Gå til innhold
Landmann

164 3.0 Super ...billig, billig SOLGT/IMPORT 😁

Anbefalte innlegg

- og husk at engangsavgiften gjelder ikke for motorkjøretøy eldre enn 20 år ved import. Da blir detta herrane billi' serru! 👍

Det er vel ingen 164'er av dette motorslaget som ruller på norske skilt 🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare Roland Sjölander sin 96 modell Super som også har 12v 3.0. Den er Svensk registrert, men han besøker Alfa treff i Norge, da de har hus i Fåvang i tillegg til bosted i Sverige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra 99000kr tiul 15000kr, ut det varlitt av et fall. Har hatt nok 164 så det er andre tingsomer mer spennende,men fint kjøpnånår vi slipperengangs avgiftene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, integrale skrev:

fra 99000kr tiul 15000kr, ut det varlitt av et fall. [...]

😁 markedet ('s uteblivelse og manglende respons) har også realitetsorientert den eieren. Prisen synes å være fornuftig gitt valutakursen. Så kommer vrakpant, mva og noe annet småtjafs på topp - men billig endog 👍

164'n som 166'n er jo langt fra sportslige biler, men djibbez for noen lyxåkare. Rattet den nyere bror 166 til Mora: 150 mil på 12 timer. Nyyyyydelig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
30 minutter siden, Alfaduden skrev:

Står en rød 164 24V til salgs for 4800DKR også. 

Sjekk ut Facebook på de Svenske kjøp og selg (Alfa Romeo) sidene.

Den er vel et skikkelig prosjekt? 😜

Denne er forbausende stygg kosmetisk til å bare ha gått 118k. Men alt elektrisk virker, det er ingen åpenbare ulyder av bilen og jeg har ikke funnet noe rust enda. 

Eieren hadde kjørt bakbremsene så mye ned at det manglet en kloss på høyre side bak 😮, men jeg byttet bremser på begge sider når jeg kom hjem på lørdag. 

Ellers er det eneste jeg kjenner til som MÅ gjøres pdd, å bytte regreim. 

Er mye på jobb i disse dager, så jeg forsøker og å finne tid til å få den momset, da jeg kjørte E16 og det ikke var noe tollsted der. 

FB_IMG_1568697659872.jpg

Endret av Alfanatiker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Alfanatiker skrev:

...da jeg kjørte E16 og det ikke var noe tollsted der. 

FB_IMG_1568697659872.jpg

Uppps... betyr det at du gønna over riksgränsen uten å deklarere? 

Da jeg dunket inn i Konunguriget med en-sylindret to-hjuling og prøveskilt så var det om å gjøre å krysse ved en betjent tollstasjon og seile inn på rød sone. Deretter var det papirarbeid i de sene nattetimer av tollbetjenten mens jeg halvsov med hue på hjelmen.

Å krysse i ingenmannsland kan gi omkjøring som "rykk tilbake til Mora". https://www.toll.no/no/varer/bil-og-andre-kjoretoy/bilimport/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde egentlig at fristen var 3 dager. Men dama på Gardermoen var ganske sur 2 dager etter. 

Nå sitter jeg å fyller ut noen papirer som gjelder kjøp av utenlandsregistrert bil som allerede befinner seg i landet... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte la meg belære på forhånd, og fikk klar melding: let opp bemannet tollstasjon og "deklarér" før du tenker tanken på å krysse grensen - sa tjenestequinden i andre enden av røret.

Finnes sikkert unntaksstoryer ála @Forzaalfa , men de jeg har hørt om har tatt en æresrunde tilbake for å slippe kuk og jæ...skap

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...