Gå til innhold
Sigbjørn

1969 alfa romeo gtv 1750

Anbefalte innlegg

Da har det omsider dukket opp en ny bil på tunet. Denne gangen i kasser også ;) lærer visst aldri. Men synes de såg ut som ett spennende prosjekt allikevel. Ikke allverdens med rust men det har vært forsøk på å lage løpsbil så noe ombygget er den. Tanklokk er sveiset igjen, i bagasjen er det lagt over en plate isteden for hjulbrønn og hull for bensintank. Men er ting man uansett får tak på nytt. Frontplaten er av en eller annen grunn mk2 og hullet for stående pedaler er sveiset igjen. Manglet motor. Girkasse osv. Donor bil er handlet og skal snart hentes. I ogmed at bilen er så uorginal så er planen å montere hengende pedaler og hydraulisk clutch. Fronten tenker jeg og å beholde siden jeg ikke har 69 fanger framme allikevel. Jeg har kun til bak. Jeg har bare prøve montert den sammen for å få en oversikt over hva som mangler og det er jo litt. Men har litt deler i kikkerten rundt om så det løser seg nok. Det blir nok jobbet litt på denne innimellom men må prioritere giulia så får vi se hva. 

received_703654540064684.jpeg

received_343155983252981.jpeg

received_407483093190664.jpeg

received_466124993951480.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, duetto skrev:

Gratulerer og lykke til. Kanskje du må skifte profilbildet og nå da?

Takk :) jo må vel det etterhvert ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her ja, denne blir spennende å følge med på. Enda en Bertone på veien snart 🙂. Lykke til 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke mye fremgang her. Bare flyttet den ut på verkstedet. Litt delesanking pågår innimellom. 

Ting jeg mangler :

-frontrute

-speedometer 

-lokk til hanskerom

-kromlist over sideviduer venstre side. 

-bensintank 

- sveise deler som bagasje rom gulv og div

-en penere støtfanger serie 2.

-solskjerm venstre side

IMG_20191018_125456.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se hva jeg fant i en krok:

DSC_0016.thumb.JPG.eaf0455200d541767c32e470a97b7434.JPG

Den venstre så hel ut, men den elgamle maskeringstapen sitter godt! Den høyre har en kjip knekk, men den har du jo allerede. :)

Jeg har jo en frontrute liggende også, men det var jo en grunn til at jeg kjøpte ny(uten at jeg husker det nå).. Sikkert like greit å kjøpe ny, men du kan jo få med denne gratis om du vil prøve å fikse den.

Om du har et 2000 svinghjul i delehaugen overtar jeg gjerne det. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Forzaalfa skrev:

Se hva jeg fant i en krok:

DSC_0016.thumb.JPG.eaf0455200d541767c32e470a97b7434.JPG

Den venstre så hel ut, men den elgamle maskeringstapen sitter godt! Den høyre har en kjip knekk, men den har du jo allerede. :)

Jeg har jo en frontrute liggende også, men det var jo en grunn til at jeg kjøpte ny(uten at jeg husker det nå).. Sikkert like greit å kjøpe ny, men du kan jo få med denne gratis om du vil prøve å fikse den.

Om du har et 2000 svinghjul i delehaugen overtar jeg gjerne det. ;)

Fantastisk, rene julaften dette 😄  jeg må jo ha klørne i disse delene på ett vis. Men tror det er dårlig med ekstra svinghjul desverre. Sender deg en pm :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Sigbjørn skrev:

Ikke mye fremgang her. Bare flyttet den ut på verkstedet. Litt delesanking pågår innimellom. 

Ting jeg mangler :

-frontrute

-speedometer 

-lokk til hanskerom

-kromlist over sideviduer venstre side. 

-bensintank 

- sveise deler som bagasje rom gulv og div

-en penere støtfanger serie 2.

-solskjerm venstre side

IMG_20191018_125456.jpg

For en fantastisk garasje 👍😍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, 1300 SUPER skrev:

For en fantastisk garasje 👍😍

Ja det er iallefall god takhøyde, men sies å være kaldt om vinteren der. Men bare 10mi.å kjøre for meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lurt veldig på om det var mulig å redde tanklokket som befinner seg under her. Etter ett tonn med sparkel ser det ut som det er tinnet over nevnte plass. Er det bare å varme opp til det smelter eller noen som har erfaring her? 

IMG_20191020_200154_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, tinnet igjen tanklokket.. Du kunne jo vurdert samme løsning som Trond laget med lokk oppå skjermen? Syns det ble finere enn klaffen egentlig, men det er jo ikke orginalt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Forzaalfa skrev:

Jøss, tinnet igjen tanklokket.. Du kunne jo vurdert samme løsning som Trond laget med lokk oppå skjermen? Syns det ble finere enn klaffen egentlig, men det er jo ikke orginalt.. 

Det fulgte med en liten alutank når jeg kjøpte bilen, så det har vel vært en plan om lokk på skjerm eller bagasjelokk. Men prøver å få det orginalt hvis ikke blir det en annen løsning. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En fordel med det er jo at man kan forbedre utluftingen litt, sånn de er originalt skal det ikke mye G mot høyre før det renner fuel ut av luka..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja da fikk vi man av alt tinnet og det viser seg at tanklokket er sveiset igjen. 

Har tanklokk og ramme så klarer å få byttet det hvis jeg vil.  

Har god tid å bestemme meg men lurer litt på å få på gtam bredding når jeg alikevel må gjøre så mye med skjermene. Det blir nok ingen orginalbil uansett. 

IMG_20191022_131357.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten tvil barskt, og de er jo kanskje litt penere enn de jeg har, men jeg har tenkt mer enn en gang at jeg skulle holdt karosseriet orginalt på min.. Det er noe eget med orginalformen som er veldig flott!  

Det ble jo breddere på min også av samme grunn (og noen tilfeldigheter).. Men jeg lever da helt fint med breddere også, alltid tøft med brede hjul og hjulstilling. ;)

GTAm felger i 15" har jeg ikke helt falt for, skulle ønske de laget nye i 13" også så man får den orginale dypere stilen og tjukke hjul.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Forzaalfa skrev:

Uten tvil barskt, og de er jo kanskje litt penere enn de jeg har, men jeg har tenkt mer enn en gang at jeg skulle holdt karosseriet orginalt på min.. Det er noe eget med orginalformen som er veldig flott!  

Det ble jo breddere på min også av samme grunn (og noen tilfeldigheter).. Men jeg lever da helt fint med breddere også, alltid tøft med brede hjul og hjulstilling. ;)

GTAm felger i 15" har jeg ikke helt falt for, skulle ønske de laget nye i 13" også så man får den orginale dypere stilen og tjukke hjul.. 

Egentlig skulle man hatt en bertone av hver, en original og en gtam. Min blir det for vanskelig å ikke minst dyrt å få tilbake til orginalstand igjen så derfor har jeg flere tanker samtidig. Så fornuften sier vel egentlig bredding. 13 tommere har de på classic og flere plasser, men da må vel bremsene bygges om mener eg å ga lest?

https://classicalfa.com/wh023-3-8-x-13-gtam-replica-alloy-wheel-gold/

Legger ved  bilde av bagasjeromsgulv fra undersiden., litt å gjøre her og. 

IMG_20191022_140121.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, rotor skrev:

Bredding?? NEI! NEI NEI.....

Mye finere originalt. (Men smaken er delt, også her.)

Liker også veldig godt 1750 original med fangere, men når man har ett sånt utgangspunkt som jeg har så må man jo ta en vurdering. De er jo forsåvidt snakk om å lage replika av en bil som fantes samtidig med originalen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oi, så bra! Bremser fra 1300 funker visst med 13"... det har jo jeg.. (lagt til på ønskelisten til jul).

Ser jo i hvert fall ut som det er gjort solid arbeid på den da, synd de ikke kostet på seg et lag med maling også når de var i gang..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Sigbjørn skrev:

Liker også veldig godt 1750 original med fangere, men når man har ett sånt utgangspunkt som jeg har så må man jo ta en vurdering. De er jo forsåvidt snakk om å lage replika av en bil som fantes samtidig med originalen :)

Jeg stemmer for GTAm bredding - grisetøft 👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...