Gå til innhold
Landmann

AR 116-GTV 4 på finn.no

Anbefalte innlegg

Nå er jeg nok litt påvirket av at jeg eier (og selger) en 116-serie gtv6, men når man ikke engang får en noenlunde ryddig bmw 3-serie e30 for samme pris (når jeg sjekka finn i stad) vil jeg påstå at denne er billig (jeg har bare sett annonsen riktignok, ikke bilen i real life). Har inntrykk av at Alfa Romeo fra 70- og 80-tallet helst skal være billige, og det syns jeg er synd, for det drar jo ikke akkurat markedsverdien opp her på berget. Håper ikke jeg fornærmer noen med mitt syn på saken:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Stefan skrev:

Nå er jeg nok litt påvirket av at jeg eier (og selger) en 116-serie gtv6, men når man ikke engang får en noenlunde ryddig bmw 3-serie e30 for samme pris (når jeg sjekka finn i stad) vil jeg påstå at denne er billig (jeg har bare sett annonsen riktignok, ikke bilen i real life). Har inntrykk av at Alfa Romeo fra 70- og 80-tallet helst skal være billige, og det syns jeg er synd, for det drar jo ikke akkurat markedsverdien opp her på berget. Håper ikke jeg fornærmer noen med mitt syn på saken:-)

Du taler selgerens sak; mest mulig laks og cash 😖 (Naturlig nok, du skal ikke eie, men selge...)

Jeg er glad for at jeg har kunnet kjøpe mine Alfaer fra 80- og 90-tallet for overkommelige priser.  Og de som solgte var overbevist om at deres pristilbud var fornuftige (jeg applauderer de jordnære 😁👏).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre er nok E30 en langt mer populær og lettere salgbar bil, uavhenging av hva vi måtte mene om at Alfa gir mer glede.

Selv eier jeg en identisk til denne. https://www.autoscout24.ch/de/d/alfa-romeo-gtv-coupe-oldtimer?backurl=%2Fautos%2Falfa-romeo--gtv%3Fpriceto%3D60000%26kmto%3D120000%26fuel%3D14%26make%3D2%26model%3D16%26vehtyp%3D10&fuel=14&kmto=120000&make=2&model=16&priceto=60000&vehid=6752309&vehtyp=10&ssvgid=2489&fbclid=IwAR39Ed5GZPD_QzhRt3vFUse1m_V0V8KExMzJR8QZp150Cd8h3zRzwjYc9E8 
Men vil ikke tro reell salgsverdi er stort mer enn halvparten i virkeligheten. Særlig her hjemme.
Jeg kan selvsagt både håpe og drømme at egenkapitalen min blir opp imot dette når bilen er ferdig. Men dagdrømming og realisme henger dessverre sjelden sammen. 🙄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Apropos pris... Jeg møter fortsatt folk, som tror at bilprisen på finn.no er det bilen faktisk koster.

Mon tro om det finnes noen statistikk som forteller om den endelige, omforente prisen når kjøper og selger på finn.no forlater hverandre; den ene med grunker og den andre på fire hjul.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, Landmann skrev:

Apropos pris... Jeg møter fortsatt folk, som tror at bilprisen på finn.no er det bilen faktisk koster.

Mon tro om det finnes noen statistikk som forteller om den endelige, omforente prisen når kjøper og selger på finn.no forlater hverandre; den ene med grunker og den andre på fire hjul.

Jeg har ikke opplevd at finn fører statistikk over faktisk salgspris. Det kunne de gjerne ha gjort. Jeg vil tippe at alt mellom 0-20 % avslag er normalt for opptil middels dyre biler.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Sillyspeed skrev:

Jeg har ikke opplevd at finn fører statistikk over faktisk salgspris. Det kunne de gjerne ha gjort. Jeg vil tippe at alt mellom 0-20 % avslag er normalt for opptil middels dyre biler.. 

Jeg mener jeg fikk spørsmål om hva jeg solgte noe for her et par ganger. Nå kjøper og selger jeg en del på finn, alt fra biler, båter til møbler og interiør. Har ikke sett noe slik i det siste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig endel rust og det koster, tristeste seter som man kan få. Da er vel heller 130000kr for gtv 6 mer lokkende :) 

Endret av integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 timer siden, integrale skrev:

Mulig endel rust og det koster, tristeste seter som man kan få. Da er vel heller 130000kr for gtv 6 mer lokkende :) 

De setene er da ikke hjemmehørende i siste årsmodell av 116 GTV? hele interiøret må være bytte på denne. Tyder på at det er en bitsa!

Når det gjelder rust så er det jo et godt tegn at hjulbuene er hele, og er det en 85/86 modell, så skal den ha innerskjermer forran som beskytter 116 seriens svakeste punkt når det gjelder rust

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...