Gå til innhold
GTV Kenneth

Dørlås med nøkkel GTV 116

Anbefalte innlegg

Er det noen som har dørlås førerside, passasjerside og bakluke med nøkkel til gtv 116?

Endret av GTV Kenneth

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jag har nyckel o lås höger sida se bild

alfa gtv orginal ny

min epost gostasepost@gmail.com

IMG_3316.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låsspesialisten som i sin tid hadde verktøy for å bygge om Alfa GTV låsesylindre til like nøkler måtte desverre medgi at spesialverktøyet med deler var kastet under en opprydding.

Jeg har ikke lykkes med å finne noen som kan dette så lang, og låsesylindre er ikke akkurat hyllevare. Nye sylindre selges for ganske høye priser.  Man kan selvsagt prøve ombygging selv, men det er litt pirkete å få til uten spesialverktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for nyttig info! Jeg fant en link til hvordan modifisere dørlås. Det kan jo gå. Er det lik lås på bakluke som på dører? Da behøver jeg en nøkkel som låsene kan tilpasses til. Jeg har nettopp handlet bilen og nøkler til dører og bakluke manglet! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Låsecylinderne er helt like. Dersom jeg forstår deg riktig har du låser og cylindre inntakte i bilen din, men mangler nøkkel. Jeg har sikkert en nøkkel liggende som du kan bruke, men vær på vakt ved ombygging, og ta deg god tid, da dette er urmakerarbeid. Det kan være lurt å ha en ekstra cylinder og ta deler fra ( små innvendige stempler med marginalt forskjellige lengder samt ditto fjærer som kan fly veggemellom ) så det er sikkert ikke dummt å kjøpe en ekstra cylinder før du begynner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...