Gå til innhold
Runar

156 GTA starter ikke etter vinterlagring

Anbefalte innlegg

Men gir jo feilmelding på potmeteret på spjeldhuset? Om spjeldet går i lukket posisjon etter start så dør den jo tvert akkurat som på videoen til Runar? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På ‎06‎.‎05‎.‎2019 den 23.53, Peer skrev:

Ikkeno problem, Runar. 😊Men jeg advarer deg - du må nok gjøre mesteparten av jobben med å få den ut selv - har brukt så mange timer under den bilen ifm. bytte av diff/eksos/starter etc. at jeg får angst bare ved tanken på å ligge på rygg under der igjen.🥴 Begynner visst å bli gammel...🙄

Det skal nok gå helt fint! Jeg må bare finne tid, og klare å demontere sensoren fra min bil først, så jeg vet hvordan det gjøres ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, Runet skrev:

Men gir jo feilmelding på potmeteret på spjeldhuset? Om spjeldet går i lukket posisjon etter start så dør den jo tvert akkurat som på videoen til Runar? 

Her var det flere begreper jeg ikke kjenner til. Vil det si at du støtter @Rune R. i at det kan være bensinpumpen som har tatt kvelden, eller at videoen min viser det motsatte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilmeldingen er vel at den ikke klarer å regulere blandingsforholdet innenfor de grensene som er satt? (det som står i hoved bildet). Det som står på venstre side er en oppsummering av tilstanden når den stoppet?

Holder fortsatt en knapp på bensinpumpen jeg, eventuelt bensinfilter eller silen i tanken!

Ville prøvd å tvangskjøre den som sagt, enten via multiecuscan eller koble pluss og minus direkte på pumpa!

Endret av Rune R.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en slik motor stående på pall. Men den er helt ribba på sensorer hva jeg husker. Kan sjekke neste gang jeg er der. Hvis det var noe du ville låne og teste med. Men - usikkert kort som sagt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå tatt litt bilder av 3.2 motoren som står. I tilfelle det var noe som evt var ønskelig å låne for å teste. Var er det du er i Norge i tilfelle. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 minutter siden, Peer skrev:

Jeg har ekstra inntaksslange liggende, dersom bestillingstiden er lang....😊

Bestillingstiden var ikke mer enn et par dager, men prisen var 1 800 kr. Jeg kan høre i morgen om den kan returneres eller avbestilles, hvis du vil kvitte deg med din for en litt billigere penge 😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Runar skrev:

Bestillingstiden var ikke mer enn et par dager, men prisen var 1 800 kr. Jeg kan høre i morgen om den kan returneres eller avbestilles, hvis du vil kvitte deg med din for en litt billigere penge 😁

100 spenn - og du er i mål 😁👏

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Runar skrev:

Gjerne dét - vi snakker om gummislangen som ender opp i spjeldhuset, ikke sant? Min er hel og fin, såvidt jeg husker. Kan sjekke når jeg kommer hjem i morgen for å være sikker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Peer skrev:

Gjerne dét - vi snakker om gummislangen som ender opp i spjeldhuset, ikke sant? Min er hel og fin, såvidt jeg husker. Kan sjekke når jeg kommer hjem i morgen for å være sikker.

Det hadde vært supert! Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva som er sprukket. Mekanikeren var litt utydelig, men har lovet å sende bilde av sprekken når den nye delen kommer, forhåpentligvis i morgen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Peer skrev:

Har sjekket nå - sprekkfritt innsug er tilgjengelig på Dal.😊👍

Perfekt! 😁 Er det hele den delen som er avbildet på bildet jeg postet, eller kun en liten del av den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 minutter siden, Runar skrev:

Perfekt! 😁 Er det hele den delen som er avbildet på bildet jeg postet, eller kun en liten del av den?

Den er gummidelen til høyre i bildet, ikke plastrøret m/ resonanskammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er et bilde av den faktiske synderen. I sprekken dere ser midt på bildet er det et stort hull, og det er flere hull under teipen, så det er kanskje ikke så rart at bilen ikke ville samarbeide.

07100638-4502-4DB1-BEC9-40F1E3C9374A.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av Alf@75
      Ser 156 har en slags trakt ned i luft filter boksen. Har denne en misjon? Ser jo ut som den struper mengden luft
    • Av Runar
      Mitt forsøk på å justere bakluken på GTA-en slik at den ikke tar borti kanten, resulterte selvfølgelig i at bakluken gikk i vranglås. Bagasjerommet er helt tomt, så det skal ikke være noe som tar borti låsen.
      Verken knappen på fjernkontrollen eller spaken ved førersetet hjelper: Når jeg trykker på knappen hører jeg at den forsøker å låse opp, men drar jeg i spaken skjer det ingen ting. Gjennom luken i midten av baksetet ser jeg noe bevege på seg når jeg bruker fjernkontrollen. Jeg har forsøkt både å dytte luken ned og å dra den opp samtidig som jeg bruker fjernkontrollen, men det gir ingen effekt.
      Er det noen som har forslag til en rask og enkel (og helst billig) måte å løse dette på?
    • Av Ugo
      Hei!
      Har en 156 jts som har fusket i lengre tid, uten at jeg blir klok på hva som er problemet. Fuskingen kommer typisk ved belastning, som om det var feil med en coil. Har to ganger tidligere byttet coil, men da har jeg fått feilmelding på coil. Nå er det mange forskjellige tenningsrelaterte feilmeldinger. Lambda sonder, gen tenningsfeil. Ser at på flere av feil meldingene står det at temp på inntaksluft er 143,25 grader (!), hva kan det komme av? Byttet tennplugger tidligere i vinter ( i håp om en quick-fix), og da ble den bedre i noen uker. Det jeg synes er litt rart, er at når jeg sletter feilmeldingene, går motoren helt fint en stund, før feilmeldinger/fusking kommer tilbake etter en dag eller to.

• Av 124AC
      På grunn av eskalerende problemer med en allerede sliten motor (over 260.000km, og bruker minst 1 liter olje pr 1000km, tenningsfeil, lukt av svidd olje m.m.) ser jeg etter en erstatning. Det er en 1,6 16v 120hk som sitter i, så for å unngå for mye bytting av elektronikk og eventuelle eksosdeler m.m. hadde det vært best med en motor av samme type. Kravet er at den skal være ok (forstår at en brukt motor ikke har garanti...), og ikke være blant verstingene når det gjelder oljeforbruk. 
      Alternativt en 1,8 16v, men da er jo ikke ECU'en optimalt tunet lenger... 2,0 16v vil jeg tro kommer til å kreve mer utbytting av deler, så helst ikke...
      Hvis selger i tillegg har verksted/garasje med nødvendig utstyr for motorbytte, så er det svært interessant, og verdt litt mer... 
      Oslo/Østlandet
      Atle
      Mob: 90558013

• Av Alf@75
      Trenger tegninger av det elektriske anlegget i en 156 Ts
      Kjøpte en workshop manual på ebay men får ikkje den til. 
      Sliter med ledninger som går fra "burene" over de vanlige sikringene og opp til tenning, turteller, speedometer osv
      Noen som kan legge ut disse her så blir eg veldig glad😃
  • Opprett ny...