Gå til innhold
Sillyspeed

Solgt Solgt: 2004 Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed

Anbefalte innlegg

Alfa Romeo 156 2.0 JTS Selespeed fra 2004 selges!

Det blir et stort og vondt plaster å rive av, men tiden er inne for å skilles ad.

PKK tatt i høst og neste er 31.10.2020.

Km.stand 157000.

Den er forholdsvis godt holdt - reparasjoner og service tatt ved behov, samt mange oppgraderinger og "entusiastpirk".

Utstyrsnivå er Distinctive. Alt utstyr som fantes den gangen, minus soltak, alarm og telefon (så vidt jeg vet). Skistativ i sort følger med. 

Hyppige oljeskift de siste 9-10 år, 2 ganger per år eller maks 5-6000 km intervall. 10W-60 eller 5W-50.

Flotte 17" sommer med Nokian-dekk (5-6 mm mønster) (Kjøpt nye av forrige eier hos Autoital),

16" vinter med helt nye Goodyear piggfrie dekk.

Mye gjort de siste årene, cirka i omvendt kronologisk rekkefølge:

4 nye piggfrie Goodyear ultra grip ice 2

Bremser bak (brembo)

Skinnbehandling

Eksos midtre seksjon

Lakkering av kanaler (noe rust kommet tilbake) 

Byttet girkasseolje

Regreim og balansereim og drivreim komplett (2016 / ca. 150000 km) 

Plugger og filter

Øvre kjølerør

Øvre bærebruer foran og langsgående armer bak

Bremser foran

---

Fullstendig dokumentasjon fra bilen var ny og samtlige eiere, inkludert opprinnelig kjøpskvittering. 2 nøkler og kodekort. 

Selespeed-systemet er regelmessig kalibrert og justert, og fungerer meget godt.

Bilen har "proff" støydemping i alle dører og oppgraderte høyttalere foran.

Originalt BOSE og navigasjonsradio, og blåtann/aux ettermontert. 

Selges svært fordelaktig og gjerne til en entusiastisk fremtidig eier.

Prisantydning 35000 kr + omreg. 

Akershus /Lillestrøm

Send PM for mer info eller prøvekjøring. 9936 tre tre ni seks. 

DSC_0736.JPG

DSC_0727.JPG

DSC_0734.JPG

DSC_0729.JPG

20180525_214126.jpg.f698bec88862005dc85eca3edc3e06cb.jpg

Endret av Sillyspeed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder innvendig - bilen bærer svært lite preg av å være 15 år gammel. Og dessuten et hyggelig sted å være med lyst skinn og lyse tepper. 

DSC_0717.JPG

DSC_0722.JPG

DSC_0712.JPG

DSC_0720.JPG

DSC_0713.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ser flott ut! Lykke til med salget Mario - håper denne kommer i like gode hender som den nå er i ferd med å forlate! 😍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, petterkb skrev:

Den ser flott ut! Lykke til med salget Mario - håper denne kommer i like gode hender som den nå er i ferd med å forlate! 😍

Jeg vet at du savner den, Petter, husk bilvettreglene nå i påsken! Ingen skam å kjøpe tilbake 😎

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bud på 30000 kr er mottatt (usett) 

Hvis noen ønsker å legge inn bud eller se på bilen så ta kontakt snarest mulig og i løpet av dagen. 

Oppdatering: En lenkearm til stabstag ble byttet i går, og antydning til klunkelyd foran er borte. Imidlertid er det en eksoslekkasje ved bakre eksospotte, denne bør nok byttes (ca 1300 kr). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sies at man ikke skal stole på bilselgere, men jeg har i alle fall lært at man ikke skal skal stole på bilkjøpere....

Det er så mange idioter der ute at det ikke er moro å selge bil lenger.

Meget fin bil Mario og du har jammen holdt den godt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Runet skrev:

Det sies at man ikke skal stole på bilselgere, men jeg har i alle fall lært at man ikke skal skal stole på bilkjøpere....

Det er så mange idioter der ute at det ikke er moro å selge bil lenger.

Meget fin bil Mario og du har jammen holdt den godt!

Det var dessverre en potensielt dyrekjøpt erfaring. Kjøper ville kjøpe usett og tok toget fra Stavanger. Vel fremme kommer tvilen og det pirkes på nye ting. Ønsker om lavere pris eller "jeg tar med på verksted og du betaler". Helt uaktuell risiko for meg til den prisen, naturligvis. 

I mellomtiden har jeg avvist 4 kjøpere som nå kanskje er mer lunkne etter den første stormforelskelsen har lagt seg. Ergerlig. 

Som en kollega sa, folk forventer en perfekt bil og en blowjob på kjøpet til 20000 kr. Da kan ikke jeg love noen av delene 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
10 timer siden, Sillyspeed skrev:

Det var dessverre en potensielt dyrekjøpt erfaring. Kjøper ville kjøpe usett og tok toget fra Stavanger. Vel fremme kommer tvilen og det pirkes på nye ting. Ønsker om lavere pris eller "jeg tar med på verksted og du betaler". Helt uaktuell risiko for meg til den prisen, naturligvis. 

I mellomtiden har jeg avvist 4 kjøpere som nå kanskje er mer lunkne etter den første stormforelskelsen har lagt seg. Ergerlig. 

Som en kollega sa, folk forventer en perfekt bil og en blowjob på kjøpet til 20000 kr. Da kan ikke jeg love noen av delene 😉

Flott bilhold etter bildene å dømme, fyldig tekst i annonsen og 21 bilder nær rundt-baut - men fem kunder der dørstokken vinker dem farvel!? Hva er det disse fem ser som ikke vi finn.no-snokere ser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Landmann skrev:

Flott bilhold etter bildene å dømme, fyldig tekst i annonsen og 21 bilder nær rundt-baut - men fem kunder der dørstokken vinker dem farvel!? Hva er det disse fem ser som ikke vi finn.no-snokere ser?

Bare én som har sett på, men siden vi hadde en avtale og han reiste ens ærend, måtte jeg avlyse 2-3 andre visninger samme dag. 

Vedkommende var som sagt ikke helt klar over at dette ikke var manuell, og når det i tillegg er selespeed så må man ha en viss interesse for aktiv kjørestil, for å si det sånn, for å sette god pris på systemet. Det er jo et spesielt system, ikke helt manuell, men slett ikke sluromat heller. 

I tillegg reagerte kjøper på tomgang, som er grov og tidvis ujevn på (alle) jts. En lengre avhandling måtte til vedrørende tidligere generasjoner direkteinnsprøyta bensin. 

En skeptisk kjøper som ikke kjenner alfa, 156 eller selespeed overhodet, er nok ikke den beste kjøper. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Rune R. skrev:

I slike tilfeller forlanger jeg noen få tusinger i handpenger som beholdes dersom kjøper trekker seg. 

Hadde jeg hatt litt større cohones og ikke vært i undertall, så kanskje 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Sillyspeed skrev:

Da er bilen solgt, og avtale signert! 

Bilen kommer til et godt, italofilt hjem. 

Håper å se deg bak rattet i Alfa igjen snart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
18 timer siden, Stjerneglis skrev:

Håper å se deg bak rattet i Alfa igjen snart!

Takk, det håper virkelig jeg også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...