Gå til innhold
Knut E

Sjelden Alfa Romeo 166 2.5 V6 (ny front) selges som delebil

Anbefalte innlegg

Hei Alfa-entusiaster.

Jeg ønsker å bli kvitt en Alfa Romeo 166 2,5 V6 (type 936, bensin, ny front) som delebil. Den ble registrert første gang 30.12.2004. Den var da utstillingsbil i Torino, og ble seinere solgt til en Alfaimportør i Tyskland da den nye modellen kom. Jeg kjøpte den i Tyskland (km-stand kun 17 km) og importerte den til Norge i 2006. Den har tjent meg og min familie trofast i mange år, inntil jeg tok den med på et års utenlandsopphold i 2015. Den fikk da særdeles mye juling på elendige veier samtidig som mulighetene til skikkelig service og reparasjon var 45 mil unna der jeg bodde. Det satte sine spor. Selv om bilen gikk gjennom EU-kontroll da jeg returnerte til Norge sommeren 2016 varte det ikke lenge før jeg merket at flere ting var i ferd med å ryke. Bilen ble derfor kjørt veldig lite. Likevel ble det plutselig full stopp i fjor vår da noe i forstilling/understell røk. Men jeg vegret jeg meg for å ta kostnaden med større reparasjoner på en såpass gammel bil, som derfor har stått parkert ute siden da. Ny EU-kontroll i mai ble derfor ikke tatt. Etter å ha vært lenge i tenkeboksen tok jeg inn bilen til en sjekk på et lokalt verksted i forrige uke, og fikk en mangelliste lang som et vondt år. Avgjørelsen var enkel: Det lønner seg ikke å reparere bilen på verksted.

Men før jeg foretar meg noe annet ønsker jeg å spørre her på forumet om det kan være interesse blant noen til å overta den, enten man kan ha nytte av den som delebil eller at man har deler som kan brukes til å få min bil på veien igjen. Kanskje noen som mekker og rehabiliterer biler selv.

Bare noen korte opplysninger: Da jeg kjøpte bilen i Tyskland ble det sagt at den var en svært sjelden bil som det angivelig bare var lagd 12-15 stykker av, nærmere at det er en 2,5 V6 med den nye fronten (jeg har tidligere hatt en tilsvarende med den gamle fronten, og dem var det massevis av). Så om det er riktig at dette er en form for klenodium kan det jo være at noen entusiaster kan synes det er interessant. Jeg vet ikke.

Jeg har ikke kilometerstanden på bilen (batteriet er tomt) men mener telleren stod på bare ca. 140.000 km da bilen oppga ånden. Dekk og felger (sommer/vinter) er helt OK, interiøret likeså, og motoren var helt fantastisk så der kan være ting å hente under panseret. En av hovedlyktene ble skiftet for noen år siden (det kostet kr. 13.000) og framstår som ny. På den andre er glasset tåkete. Der er også en CD-spiller i bagasjerommet (kan også brukes til navigasjon, men jeg har ikke platen). Kjørecomputeren er også en kostbar del. Da bilen stoppet opp var jeg usikker på om det var clutchen som var røket eller om det var understellet. At understellet er dels defekt og dels i dårlig stand har jeg nå fått konstatert. Clutchen er trolig OK, men det er ikke blitt sjekket, så det kan jeg ikke si sikkert. Bensintanken lekker også, en ny er svært dyr. I tillegg er der en rekke andre mangler, store og små. SE LISTE OVER FEIL I DET ENE FOTOGRAFIET tatt fra verkstedsrapporten fra forrige uke.

Om det er noen entusiaster eller andre interesserte som kunne tenke seg å overta bilen, er det bare å ta kontakt. Bilen står i Bergen, og er (selvsagt) ikke kjørbar. Den går til høystbydende under forutsetning at den hentes og transporteres bort uten kostnad for meg. Slik det er nå ønsker jeg bare å bli kvitt bilen, så om det ikke kommer inn noen bud i løpet av en uke eller halvannen, går den til opphugging.

Kontakt meg gjerne her på forumet eller via KnutE-Alfa@hotmail.com. NB: I perioden lørdag-mandag 23.-25. mars er jeg på reise, så jeg vil ikke sjekke meldinger regelmessig.  

IMG_0967K.JPG

IMG_0968K.JPG

IMG_0969K.JPG

IMG_0970K.JPG

IMG_0972K.JPG

IMG_0973L.JPG

IMG_0974K.JPG

IMG_0975K.JPG

IMG_0976K.JPG

IMG_0977K.JPG

IMG_0978K.JPG

IMG_0979K.JPG

IMG_0980K.JPG

IMG_0982K.JPG

IMG_0984K.JPG

IMG_0985K.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm... for den nevenyttige var ikke dette dyrt i delebytte; som et eksempel så er www.autodeler.co.no vår dele-pushervenn.

Stilig - og på grensen til sportslig med manuell kasse og bøs front. Dessverre er Bergen altfor langt unna rettsiden av den polare sirkel (dersom ingen har en råbillig avtale med dekkstransport sjøvegen 🤑🤘).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for hyggelig omtale, Landmann og Atle Simonsen. Det er klart at det koster noen kroner å transportere bilen langt, men bilen står nå der den står (i Åsane nord i Bergen). Det jeg glemte å skrive i annonsen var at interiøret er i skinn som ser praktisk talt nytt ut, men det framgår forhåpentligvis av bildene. Så om der er noen som har delebiler og skrur selv kan bilen kanskje igjen bli den perlen den var. Noe som kanskje ikke gikk klart fram av annonsen er at som 2.5 V6 ble det bare lagd noen få eksemplarer med denne fronten (de sa 12-15 stk. da jeg kjøpte bilen i Tyskland), så stoppet de produksjonen av 2.5 for å produsere videre kun 2.0 og 3.0, så det er nok riktig at den er sjelden. For øvrig en drøm på Autobahn! Så jeg vil jo helst ha noen tusen mer enn vrakpant .......bare den ene hovedlykten kostet mer enn 4 ganger vrakpanten, og der er 8 hjul på aluminiumsfelg, m.m.

Som nevnt, skal jeg på reise fra lørdag morgen av (tilbake mandag kveld), så jeg vil nå se hvilke bud som er kommet inn når jeg er tilbake før jeg tar noen avgjørelse. Der er allerede kommet inn noen svar til KnutE-Alfa@hotmail.com og jeg skal snakke med flere interessenter før jeg reiser. Jeg vil se hvor landet ligger, i neste uke. Men alle er velkommen til å komme med et bud.
Endret av Knut E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en skam å selge bilen som delebil, eller å true med hugging. Bilen må rett og slett  repareres og komme på veien igjen. At den har den stygge fronten skal jeg i dette tilfelle overse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bare lurer litt på? Hvis det er så at bilen er så sjelden og unik. Hvordan kan man tillate å la bilen havnet i denne tilstanden? Kaktus til nåværende eier for fraværende vedlikehold, hilsen 166 entusiast.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Gruagarasjen skrev:

Jeg bare lurer litt på? Hvis det er så at bilen er så sjelden og unik. Hvordan kan man tillate å la bilen havnet i denne tilstanden? Kaktus til nåværende eier for fraværende vedlikehold, hilsen 166 entusiast.

Eieren gjør rede for forhistorien midt i salgstrådens første avsnitt i det han skriver:

"Den fikk da særdeles mye juling på elendige veier samtidig som mulighetene til skikkelig service og reparasjon var 45 mil unna der jeg bodde. Det satte sine spor. Selv om bilen gikk gjennom EU-kontroll da jeg returnerte til Norge sommeren 2016 varte det ikke lenge før jeg merket at flere ting var i ferd med å ryke..."

- det er verdt å merke seg at kjerra passerte PKK'ens målstrek uten hull og med statlig jubel.  

(Hmmm... skulle jeg? Ehh - en kjapp oppsummering i kategorien 166: to stk 2.5 og en stk 2.0 - og samtlige uten PKK'en i boks 😖)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å selge et reparasjonsobjekt som et reparasjonsobjekt, selv om det er enten unikt eller sjeldent, må være en ærlig sak. 

Det er riktignok mange som skryter av både strøkne og velholdte biler, uten at de er noen av delene. Trådstarter er vel ikke en av dem. 

Det er bare å putte pengene der munnen er, og handle 😊

Endret av Sillyspeed

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke så enkelt å handle uten å ha noen måte å kontakte selger på, kun email hvor det ikke vil opplyses om inkomne bud og svaret er copy paste fra annonsen. 👍👍

Noen ganger begynner man å lure.... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Sega skrev:

Ikke så enkelt å handle uten å ha noen måte å kontakte selger på, kun email hvor det ikke vil opplyses om inkomne bud og svaret er copy paste fra annonsen. 👍👍

Noen ganger begynner man å lure.... 

Bare lur i vei. Trådstarter sier klart og tydelig at han er på reise i helgen og ikke er tilgjengelig...

"Kontakt meg gjerne her på forumet eller via KnutE-Alfa@hotmail.com. NB: I perioden lørdag-mandag 23.-25. mars er jeg på reise, så jeg vil ikke sjekke meldinger regelmessig"

Og

"Som nevnt, skal jeg på reise fra lørdag morgen av (tilbake mandag kveld), så jeg vil nå se hvilke bud som er kommet inn når jeg er tilbake før jeg tar noen avgjørelse"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Arvid skrev:

Bare lur i vei. Trådstarter sier klart og tydelig at han er på reise i helgen og ikke er tilgjengelig...

"Kontakt meg gjerne her på forumet eller via KnutE-Alfa@hotmail.com. NB: I perioden lørdag-mandag 23.-25. mars er jeg på reise, så jeg vil ikke sjekke meldinger regelmessig"

Og

"Som nevnt, skal jeg på reise fra lørdag morgen av (tilbake mandag kveld), så jeg vil nå se hvilke bud som er kommet inn når jeg er tilbake før jeg tar noen avgjørelse"

1 time siden, porka racing skrev:

Lurer litt på om folk leser HELE annonsen 😄

Folk leser hele annonsen, og dette var på Torsdag. Godt dere har svarene 👍👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, som nevnt har jeg vært på reise og utilgjengelig fram til i går kveld, men er nå tilbake. Jeg vil bare bekrefte at ALLE som har henvendt seg til meg som selger på  KnutE-Alfa@hotmail.com har fått svar. For at det skal være noen vits for meg overhodet å selge bilen privat ønsker jeg noe mer enn vrakpant. Høystbydende over kr. 7.000 er OK, og alle som selv kommer med bud vil bli holdt oppdatert om høyeste bud. Uansett er det snakk om småpenger. Men dersom ingen mener bilen er verd såpass, så er det bare for meg å ta det til etterretning, og da blir det ikke noe salg. Bilen står nå ved verkstedet der den ble sjekket, og der kan den ikke fortsette å stå. Så jeg kommer til å ta en avgjørelse om noen få dager. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dem som fortsatt har interesse av denne delebilen kan jeg bekrefte at det er kommet bud på kr. 7.000, så den kommer til å bli solgt denne uka. Om der er andre som er interessert er der enda tid til å komme med bud, men jeg tar en avgjørelse om noen få dager

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som tidligere nevnt, kommer bilen til å bli solgt denne uka. Jeg tar i mot bud fram til i morgen, fredag 1. mars kl. 1900, og høyeste bud på dette tidspunkt får tilslaget.

Høyeste bud i skrivende stund er kr. 9.000.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden dette i utgangspunktet er en sjelden utgave på verdensbasis, hadde det vært gøy om kjøperen får den opp å gå igjen. Til info, er det kun 29 registrerte FL 166 i Norge - Ikke mange det heller. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
49 minutter siden, Grappa Speziale skrev:

Siden dette i utgangspunktet er en sjelden utgave på verdensbasis, hadde det vært gøy om kjøperen får den opp å gå igjen. Til info, er det kun 29 registrerte FL 166 i Norge - Ikke mange det heller. 

Usikker på hvordan det er med ledende budgiver, men jeg vet at iallfall han ene (viss det var fler enn 2) hadde fått den oppe å gå innen forholdsvis rimelig tid. Jeg hadde nok blitt med på den jobben selv og. 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 timer siden, Grappa Speziale skrev:

Ble avreg 27 feb 2019 på din liste. Håper å se den påreg snart 😊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, som selger er det kanskje på sin plass at jeg bekrefter at bilen ble solgt til høystbydende da den tidsfristen som ble satt utløp (fredag 1. mars kl. 1900), og ble deretter hentet og transportert bort. Ambisjonen hos kjøper er å få bilen tilbake på veien igjen. Jeg vil takke for kommentarer og til alle som har vist interesse for bilen. Takk for meg i denne omgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, Knut E skrev:

Hei, som selger er det kanskje på sin plass at jeg bekrefter at bilen ble solgt til høystbydende da den tidsfristen som ble satt utløp (fredag 1. mars kl. 1900), og ble deretter hentet og transportert bort. Ambisjonen hos kjøper er å få bilen tilbake på veien igjen. Jeg vil takke for kommentarer og til alle som har vist interesse for bilen. Takk for meg i denne omgang.

Får man stille et ueffent spørsmål, der svaret muligens vil realitetsorientere den delen av menigheten som fortsatt overser markedets betydning  - det harmoniske resultat av selgers og kjøpers passiar - og skjeler hårdnakket til Alfa Romeos modell 166 sin gullverdi i en monopolverden...

- hva fikk du for kjerra? - og hvor i KongeRiget havnet den?

Ærbødigst.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høyeste budet var 9000,-  hvilken vei den reiste er uvist 😄 trodde det var deg jeg landmann 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 6.3.2019 den 11.17, porka racing skrev:

Det høyeste budet var 9000,-  hvilken vei den reiste er uvist 😄 trodde det var deg jeg landmann 😉

Heldigvis krøp fornuften inn i frontallappen... Det var en kanonbil, men f... heller; jeg har stallen full av ubrukte biler 😫

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av osa
      2006 Modell 159 JTDm selges som delebil, til høystbydende over 3000,- . (bilen står i Oslo)
      Bilen skal EU godkjennes i januar og trenger rustsveising av kanaler for å gå gjennom (kan bli en grei vinterbil for sveiskyndige).
      Bilen har gått 386 00 Km og er i daglig bruk. Det er en del "nye" deler på den (dynamo, startmotor, høyre Xenon lykt og venstre bremsecaliper forran er skiftet nylig). I tillegg har den Calix motorvarmer (blokkvarmer) og opplegg for kupevarmer (batterilader blir demontert før salg, med mindre noen gir ett bra bud). Sommer og vinterdekk på 16" Originalfelger (sommerdekkene er utslitt).
      Av kjente feil i tillegg til rust i kanaler er:
      - Veivakselsensor feiler av og til (skjer oftest hvis man stopper motor halv varm og starter igjen etter 10 min. Stop og start av motoren og man kan kjøre videre. Har skedd ca 1 gang i mnd siste halv år).
      - En dårlig foring framme (mest sannsynlig linkearm på stabstag)
      -  Dårlig venstre hovedlykt.

Nye deler som følger med:
      - kupefilter (aktivt kull)
      - bremseklosser bak
      - bremseslange forran
    • Av Eivind156
      Svart metallic lakk, skinn interiør, 3 hjulsett, inkl. TI felger, takgrind. Gummi må byttes foran på TI dekkene. 
      Bilen har flere mangler på periodisk kontroll. Trenger reparasjon. En del småfiks. Kontrollfrist innen 31.08.17. 
      Selges som rep. objekt eller delebil. 
      Kjørt 170.000. Regreim ved 87000 (2012). 
      Står i Fredrikstad. Er i daglig bruk. Kan sende flere bilder. 

• Av rotor
      Fiat Coupe selges hel på rot. Lite rust, ikke pen, Noen defekter. Liten skade på panser og frontfanger. Bilen selges Kr 5.000,- kjøper får vrakpant og nesten full tank.
      Motor ca. 170000km går fint. Gir fungerer men skraper ved nedgiring til 2 gir (mulig svak clutchpumpe som forårsaket opplevelsen. Clutchpumpe gikk i stykker og bilen ble parkert i fjor høst.)
      Selges uten frontlykter og sommerhjul da jeg trenger dekkene selv. Eventuelt kan alt kjøpes for penger. forhandlingsbasis. Dekkene forsvinner ca.. 11 juli.
      Bilen står utenfor Drammen og må hentes på henger da det ikke finnes bremser (stått for lenge) og clutchpunpe er defekt.
       Ett sett 18" felger som er helt ulovlige 4x98 følger med herligheten.
      Legges også ut på finn.no (torget) etter hvert.
      Telefon dobbelt ni deretter 70 61 00.
  • Opprett ny...