossa og enda en rød Ferrari til kosebruk, samt en sort Ferrari til hverdagsbruk. Jeg ser ikke forskjell på slikt, hadde aldri bil-postere på veggen, men husker det sto Testarossa bak på en brei jævel.

Han r kanskje litt som Tom Waits som ønsket seg en bruktbilhandel, for å kjøre med "depending how i feel".

Endret av Pål Arthur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bensinslekkasje fikset.

Bremseskiver og klosser finner de ikke i noen delekatalog.

Det må også fikses noe foringer.

Kostnad bare for arbeid vil ligge på om lag 22000 kroner.

Så, med planlagte kosmetiske forbedringer, nye dekk - fiks av felg osv - kan jeg legge på ca 50000 kroner på innkjøpsprisen hvis jeg ikke hever kjøpet - evt. at selger tar denne kostnaden for å få bilen godkjent.

Edit: Og DER tok selger den tilbake.

Endret av Pål Arthur
Nye opplysninger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Man må lide litt for skjønnheten"!

Hadde du "Stått'an av" så hadde du jo hatt en ganske unik bil, men siden jeg ikke kjenner omstendighetene i saken skal jeg ikke kjefte. ;)

Hva kommer opp i finn søket nå da? Den må jo erstattes med noe annet fint? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Forzaalfa skrev:

"Man må lide litt for skjønnheten"!

Hadde du "Stått'an av" så hadde du jo hatt en ganske unik bil, men siden jeg ikke kjenner omstendighetene i saken skal jeg ikke kjefte. ;)

Hva kommer opp i finn søket nå da? Den må jo erstattes med noe annet fint? 

Jeg liker et godt kjøp. Kommunikasjonen sa at EU kun var en formalitet. Jeg tror også at selger trodde det.

Når jeg smeller på 22000 bare i arbeid, og et ukjent antall kroner i deler (ikke standard Thema) - så er det risiko og ikke lengre et godt kjøp. Jeg hadde regnet med å bruke 20K+ på kosmetikk og dekk/felg.

Selger vil nå fikse EU for egen regning og legge den ut til betydeig høyere pris til våren. Jeg tror ikke han får igjen for investeringen sin, men han om det. Jeg har heller ikke lyst å insistere på at han tar regningen for EU, selv om han har til salt i maten og jeg er mere fra hånd til munn.  

Dette har ikke kostet meg mere enn et par m2 ødelagt asfalt på gårdsplassen etter bensinlekkasje.

Jeg kikker kanskje etter noe italiensk til neste åre Mille M.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var trist, desverre koster det litt om du skal ha slike blier på verksted. Fantastisk kjøre vogn, vi får spare til den kommer til salgs på våreparten. Tviler på Prisen på disse vil gå så mye opp, 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, integrale skrev:

Det var trist, desverre koster det litt om du skal ha slike blier på verksted. Fantastisk kjøre vogn, vi får spare til den kommer til salgs på våreparten. Tviler på Prisen på disse vil gå så mye opp, 

Jeg er ikke imot vedlikehold underveis, men ikke dagen etter.

Vi får se hvordan det fyker av. Jeg har sendt salgsmelding til Vegvesenet, men selger har ikke akseptert enda. Jeg håper han teller på knappene på om han ønsker å la den overvintre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper med denne bilen, som med enkelte andre at skal du finne f.eks bremseskiver så må du lete utradisjonelt: ikke lete etter merke, men etter dimensjoner slik som diameter, hjulboltsirkel, tykkelse, "innpress" fra felgens anleggsflate på skiva til bremseskiveflaten. Og bremseklossene sitter i et calipper f.eks Brembo. Hvilke andre bilmerker har samme calipper?

Ebay er et godt søkested:

Bremsesko bak https://www.ebay.de/itm/Lancia-Thema-Ferrari-8-32-Belage-Bremsen-Hinten-Original/264439855086?hash=item3d91d7f7ee:g:ue4AAOxygKZSRrLG Og da tipper jeg forhandler har - eller vet om - de foran.

... eller du finner selv: https://www.ebay.de/itm/Serie-Belage-Bremsen-Vorne-Lancia-Thema-8-32-Ferrari-87-Delta-HF-Integral/133142022949?hash=item1effe20b25:g:w9QAAOSw7P5bOmaf

Og skiver foran: https://www.ebay.de/itm/ATG-BREMSSCHEIBE-VORNE-FUR-LANCIA-THEMA-LIMO-8-3/112515389029?epid=8023092244&hash=item1a32709665:g:KAgAAOSwW3RdfIGV  

...og bak https://www.ebay.de/itm/ATG-BREMSSCHEIBE-HINTEN-FUR-LANCIA-THEMA-LIMO-8-3/292691302142?epid=8023235505&hash=item4425c2d6fe:g:N~wAAOSwsUVdfq~X

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Landmann skrev:

BTW... jeg hadde 5.384 treff på "Lancia Thema 8-32" på tysk ebay 😃

Selger setter inn pengene til meg i morgen. Ser etter noe annet å bruke pengene på.

Jeg sendte noen lenker til Techno Classics.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, Pål Arthur skrev:

Selger setter inn pengene til meg i morgen. Ser etter noe annet å bruke pengene på.

Jeg sendte noen lenker til Techno Classics.

Da tror jeg nesten du burde se på dette... med fravær av engangsavgiften så blir denne luksusåkaren skammelig billig https://www.blocket.se/goteborg/Jaguar_XJ_8_3_2_V8_Executive_237hk_En_Agare_87202308.htm?ca=11&w=3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
28 minutter siden, Landmann skrev:

Da tror jeg nesten du burde se på dette... med fravær av engangsavgiften så blir denne luksusåkaren skammelig billig https://www.blocket.se/goteborg/Jaguar_XJ_8_3_2_V8_Executive_237hk_En_Agare_87202308.htm?ca=11&w=3

Jeg kjøpte en -87 XJ6 i forrige uke for 63000 av en journalist i Finansavisen. Nydelig bil, bortsett fra heng i taket (som vanlig).

La den ut på finn samme dag for 88000. Så ringte en fyr, ga bud på 80, jeg sa 85, og han kom til Lovisenberg og hentet bilen tjue timer etter at jeg kjøpte den. Det viste seg at det var samme mannen som hadde solgt Jag'en sin til journalisten ti dager tidligere - for 63000 kroner. Han angret på salget. Det kostet ham 22000 kroner. Bilen hadde tilhørt Kloster-familien og hadde historie (og stor affeksjonsverdi).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
59 minutter siden, Pål Arthur skrev:

Jeg kjøpte en -87 XJ6 i forrige uke for 63000 av en journalist i Finansavisen. Nydelig bil, bortsett fra heng i taket (som vanlig).

La den ut på finn samme dag for 88000. Så ringte en fyr, ga bud på 80, jeg sa 85, og han kom til Lovisenberg og hentet bilen tjue timer etter at jeg kjøpte den. Det viste seg at det var samme mannen som hadde solgt Jag'en sin til journalisten ti dager tidligere - for 63000 kroner. Han angret på salget. Det kostet ham 22000 kroner. Bilen hadde tilhørt Kloster-familien og hadde historie (og stor affeksjonsverdi).

🙂 en gang i livet må man ha Jaguar...  Og du har hatt 💪

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thema 8.32 er langt fra så vrien og få slitedeler til som mange tror. Det meste av understell og brems er standard Thema/164 sett bort i fra dempere/fjærer. Bremseskiver foran er fra 164 3.0 - bak er standard Thema. Bærearmer/foringer/bakstilling er Thema/164. Opphengskule bærearmer foran er SAAB 9000 og Thema Blindata (Skuddsikker). Dempere kan enten overhales eller byttes til vanlig Thema - men da ødelegger en den spesielle flyten og følelsen i denne bilen.

Synd det gikk som det gikk - denne hadde du virkelig kunne kost deg med 🙂 Ikke for sent og snu og jeg stiller gjerne opp som delekonsulent/detektiv 👍

Endret av Arvid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 minutter siden, Arvid skrev:

Thema 8.32 er langt fra så vrien og få slitedeler til som mange tror. Det meste av understell og brems er standard Thema/164 sett bort i fra dempere/fjærer. Bremseskiver foran er fra 164 3.0 - bak er standard Thema. Bærearmer/foringer/bakstilling er Thema/164. Opphengskule bærearmer foran er SAAB 9000. Dempere må enten overhales eller byttes til vanlig Thema - men da ødelegger en den spesielle flyten og følelsen i denne bilen.

Synd det gikk som det gikk - denne hadde du virkelig kunne kost deg med 🙂 Ikke for sent og snu og jeg stiller gjerne opp som delekonsulent/detektiv 👍

Takk Arvid,

Jeg tar det i alle fall videre til selger og til Techno Classics, som ikke finner det i sine delekataloger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pål Arthur selger sine nyinnkjøpte enheter så fort at det er vel ikke mulig å kjenne bilen såpass at det er mulig å kose seg i det hele tatt. drivkraften bak prosjektet er kjøp og salg og mulig en lett fortjeneste.Det er vel det bilomsetning dreier seg om, mye mer enn entusiasme for bilene i seg selv. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Gruagarasjen skrev:

Pål Arthur selger sine nyinnkjøpte enheter så fort at det er vel ikke mulig å kjenne bilen såpass at det er mulig å kose seg i det hele tatt. drivkraften bak prosjektet er kjøp og salg og mulig en lett fortjeneste.Det er vel det bilomsetning dreier seg om, mye mer enn entusiasme for bilene i seg selv. 

Det var da som pokker! Du snakker om "second guessing" her.

Som om det er noen motsetning i å like biler og en ørliten fortjeneste?

Akkurat denne i trådstarteren, hadde issues som gjorde ta det ikke var et godt kjøp, dvs rett i vedlikehold og ekstra kostnad på minst 30K. Den nevnte Jaguar var for å fikse, kjøre og selge - eventuelt å flippe umiddelbart. Det ble flippe fordi finn ga napp - og kostnaden var en finn-annonse. Boxsteren jeg kjøpte 6. juni, solgte jeg med 30'000 i tap. Den gjorde likevel jobben og var en fryd å eie i tre måneder. Få biler har gitt mer glede enn den, bråkete og ukomfortabel - men utrolig morsom å kjøre (og når jeg selger, er det vanligvis i bedre stand enn da jeg kjøpte).

Det der var en sånn brønnpisserkommentar. Nå skal det sies at jeg har gått på kurs i å gi feedback, men fikk "Ikke bestått".

Jeg eier fem - seks biler i året, og hvis jeg går i balanse eller tjener noe på totalen, så er jeg fornøyd. Det kompenserer for det daglige tapet jeg har på Leaf'en.

Endret av Pål Arthur

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan ikke se at de bilene du postet her inne og har hatt i en kort periode får tilført noe? Det er vel oppskriften på en bil entusiast at man tilfører bilen ytterligere verdi? 

Bruk og bytt i hurtig tempo, er noe ganske annet enn de fleste her inne driver med.

Husker godt at en blå 164 Super var innom deg en kort tid og med fortjeneste. Nå har bilen det bra, og det var sikkert til det beste at noen som vet hva de har mellom hendene, vet å ta vare på, og koste på hvis nødvendig. Nå med nye felger.

Nei, det er ikke min, men jeg kjenner nåværende eier. Bilen befinner seg nå i Lillehammer.

164 Super.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
34 minutter siden, Gruagarasjen skrev:

Jeg kan ikke se at de bilene du postet her inne og har hatt i en kort periode får tilført noe? Det er vel oppskriften på en bil entusiast at man tilfører bilen ytterligere verdi? 

Bruk og bytt i hurtig tempo, er noe ganske annet enn de fleste her inne driver med.

Husker godt at en blå 164 Super var innom deg en kort tid og med fortjeneste. Nå har bilen det bra, og det var sikkert til det beste at noen som vet hva de har mellom hendene, vet å ta vare på, og koste på hvis nødvendig. Nå med nye felger.

Nei, det er ikke min, men jeg kjenner nåværende eier. Bilen befinner seg nå i Lillehammer.

164 Super.jpg

Jeg så den sto parkert i gata på Manglerud også, etter at jeg solgte den. Han som kjøpte den av meg, en fyr oppi Maridalen, solgte den noen uker etter at han kjøpte den av meg, til en lavere pris. Jeg kjøpte den i god stand, og solgte den i like god stand. Det var ikke nødvendig å gjøre noe som helst med den og jeg gjorde 22000 kroner på den. Den er fremdeles en av de største gledene jeg har hatt - uansett hvor kort tid jeg hadde den. Da er jeg vel en korttidsentusiast, da. Vi kommer i alle valører.

Poenget mitt er fremdeles at du ikke har noen som helst forutsetning for å anta noe som helst om mitt bilhold. Jeg gidder da heller ikke å bry meg om ditt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...