Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter to styreeheter/ballaster/ecu-er til Xenon-lyktene på min 156 GTA (2002-modell). De jeg har kjøpt fra utlandet, som skal være kompatible, vil av en eller annen årsak ikke justere høyden på lyktene.

Hvis noen har disse liggende og er interessert i å selge, helst fra en 156 (pre-facelift eller facelift, begge skal fungere), så blir jeg veldig glad!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig! Har du delenummeret eller et bilde? Alternativt chassisnummeret så jeg kan sjekke kompatibilitet i ePer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! Jeg tror de skal være kompatible. Hadde du vært villig til å la meg prøve de (en eller begge) og se om jeg får høydejusteringen til å virke? Og hvis de virker, så kjøper jeg begge!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ordner vi. Sender begge så får du se. Send meg pm for adresse eller helst epost. Den har du sikkert. 

Jeg skrur Honda..... 

Plenklipper😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av Runar
      Jeg trenger den høyre lyktespyleren til min 156 GTA, da den jeg har er brukket på en slik måte at den trolig ikke kan repareres.
      Den skal se slik ut:

• Av Alf@75
      Ser 156 har en slags trakt ned i luft filter boksen. Har denne en misjon? Ser jo ut som den struper mengden luft
    • Av Runar
      GTA-en er visst ikke helt ferdig med vinterdvalen, for den vil ikke starte. Eller, den starter, men dør etter tre-fire sekunder.
      Batteriet er fulladet, og jeg har fylt på helt ny bensin med høy oktan, samt kondensfjerner. Ingen varsellamper lyser konstant, men under noen av forsøkene sto det «Failure No Connection» på skjermen i et par sekunder. Et søk på denne meldingen førte meg til dette emnet hos Alfaowner, hvor et par sikringer (OIL og ABS) over batteriet ble utpekt som syndere. Hos meg ser disse hele ut, men ABS-sikringen er feil ampere (den er 50A men skal være 60A). Jeg tror ikke sikringene er årsaken til problemet jeg opplever, men tenkte det var verdt å nevne.
      Jeg koblet ut luftmassemåleren, og da gikk bilen ujevnt i kanskje fem sekunder før den døde på samme måte. Jeg sjekket også bensintilførselen, og når jeg skrur på tenningen, uten å starte bilen, renner det bensin i noen sekunder før det stopper. Det er tilstrekkelig med kjølevæske og olje, men oljen er lysebrun (som smeltet sjokolade). Olje og oljefilter ble skiftet for under ett år siden.
      Videre lå det lagret fire feilkoder (se vedlegg), men de kom ikke tilbake etter at jeg slettet de. Feilkodene var P1173 Mixture 1 strength (additive), P1176 Mixture 2 strength (additive), P1177 Mixture 1 strength (multiplicative), og P1178 Mixture 2 (multiplicative). Jeg fant dette emnet her på forumet, men der var problemet en tilgriset luftmassemåler. Jeg tror ikke luftmassemåleren er problemet mitt, for da hadde vel bilen startet, dog gått ujevnt, da jeg koblet den ut?
      Har noen vært borti noe lignende? Jeg er tom for ideer, så alle forslag er til stor hjelp!

• Av Runar
      Mitt forsøk på å justere bakluken på GTA-en slik at den ikke tar borti kanten, resulterte selvfølgelig i at bakluken gikk i vranglås. Bagasjerommet er helt tomt, så det skal ikke være noe som tar borti låsen.
      Verken knappen på fjernkontrollen eller spaken ved førersetet hjelper: Når jeg trykker på knappen hører jeg at den forsøker å låse opp, men drar jeg i spaken skjer det ingen ting. Gjennom luken i midten av baksetet ser jeg noe bevege på seg når jeg bruker fjernkontrollen. Jeg har forsøkt både å dytte luken ned og å dra den opp samtidig som jeg bruker fjernkontrollen, men det gir ingen effekt.
      Er det noen som har forslag til en rask og enkel (og helst billig) måte å løse dette på?
  • Opprett ny...