Gå til innhold
Skrotsnokelaget

Tilhengerfeste 500.

Anbefalte innlegg

Har planer om å montere tilhengerfeste på min 2010 500 1,2 og lurer på om det må brukes merketilpasset kabelsett eller om jeg kan koble på i ledningsnettet til baklykter?

Lurer på om en som er vant til Britisk bil med 4 sikringer har tatt seg vann over hodet med slik moderne bil :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tenker du på å "stjele" strøm via lampene i baklysa?

I såtilfelle er du nok ute på meget tynn is. (uten at jeg har kjennskap til fiat 500) = glem det

Moderne biler har som regel føling på kretsene til lysa for å ha varsling for lampefeil og et ledningsnett som er optimalisert med tanke på strømforbruket til akkuart den lampa som er på kretsen. kobler du på flere risikerer du at ledningene blir overbelastet, sp4esielt dersom du kobler på en henger med jordfeil eller du har jordfeil i henger kontakten på bilen.

De tilpassede ledningsnettene inneholder som regel sikringer eller releer som hindrer feil på tilhengeren i å slå ut lysa på bilen :) 

MAO bruk tilpasset ledningsnett.

En bekjent klarte å brenne opp hele det bakre ledningsnettet på sin G-wagen, da han gjorde slik du tenker og koblet på en henger med jordfeil, kostet ham 30 store lapper å få fikset på merkeverksted da hele innredningen måtte ut for å fikse  :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det selges ledningsnett til bilen med en boks for å koble ut tåkebaklys??? De har kun ledningsender for å koble seg inn på lyktenes ledningsnett. Trur jeg venter og ser om jeg får et 100% sikkert svar. Får heller kjøre 1960 modell Landrover når tilhenger skal brukes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...