Gå til innhold
Chirm

Chirm's bilpark

Anbefalte innlegg

Anbefaler en GT 3,2 i stedet som trolig koster det det halve av en GTA. 

Prøv begge! Det har jeg 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skullet gjerne hatt prøvd mye! GT har jeg prøvekjørt litt av en i klubben er, lett modifisert 1.9l diesel. Veldig gode egenskaper i de bilene. Jeg tror uansett at jeg vil ha noe mer eksotisk, og GTA, isærs sportswsgon, ser egentlig bare brutal ut. 

Og GT med 3.2l? Bring it on! 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 3.10.2019 den 8.46, Chirm skrev:

Og GT med 3.2l? Bring it on! 😎

Her er min 3,2. Så vidt jeg vet den eneste røde 3,2 i landet. Har du lyst så har du lov. Ta kontakt om du vil så blir vi sikkert enige om prisen. Eibach stabstag og tårnstivere, nye gule Koni, ny rustfri eksos med Wizard mellomrør og Novitec endepotte, nye xenonlykter, nye sommerdekk +++

Jeg bruker bare Giuliaen nå...

GT 32 aug 19.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett veldig kort, men utrolig innholdsrikt kapittel er over for denne gang. Q4' som jeg så enkelt omtalte bilen som triller videre. Istedenfor vinterlagring ble det salg. Håper eier trives like mye med bilen som jeg har gjort og at den forsatt blir tatt godt vare på! Kun gode ord. Bilen er en sann glede. Nå skal jeg forhåpentligvis få fatt i en busso. Tro meg, vi høres!

Solgt.thumb.jpg.248080d84269b7187757cee04be9d12c.jpg

Dette forsvarer derfor tittel endring.

- Chirm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 minutter siden, lesken skrev:

Import Sverige? Sett flere GTA der for salg. Om du har kjøpt en slik? 

Ja, hentet i går. Står noen for salg på blocket men ikke en av de i denne omgang. Du får følge med.. Skal gå over bilen litt før jeg roper for høyt. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til tross for utallige bilder og en bok tykkere enn det meste jeg har sett hittil så er en 16 år gammel bil, 16 år gammel. Det gikk ikke lange stunden før røyken sto opp!! 

Kjørte min bror til ett ærend for å varme opp bilen, før jeg så kjørte meg en fin runde og lyttet til de ville hestene. Veldig, veldig morsomt! Dessverre så ble GTA'n svett i panna når han kom hjem og røyken sto.. rett opp. Rakk ikke å ta noe bilde av seansen fordi pannen min ble minst like svett!

Sjekket og bannet, varmt og godt alt sammen.. "Der, nei der! Eller.. der kanskje?" var det eneste jeg kom frem til. Jeg endte til slutt opp med å tru at en slangeklemme har begynt å bli sliten og at trykket i systemet ble rett å slett for stort. Men den gang ei! Dagen etterpå ser jeg at jeg forsatt mister vann, veldig lite, veldig sakte. Men nå visste jeg i allefall hvor det sånn ca var lekkasje siden slangen da er våt der og ellers. Og jaggu er det ikke rust som er årssaken! Håper resten av bilen er noe finere enn denne biten..

IMG_20191017_121722.thumb.jpg.c025d4c2410609801dcfbcd6998578d1.jpg

IMG_20191017_125223.thumb.jpg.aa37f5af00c14790691a4f564d5879b9.jpg

IMG_20191017_130045.thumb.jpg.81c404ff438c6771239ac8c635b0aeac.jpg

Dro ned på den lokale BilXtra butikken og fikk tak i radiatorslange som var tilnærmet lik diameter og kappet rett å slett bort den rustne biten, med mer til.

USER_SCOPED_TEMP_DATA_MSGR_PHOTO_FOR_UPLOAD_1571311419243.thumb.jpeg.9d9a018087c2e3f8f95849b140ac35e7.jpeg

IMG_20191017_134700.thumb.jpg.802d751a19e04edd84b01867b6ae0fae.jpg

Klemt på, og vi satser på at det holder ut morgendagen minst. Til jeg finner en bedre løsning.

Termostaten er litt treg, så vannet er kaldt på cruising, og varmt når iveren står for fult. Ny er bestilt, da blir det bytting av det, noen slanger og kanskje ett nytt rør??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk også servorør. De har klemt alle stål og alurørene på disse bilene med slike klemmer som du ser, og det samler seg sand og skitt der som ligger å gnisser hull mellom klemme og rør. Det akselererer også korrosjonen. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye deler bestilt og jeg venter. Dessverre så venter ikke vinteren. Det er spådd minusgrader I morgen og da vet jeg vegvesenet vil be sine underentreprenører om å salte veiene så Ola og Kari Nordmann kan kjøre trygt uten å skli av. Mitt nye italienske barn derimot fikk i dag reise på en liten ferie i nærheten sammen med noen veldig nære og noen fjerne slektninger. Jeg kommer nok til å svinge innom og hilse på iblant. Men enn så lenge så sees vi! 

God høst, God vinter.

(bilen står uten trekk igjennom vinteren 😘

IMG_20191020_141935.thumb.jpg.f6f37d07329dd12507d9c6cede059276.jpg

IMG_20191020_141944.thumb.jpg.82d1408f20e7118ba2dc8669a2ebb83c.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...