Gå til innhold
Alfagarage

Ny Alfa C-SUV Hybrid "Tonale"

Recommended Posts

1 time siden, Runet skrev:

hehe...

pwcdmsjecvjuowtpys0s.png

Jeg får ikke "rapportér innlegg"-knappen til fungere, kan noen hjelpe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fra siden er den brå lik Giulietta, hvilket ikke er så negativt. og den var fin foran og bak. Og den ligner ikke på noe annet pr nå. Veldig bra. Designet kan jeg like.

Men det er jo dessverre alt for h√ły. Det er h√łyt tyngdepunkt folk √łnsker seg for tiden. Mulig pga h√łyvann og oversv√łmmelser?? Klima vennlig modell¬†ūüėā

Fronten og bak også forsåvidt på Giulia liker jeg fortsatt ikke. Fronten er stygg og bakenden kunne vært fra hvilken som helst Japansk/ Europeisk bil. Men dette er bedre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker at de er tilbake til triple frontlys ala 159/Brera/etc, men usikker på den mysingen...

Gleder meg til å se flere, bedre bilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er absolutt noe jeg kan like. Opplagt tilbake fra gr√•beinsdesignet. Brutalitet og t√łffhet er byttet ut med eleganse og klassisk tidl√łshet. Akkurat slik en moderne fortokning av et alfadesign skal se ut. Sp√łrsm√•let er hvorfor tok de svingen om Gilulia om Stelvio?

Men er dette konsept eller noe som skal produseres?

Endret av Stiletto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig √• se Alfa p√• offensiven¬†:)¬†Denne ser jo veldig bra ut! Men er den st√łrre eller mindre enn Stelvio? Jeg synes nesten den ser st√łrre ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I fronten tror jeg de har hentet inspirasjon fra b√•de Montereal og Brera/159. Det ser ogs√• ut til at grillen heller litt utover, noe som ser ut til √• bli en trend. etter at de har g√•tt fra liggende over til rett og n√• kanskje litt fremoverlent grill. Veldig positivt. For de som ikke liker sm√• slanke lykter, s√• vl jeg si at det er akkurat lakkmustesten om et bildesign er vellykket eller ikke. Det er i detaljene det ligger, som innfelte d√łrh√•ndtak som ser ut til √• komme tilbake etter storhetstiden p√• 70 tallet og at det blir ett 156 arrangement i bakd√łrene.

Interi√łret ser ogs√• veldig spennende ut med to store Montereal/156 b√łtter av noen instrumenter og digital oppdeling/visning. Akkurat slik jeg har √łnsket meg det. Det ser ogs√• ut til at stilen er videref√łrt i luftdysene, Nei,dette var moro!!!

F√•r h√•pe at mest mulig blir videref√łrt i en evt. produksjonsbil, uten √• bli d√łllet ned av markedshensyn. Folk t√•ler jo ikke noe som de ikke er tilvent.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå blir det helt åpenbart, det flere av oss har hevdet hele tiden.

Giulia blir bare et helt gjennomsnittlig bildesign i forhold.

liker spesielt ikke de områdene jeg har ringet ut. 

• det 3dje lille vinduet bak som ser ut som en hastverkl√łsning og som gj√łr bakvinduet veldig lite. og de helt ordin√¶re utvendige d√łrh√•ndtakene som er tatt fra hylla til fra hvem som helst.¬†
  • og den si rumpa stilen p√• fangeren. ser ut som den har driti p√• seg.¬†

Huff:

2019-03-05_12-34-05.png

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke så verst ut, spennende sidespeil..

Syns det hinter litt til duettotanta jeg:

Bilderesultat for alfa duettottanta

Relatert bilde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
59 minutter siden, Gruagarasjen skrev:

Nå blir det helt åpenbart, det flere av oss har hevdet hele tiden.

Giulia blir bare et helt gjennomsnittlig bildesign i forhold.

liker spesielt ikke de områdene jeg har ringet ut. 

• det 3dje lille vinduet bak som ser ut som en hastverkl√łsning og som gj√łr bakvinduet veldig lite. og de helt ordin√¶re utvendige d√łrh√•ndtakene som er tatt fra hylla til fra hvem som helst.¬†
  • og den si rumpa stilen p√• fangeren. ser ut som den har driti p√• seg.¬†

Huff:

2019-03-05_12-34-05.png

....men Atle, du som er så negativ til nytt, har du sett at  designelementer fra 164 er refert til under lanseringen av Tonale, det må jo være noe for deg?

https://www.auto-motor-und-sport.de/neuheiten/alfa-romeo-tonale-studie-zeigt-kompakt-suv/

....se stilstudie skissene

Synes Tonale ser lovende ut, bra med hybrid drivlinje også. Da henger hvertfall Alfa litt med i utviklingen - Foza!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Negativ til alt nytt? Da kan du ikke ha lest det jeg mente om Tonale litt lenger opp?

Et stilfullt karosseri er ikke til √• ta feil av. Det faller lett for √łynene og linjene stemmer. Det er ogs√• derfor jeg opprettholder min kritikk av Giulia og Stelvio. Selv om det ikke er det denne tr√•den handler om, s√• er det n√• s√• lett √• se n√•r ting stemmer, og n√•r det ikke stemmer, hvis man sammenligner Stelvio og Tonale. Man ser at det er tatt hensyn til tidligere design med Tonale. h√•ndtaket til bakd√łrene. hele vindusflater bak ala 166, 156, Giulietta.¬†lyktene¬†foran kan minne om b√•de Brera, SZ, og til dels Montreal, og lykte arrangementet bak er i hvert fall ikke likt noe annet enn kanskje 164, med sin heldekkende lyktestripe. og om det er innfelte d√łrh√•ndtak eller ikke er ikke poenget. for 156 hadde jo ikke det, men et veldig pent h√•ndtak i alu, var det virkelig.¬†

Tonale er i design igjenkjennbart for oss Alfister.

Giulia og Stelvio er det ikke!

hybrid, el må det gjerne være. jeg skal ikke ha det. Men at Alfa designet bæres videre er veldig viktig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er bare tragisk at Alfa Romeo n√• er blitt redusert til et s√łstermerke av Jeep. Som om ikke Stelvio var usmakelig nok, s√• skal vi i tillegg f√• enda en SUV... FCA burde heller ha brukt pengene p√• en ny Giulietta (gjerne med RWD), isteden sl√łser de dem bort p√• denne forferdelige traktoren som ikke engang fortjener √• dukke opp som konseptbil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F√łrst, absolutt et vellykket konsept. Ser ogs√• en del duettotanta, og liker det man sier, at man holder seg unna alle kanter og vinkler, som virker √• v√¶re det eneste dagens designere har l√¶rt p√• design-studiet. Unntaket er Mazda, som vel har rappet litt fra Alfa, inkludert r√łdfargen.

Dog må man ta i betraktning at dette er et konsept. Når Alfa hadde sist hadde et konsept som kom i produksjon kan jeg ikke huske. Brera var jo ikke et Alfa-konsept, og det endelige resultatet ble jo "så der" (selv om jeg vet det kan provosere enkelte). Ser man på dagens produsenter er det vel bare Mazda som leverer konsept og setter noe som ligner i produksjon, andre skuffer til dels stort når produksjonsmodellen kommer. Og om og når man kan se noe slikt på veien sies det også lite om.

Men hoved√•rsaken til at jeg ikke jubler over et elegant konsept er at det virker som man bygger den p√• en Jeep-plattform, og ikke Giorgio-plattform. Det er jo √• undergrave alt man har pr√łvd √• bygge opp med Giulia og Stelvio, at Alfa er unik, og ikke bare en litt stilig og dyrere FIAT/Jeep. I tillegg kan man glemme de unike kj√łreegenskapene Giulia/Stelvio har. Og er da ogs√• redd fremtiden er¬†en miks og tilpassing til tilgjengelige plattformer fra FCA, eller fra andre som ev. er villige til ta over Alfa og Maserati.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 minutter siden, Olscar skrev:

Men hoved√•rsaken til at jeg ikke jubler over et elegant konsept er at det virker som man bygger den p√• en Jeep-plattform, og ikke Giorgio-plattform. Det er jo √• undergrave alt man har pr√łvd √• bygge opp med Giulia og Stelvio, at Alfa er unik, og ikke bare en litt stilig og dyrere FIAT/Jeep.

Denne kj√łrbare forn√¶rmelsen er basert p√• SUSW-plattformen, som brukes i Jeep Compass og Renegade, men ogs√• i 500X, 500L og Tipo/Aegea, og som i en tidligere versjon ble brukt i (Grande) Punto, MiTo + GM-produkter som Opel Corsa.

Hovedproblemet er imidlertid ikke plattformen, men formfaktoren - doningen er en forbannet SUV, og SUV-er passer overhodet ikke inn i stallen til et merke som Alfa Romeo. Tonale er en Jeep, og b√łr ikke selges som en Alfa Romeo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kj√łrte en splitter ny Compass i sommer, p√• svingete franske landeveier. Ble overrasket over at den hadde s√•pass gode¬†kj√łreegenskaper til tross for h√łyden. Det blir jo aldri en sportsbil, men det er heller ikke meningen.

Markedet vil ha disse bilene, og hvis noen skal lage en slik som er b√•de pen √• se p√• og morsom √• kj√łre s√• m√• det v√¶re Alfa. Bedre at de lager biler folk vil kj√łpe enn √• g√• konk.¬†

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn p√• siden automatisk.   Vis som en ordin√¶r lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...