Gå til innhold
tbmul

Digituning - 159ti 2.0JTDm

Anbefalte innlegg

Hei,

Vurderer å få utført noe tuning på motoren. Hva tenker dere om dette? Tenker EGR delete, og siden det først skal gjøres noe tuning, så har jeg mulighet til å tune motoren slik at den ender opp med 200hk og 420nm. Blir nok til det og.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det blir gjort, så kom gjerne med en rapport om hvordan bilen ble å kjøre etterpå, i forhold til slik den var før. Selv er jo bilen sprek orginal, så må jo bli enda gøyere når den er trimmet.

Har 2.0JTDm selv, og vurderer å få tunet den og opp etterhvert..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har gjort dette hos Ultimo.no på både 1,9 GT (2 stk) og 159 2,0 170hk og 2,2 180hk Giulia.

(og noen MB-er)

Du finner bilen din på www.ultimo.no

Dette er ikke chip eller powerbox, men endring av software.

De tar vare på originalprogrammet ditt og kan legge dette tilbake hvis du angrer. 

Raskere varm ved kaldstart, mindre kakling på tomgang og merkbart bedre drag. Har ikke slettet DPF. Ikke røyk bak selvsagt.

Turbo slår inn ca 200rpm tidligere. Du kan til en viss grad si hvordan du vil ha den.

Merk at svakeste ledd blir ofte clutch og svinghjul. Du kan ødelegge en del om du herjer med kreftene.

Med vettug bruk har det gått fint så langt med meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 7.9.2019 den 0.33, Runet skrev:

Har gjort dette hos Ultimo.no på både 1,9 GT (2 stk) og 159 2,0 170hk og 2,2 180hk Giulia.

(og noen MB-er)

Du finner bilen din på www.ultimo.no

Dette er ikke chip eller powerbox, men endring av software.

De tar vare på originalprogrammet ditt og kan legge dette tilbake hvis du angrer. 

Raskere varm ved kaldstart, mindre kakling på tomgang og merkbart bedre drag. Har ikke slettet DPF. Ikke røyk bak selvsagt.

Turbo slår inn ca 200rpm tidligere. Du kan til en viss grad si hvordan du vil ha den.

Merk at svakeste ledd blir ofte clutch og svinghjul. Du kan ødelegge en del om du herjer med kreftene.

Med vettug bruk har det gått fint så langt med meg.

Meget bra innspill, takk! Har og hørt at folk får hyggeligere forbruk ved dette. Blir nok til å gjennomføre dette neste gang digituning er i Oslo-området.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder du til på Østlandet, så leverer jeg tuning via obd. Hver tuning blir tilpasset den enkelte bilen, så dette er ikke ferdigkjøpte "standardfiler" som svært mange leverer. 

Har selv holdt på med Alfa i 16 år, tuning med datasprut i 12 år og bygging av motorer til vei og bane i 10-11 år. 

P. S Alle alfister får hyggelige priser. 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Alfanatiker skrev:

Holder du til på Østlandet, så leverer jeg tuning via obd. Hver tuning blir tilpasset den enkelte bilen, så dette er ikke ferdigkjøpte "standardfiler" som svært mange leverer. 

Har selv holdt på med Alfa i 16 år, tuning med datasprut i 12 år og bygging av motorer til vei og bane i 10-11 år. 

P. S Alle alfister får hyggelige priser. 😉

Sender deg PM.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liten update: :D

Fikk da hjelp av @Alfanatiker til EGR delete, samt tuning av motoren. Takk for hjelpen!

Så langt kan jeg melde om at bilen føltes sterkere med en gang! Tidligere avtok effekten på rundt 4000 omdreininger, men nå har den krefter og fortsetter og drar ved rundt 5000 omdreininger før det må gires. @Alfanatiker programerte også slik at gassresponsen kommer mye tidligere og er mer aggresiv/responsiv. Er på ingen måte noe dødgang på gassresponsen lenger. Skal på lengre tur til helga, da får jeg testet forbruket ordentlig. Men jeg har allerede lagt merke til at jeg bruker mindre drivstoff nå enn tidligere på vanlig bykjøring - samme kjøremønster som jeg tidligere har hatt B|

Endret av tbmul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...