Gå til innhold
alfaweie

Far/datter's 156 V6 prosjekt

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, alfaweie skrev:

Høyre gulvavstiver.. Trenger å byttes...

20181129_162804.jpg

Bytte? Hva med å rette disse bulkene ut? Eller er kanalen kjeks på innsiden?

Punktsveis en kraftig skive - og deretter bruke Biltemas glidehammer 19-906 til kr 199,-.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, Landmann skrev:

Bytte? Hva med å rette disse bulkene ut? Eller er kanalen kjeks på innsiden?

Punktsveis en kraftig skive - og deretter bruke Biltemas glidehammer 19-906 til kr 199,-.

Det alternativet er også under vurdering, ja. Dette er ca på midten under hver fremre golvplate, går fra torpedo og ett stykke bakover, så akkurat her tror jeg faktisk det er rustfritt. Tipper det kan ha noe med å fordele krefter i en smell? Vet ikke men finner det logisk, og da tenker jeg vi skal prøve å fikse det ordentlig, er sikkert ikke så mange ncap-stjerner å gå på fra før 🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.3.2019 den 21.36, alfaweie skrev:

Det alternativet er også under vurdering, ja. Dette er ca på midten under hver fremre golvplate, går fra torpedo og ett stykke bakover, så akkurat her tror jeg faktisk det er rustfritt. Tipper det kan ha noe med å fordele krefter i en smell? Vet ikke men finner det logisk, og da tenker jeg vi skal prøve å fikse det ordentlig, er sikkert ikke så mange ncap-stjerner å gå på fra før 🤔

Javisst - det tryggest er vel det sikreste 👍

Jeg vurderte bulken (og evt. gjenoppretting) i fht hva Statens vegvesen sier i fht rustomfang på f.eks kanaler relatert til kjøretøyets sikkerhet. Men nå beveger jeg meg farlig over til budsjettstadiet i bilhold (på flukt fra originalpolitiet).

15606

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.3.2019 den 21.36, alfaweie skrev:

Rune om du lager et passende stort hull innvendig for så og banke bulken forsiktig ut igjen. Da er du nok på den sikreste, tryggeste og enkleste metode. ferdig retta stiver, sveis igjen hullet og behandle med ønskede midler ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den tanken har også vært innom skallen 🙂 Det må kanskje prøves, ja !

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemmer Coure innimellom.. Men nå er alt jeg fant av rust tatt, bilen viste seg å være meget råtten, så det har gått med mange timer med kapping, produksjon av friske biter, sveising osv.  Nå gjenstår litt sliping og lakkering i høyre gulv, sprøying av hulroms stoff, montering av interiør. Lakkering av framskjermer og bakluken, (som jeg også måtte bytte på grunn av at jeg sendte en tilhenger med støttemur-stein rett i rævva på bilen...)

Legger ut en liten kavalkade av bilder, først ut er innerskjerm(er) foran.. 

Denne bilen var forøvrig utstyrt med en kontrollseddel etter pkk, med noen småfeil, men ingen mangler ang rust..

20191002_213208.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.3.2019 den 20.19, alfaweie skrev:

Høyre gulvavstiver.. Trenger å byttes...

20181129_162804.jpg

Høyre side , kappet og borra ut punktene, rettet bjelken på garasjegulvet og sveisa den på plass igjen. På v.side gjorde jeg som Yrjan foreslo, kappet hull i golvet og dælja ned bulkene. Det gikk litt kjappere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lappverk blir det, men bedre enn gjennomsiktig gulv. 

Tror jeg må melde meg på symesterskapet på tv ..

20191018_235004.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sveist tidligere, og ingen hulromsbeskyttelse å finne. Da holder det ikke lenge dessverre.

Noen steder var det bare sveist ny plate utenpå gammel rusten plate. 

Men nå føler jeg at jeg har "ryddet opp" og satser på at den holder noen år til.

Det er nok ikke noe lønnsomt prosjekt akkurat, men litt godt å redde en Busso 156 fra døden, da !

20191010_180437.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren fikk en liten makover, samt ny registerreim.

AC kompressoren sto fast, så da ble den erstattet av en ny en, samt tørkefilter.

20191106_134757.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 7.11.2019 den 0.27, integrale skrev:

Lakket du selv? Evt hva brukte du av lakk og grunning? 

Caliperlakk på spray fra Biltema 😅, pluss klarlakk. Ble veldig fint, men aner ikke om det holder. Time vil show 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...