Gå til innhold
Forzaalfa

Har alle norske 33'er blitt hugget?

Anbefalte innlegg

Dette må vel være den sjeldneste volummodellen til alfa idag? Kan noen med tilgang på autosys (eller hva det heter) sjekke hvor mange det er igjen på skilt?

Spesielt serie 1 og 2 virker det som det er veldig få av, husker jo da jeg solgte min på tidlig 2000tall hvor lite populære de var..

Om noen vet om et berg med deler til disse i en låve et sted så vil jeg vite det! Prøver å se om jeg ikke får en slik en på beina igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg berga 1 stk. Tror den lever i beste velgående i dag

Lønnsomt var det ikke...

Endret av Runet
tillegg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, Forzaalfa skrev:

Dette må vel være den sjeldneste volummodellen til alfa idag? Kan noen med tilgang på autosys (eller hva det heter) sjekke hvor mange det er igjen på skilt?

Her kan du søke på registrerte og avregistrerte modeller og få en oversikt.
Ved hjelp av denne siden fant jeg ut at min Giulietta 2,0 TI var den eneste av sitt slag i landet, innen en ble importert i 2014. 🙂
https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=&farge=&type=&yrf=&yrt=&chassinr=zar116a100002

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin den der Ronny, har ikke vært inne der før..

Det er altså 8 registrerte 33 tom. 1989 årsmodell, av disse er 4 etterlyst av politiet, 3 har vært inne på EU kontroll minst 1 gang, og 2 er EU godkjent nå.. Ikke alt for mange som fortsatt er på veien med andre ord! 9_9

Litt flere serie 3 ja, men også der er det skralt når man ser på eu godkjente biler.. Fin jobb du gjorde da, Rune.. :)

Endret av Forzaalfa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å jeg har en -85 og -93 på samvittigheten 😂 men, -93'n gjenoppstår i forkledning alfasud 😄😄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hugget en serie-1 33 1.5ti... angrer fælt og skulle egentlig tatt vare på mye selv om den gikk i pressa

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 5.3.2019 den 7.37, Alfanatiker skrev:

Flott søkemotor...

Men ettersom denne nettsiden ikke forteller hvorvidt kjøretøyet står på to hjul eller er vraket så bør man dobbeltkontrollere "livet" til et kjøretøy ved å laste inn reg.nummeret i Statens vegvesens kjøretøyopplysninger https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger

Endret av Landmann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en Rød Q4 med regnr. DK99888.

Kjøpt av en hyggelig herremann på vestkanten. Bilen ble handlet inn som et prosjekt med oljelekkasje på motor, gir, tannstang og bakaksel + at den trengte nye registerreimer.

Alt dette pluss litt smårusk ble utbedret i en kald garasje på vinterstid, huffameg...

Bilen ble brukt i nesten to år og planene videre var ly lakk, etter en mislykket lakkjobb av tidligere eiere.

Desverre ble dette aldri noe av. Jeg var siste bil i køen, som stod stille på ring 2, en fin vårdag husker jeg. En bil kom bakfra og kjørte rett inn i 33en. Den hadde såpass moment at jeg ble dyttet inn i bil foran i køen. 33en så ut som et trekkspill, med flere dører som ikke lot seg åpne og knekk i takkonstruksjonen 😩

Planen var egentlig å selge den som delebil, desverre så endte den hos huggern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sønnen min har en 33 1,7 16V fra 1990 som er hel,og fin - kun litt TLC.

Var på skilter i fjor sommer og passerte EU sommeren 2017.

Står nå i vinteropptak på en tørr låve.

C1A8F9A0-0B74-4B50-BBB3-147CAA9549BB.jpeg

021E23FA-21AB-4491-84F6-93D00493710A.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den siste der mener jeg det har vært flere tråder om her, godt den fortsatt er i drift. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har den sagnomsuste Advokaten --> Integrale --> Belden --> Integrale --> Belden  33en, stående på oppvarmet lagringslokale, i påvente om at jeg står klar med garasje ✌️

RH 14606, 1991 modell, Recaro interiør, 1.7 ltr med squadra chip.12309413_10153168972256957_1961693596_n.jpg.9e931ef262f864635904019cb8ca205c.jpg12305392_10153168972461957_1681324684_n.jpg.78220db11bb2281a14e4669413a76fc2.jpg

20170624_152048.jpg

20170624_152325.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Importerte en -94 svart 33 1,7 ie SW i 2002, XD73xxx (tror jeg)

Var litt spesiell (og tøff);

Aircon,takluke, skinnint originalt, pluss

16" Azev A og brukbar senk og sota ruter bakover. Håper den fortsatt lever, i det minste ligger i dvale, og gjenoppstår 🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 17.3.2019 den 19.34, alfaweie skrev:

Importerte en -94 svart 33 1,7 ie SW i 2002, XD73xxx (tror jeg)

Var litt spesiell (og tøff);

Aircon,takluke, skinnint originalt, pluss

16" Azev A og brukbar senk og sota ruter bakover. Håper den fortsatt lever, i det minste ligger i dvale, og gjenoppstår 🙂

Avregistrert i 08 står det her.. tror det hadde stått om den var levert til hugging etter dette, det står det på en jeg sjekket.. Den er nok til låvelagring ett eller annet sted. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 minutter siden, Forzaalfa skrev:

Avregistrert i 08 står det her.. tror det hadde stått om den var levert til hugging etter dette, det står det på en jeg sjekket.. Den er nok til låvelagring ett eller annet sted. :)

Det står det samme på vegvesenet sine sider (og de informerer om biler som er vraket), så alt håp er ikke ute.
Din ble vel avregistrert i 2001 tror jeg? 😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står en Alfa 33 ved en industrigarasje i Gaupne i Luster kommune. Den har stått en stund uten skilter. Ingen anelse hvilken stand den er i. Den hadde du sikkert fått veldig billig..

E9B87E32-268D-4C5F-8884-C168B189098C.jpeg

Endret av Teigen_K

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, Teigen_K skrev:

Det står en Alfa 33 ved en industrigarasje i Gaupne i Luster kommune. Den har stått en stund uten skilter. Ingen anelse hvilken stand den er i. Den hadde du sikkert fått veldig billig..

E9B87E32-268D-4C5F-8884-C168B189098C.jpeg

Opp med panseret, lett etter chassinummeret, SVVs kjøretøyopplysninger og deretter REGNR til 2282.

Derifra er det jakten begynner for de Florence Night-galne 😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 6.3.2019 den 20.20, diritore skrev:

Jeg hadde en Rød Q4 med regnr. DK99888.

Kjøpt av en hyggelig herremann på vestkanten. Bilen ble handlet inn som et prosjekt med oljelekkasje på motor, gir, tannstang og bakaksel + at den trengte nye registerreimer.

Alt dette pluss litt smårusk ble utbedret i en kald garasje på vinterstid, huffameg...

Bilen ble brukt i nesten to år og planene videre var ly lakk, etter en mislykket lakkjobb av tidligere eiere.

Desverre ble dette aldri noe av. Jeg var siste bil i køen, som stod stille på ring 2, en fin vårdag husker jeg. En bil kom bakfra og kjørte rett inn i 33en. Den hadde såpass moment at jeg ble dyttet inn i bil foran i køen. 33en så ut som et trekkspill, med flere dører som ikke lot seg åpne og knekk i takkonstruksjonen 😩

Planen var egentlig å selge den som delebil, desverre så endte den hos huggern.

Min gamle bil det! Synd den endte slik....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjenner ellers til en til i veldig fin stand. En 16v. Den har nok ikke rullet i hvert fall de siste 15 årene. Men siden den ikke er min kan jeg ikke si mer om den, det for eieren evt gjøre selv. 😊

Har noen få deler selv igjen til 33, hvis det er noen som trenger/ønsker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i kontakt med eier i fjor på den champange farget ville ikke selge. Bilen var utrolig hel i karosseriet , men motoren havarerte 

Endret av integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Sigbjørn skrev:

2. Utvendig er veldig pent (se bilder), men det er selvfølgelig mange rust i gulvet. Helt vanlig på en gammel bil som stått lenge. 

Hadde eier i det minste lagret denne på noe annet enn et fuktig underlag så hadde kanskje noe av rusten i gulvet vært unngått.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er noen år siden, men jeg kjøpte en rød 92 16v for vrakpant. Den stod i skogen, men var fin i bunnen.

Gjorde alt mekanisk selv, men leide inn på karosseri og lakk. Knall rød med 3 lag klarlakk.

Blei vel en selvkost på 50000,- uten å regne egen tid.

Tror jeg fikk 34000 for den. Bare idioter som meg gjør sånt. Bilene er ikke verdsatt nok, og dermed blir de borte.

Den var dønn strøken ved salg. Så strøken at han som kjøpte den av meg prøvde å selge den i Tyskland med 33000km.

Det riktige var 133000km. Og ja, jeg fikk stoppet annonsen på mobile.de...

Det koster omtrent like mye å spøte opp en bil som ikke er verdt noe strøken, som å heller å ta en bil som er på samlelista hos det fleste. Jeg følte meg som en av gjengen på leger uten grenser...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...