Gå til innhold
perso

verktøy for kopp til oljefilter 1.9 jtdm

Anbefalte innlegg

Noen som kjapt kan svare meg på hva slags verktøy som passer til oljefilter koppen/lokket til159 med 1,9 JTDM?

Filtrer er av typen Mann & Hummel.  Ser ut som koppen er ca 76 mm med 12 eller 14 sider?   KJøpte sett fra Biltema, men der var det ingen som passet gitt.  Disse motorene brukes jo også i Fiat / Opel /  Chevrolet bl.a,, så det må jo være enkelt å få tak i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke din motor og derfor heller ikke adkomsten til dette filteret. Men generelt gjør universalverktøyene jobben. Biltema har to stykker som burde klare å omfavne 76 mm:

IMG_3292.PNG

Endret av Landmann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er lokk til filter uniten og internt filter. Jeg har en fakom nøkkel som passer rett på, kjøpt på ebay

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
30 minutter siden, perso skrev:

Sikker på at det ikke er 14 eller 12 kant? 16 kant er vanskelig å få tak i

Går det ikke med de universalavdragerne jeg viste til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et kjapt Google søk og det er 16 kanter ja. Alfaowner.Com  er tingen for å få svar . Hvor holder du til ingen du kan låne av da 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Landmann, det er helvetes trang bak på motoren.  Måtte gi opp å kjøpe en slik kopp, det funker gull 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg forsøkte også å finne en kopp som passet, men gav opp til slutt. Kjøpte en sånn her isteden (se bla, mekonomen selger den). Bruker å ligge oppå motoren med begge armene nedi ved oljefilteret. Knotete, men man får løs filteret uten alt for mye bannskap...

Oljefiltertang Carwise 42-915608

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Smøregrava skrev:

Jeg forsøkte også å finne en kopp som passet, men gav opp til slutt. Kjøpte en sånn her isteden (se bla, mekonomen selger den). Bruker å ligge oppå motoren med begge armene nedi ved oljefilteret. Knotete, men man får løs filteret uten alt for mye bannskap...

Oljefiltertang Carwise 42-915608

Hvis man ikke banker skruetrekker rett gjennom så er det dette verktøyet jeg hatt mest suksess med på vanskelige filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...