Gå til innhold
Espen GH

166 og 156 selges, dødsbo

Anbefalte innlegg

Hei.
Mistet nettopp svigerfar som var en Alfa Romeo entusiast. Har 2 biler som vi ønsker å selge. Er oppriktige og sier at vi ikke har noe veldig med kunnskap knyttet opp mot Alfa. Ønsker en ryddig handel.
Om noen ønsker å kjøpe disse bilene, så vil vi kunne komme frem til en samlet god pris. Regner med at den som er interessert er behjelpelig med å komme frem til en pris som er minnelig for begge parter.

Har ikke for mye informasjon på bilene akkurat nå, men vet at det finnes permer på dem, som etter all sannsynlighet kan gi noen svar. 166 var bruksbil.

Bilene står i Stavanger regionen.

Ta kontakt dersom interessant. Kun seriøse henvendelser.

PS. Gi beskjed dersom jeg ikke har trådd frem i tråd med forumets retningslinjer. Ny bruker for anledningen....

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du burde kanskje få rede på årsmodell, motortype og hvor langt de har gått. Vinter / sommerkjørt har og betyding.166 ser ut til å være en toliters bensin med 150 hk. 156 er fra de siste modellårene, dvs fra 2003 til 2005. 166 er forøvrig en 1998 til 2003 modell.

Ellers vil  rust påvirke prisen, det samme gjelder vedlikehold og eventuelle feil. Her har særlig 156 noen gjengangere. At den f.eks har en Selespeed automatisk girkasse kan få noen til å bli litt skeptisk.Men godkjent Eu teller alltid positivt.

166 pleier å ligge på fra 5000 til 35000 kroner prismessig i markedet - avertert, da dette er den minst attraktive modellen. Men også den beste kvalitetsmessig av de to. 156 er det vansklige å si noe om da det i stor grad avhenger av rustspørsmålet, Her er gulv og kanaler kritisk. noe av dette vil være usynlig.Derfor er det greit å alliere seg med en ekspert eller ved å ta de på NAF test. 156 er også mer utsatt for rust.

At 166 ikke har skinninteriør trekker nok også noe ned, selv om Alfatex på mange måter er bedre og uslitelig. Men folket vil ha skinn...

Jeg skjønner ditt ønske om å selge bilene samlet, men prismessig er det neppe noen fordel. Sett uansett av tid til salget, Alfa er ikke de letteste bilene å selge. Det er lurt å avertere de her inne også, men vær forberedt på tekniske spørsmål. Lykke til med salget!

Endret av Stiletto

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Mye gode tips.
Mye teknisk info ligger jo tilgjengelig på nett. Regnet med at det opplyste folket her inne tok en kjapp sjekk opp mot reg.nr som vises på vedlagte bilder :-)

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=rj44454

https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=rh85705

Er klar over at en får mer om en deler dette opp og bruker litt tid på dette, men tenkte på en vinn/vinn situasjon hvor kjøper får en ok pris, og selger sparer litt tid.

Ellers så er det jo åpent for bud/forslag. Første mann til mølla som de sier.

-E-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder også en tommel opp for "en tilstandsrapport" fra f.eks NAF. Da er det lettere for selger å si: "Her er bil og her er rapportert tilstand. Kom med prisforslag ut fra dette."

Vet du noe om registerreimsbytte på disse to bilene? Står det skrevet noe i "serviceboka"?

Forøvrig var 156'n stilig 🙂👍

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst kondolerer. 

Og lykke til med salget, jeg tenker det bør være mulig å få 25-30000 kr for 156 i god stand, EU ok og med 140000 km. Lignende 156 sedan selespeed solgt for rundt 35-40000 kr i høst på Finn.no. 

166 uten EU er mer vanskelig, bør vel selges som reparasjonsobjekt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville solgt separat da 166 2.0 med stoffseter er nokså tungsolgte virker det som. 156 er en 2.0 jts av senere modell så den kan nok forsvinne fortere med en grei pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for tips. 

Vi har ikke tenkt å "tjene" mye penger på dette. Vi har lyst å bli kvitt bilene og at kjøper også får noe igjen for det ved å ta litt av arbeidet rundt dette.

Vi har bestemt at vi lar bilene gå samlet for 25000,- ink omregistrering. Om noen er interessert så tar de kontakt med meg direkte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 16.1.2019 den 15.07, Espen GH skrev:

Tusen takk for tips. 

Vi har ikke tenkt å "tjene" mye penger på dette. Vi har lyst å bli kvitt bilene og at kjøper også får noe igjen for det ved å ta litt av arbeidet rundt dette.

Vi har bestemt at vi lar bilene gå samlet for 25000,- ink omregistrering. Om noen er interessert så tar de kontakt med meg direkte.

Det er nok en svært god pris. Lykke til med salget! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Oppdatering.
156`en ble solgt igår.

Da gjenstår 166`en. Det har blitt enighet om at den går til 3000,- til første mann som henter den. Har lagt den ut til 4000,- på FINN, men tenker at det kanskje er noen ildsjeler her inne som burde få sjansen også.... 🙂

Jeg leverer inn skiltene til uken, om jeg ikke hører noe (lar de stå på litt til, så bilen er lettere å flytte)

Aner som sagt ikke så mye om bilen. Den har ikke batteri, men starter når en kobler et til. Var litt vanskelig å sette i gir, men lot seg kjøre (bare forsøkt noen meter). Bremser er selvfølgelig rustede etter å ha stått lenge. Det er en sprekk i frontruta.

-E-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Numero Uno skrev:

Ble 166'n solgt i går? 

Ikke i flg https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=Rh85705 , men denne siðen oppdateres vel "manuelt" i virkedagene.

Btw - at bilen er vanskelig å få i gir kan muligens relateres til kuleleddet i overføringsstag. Jeg fant ikke linken på Cuore til 166'n (vet det er beskrevet spesielt og lett), men dette kan tjene som eksempel  

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av Alf@75
      Ser 156 har en slags trakt ned i luft filter boksen. Har denne en misjon? Ser jo ut som den struper mengden luft
    • Av Runar
      GTA-en er visst ikke helt ferdig med vinterdvalen, for den vil ikke starte. Eller, den starter, men dør etter tre-fire sekunder.
      Batteriet er fulladet, og jeg har fylt på helt ny bensin med høy oktan, samt kondensfjerner. Ingen varsellamper lyser konstant, men under noen av forsøkene sto det «Failure No Connection» på skjermen i et par sekunder. Et søk på denne meldingen førte meg til dette emnet hos Alfaowner, hvor et par sikringer (OIL og ABS) over batteriet ble utpekt som syndere. Hos meg ser disse hele ut, men ABS-sikringen er feil ampere (den er 50A men skal være 60A). Jeg tror ikke sikringene er årsaken til problemet jeg opplever, men tenkte det var verdt å nevne.
      Jeg koblet ut luftmassemåleren, og da gikk bilen ujevnt i kanskje fem sekunder før den døde på samme måte. Jeg sjekket også bensintilførselen, og når jeg skrur på tenningen, uten å starte bilen, renner det bensin i noen sekunder før det stopper. Det er tilstrekkelig med kjølevæske og olje, men oljen er lysebrun (som smeltet sjokolade). Olje og oljefilter ble skiftet for under ett år siden.
      Videre lå det lagret fire feilkoder (se vedlegg), men de kom ikke tilbake etter at jeg slettet de. Feilkodene var P1173 Mixture 1 strength (additive), P1176 Mixture 2 strength (additive), P1177 Mixture 1 strength (multiplicative), og P1178 Mixture 2 (multiplicative). Jeg fant dette emnet her på forumet, men der var problemet en tilgriset luftmassemåler. Jeg tror ikke luftmassemåleren er problemet mitt, for da hadde vel bilen startet, dog gått ujevnt, da jeg koblet den ut?
      Har noen vært borti noe lignende? Jeg er tom for ideer, så alle forslag er til stor hjelp!

• Av Runar
      Mitt forsøk på å justere bakluken på GTA-en slik at den ikke tar borti kanten, resulterte selvfølgelig i at bakluken gikk i vranglås. Bagasjerommet er helt tomt, så det skal ikke være noe som tar borti låsen.
      Verken knappen på fjernkontrollen eller spaken ved førersetet hjelper: Når jeg trykker på knappen hører jeg at den forsøker å låse opp, men drar jeg i spaken skjer det ingen ting. Gjennom luken i midten av baksetet ser jeg noe bevege på seg når jeg bruker fjernkontrollen. Jeg har forsøkt både å dytte luken ned og å dra den opp samtidig som jeg bruker fjernkontrollen, men det gir ingen effekt.
      Er det noen som har forslag til en rask og enkel (og helst billig) måte å løse dette på?
    • Av WillieNillie
      https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=130891099
      Hei, legger ut mine Svært rimelig priset Zender siena felger etter jeg vant en auksjon i england på noen 5x98 Zender felger som jeg trodde var 5x98, Sendte de til Autolusso og fikk de pudder lakkert samt satt på noen dekk, sendte de til norge og satte de på bilen, fant ut at de var 5x108 istede. ble svært skuffet over det men sånn er det bare. 
      Kondisjonen er helt perfekt, de har aldri blitt brukt og er helt nye fra lakker.
      Prisen er ikke diskuterbart ettersom felg oppretting i norge koster 6000kr.
      Håper det er noen 166 elskere som har lengtet etter noen siena felger som vil ha disse. hadde felgene hatt et 40 så hadde jeg satt 15mm PCD spacere på og kjørt dem på GTVen. 
      Desverre så passer ikke disse med 15mm PCD spacere på gtv eller 156.

• Av Ugo
      Hei!
      Har en 156 jts som har fusket i lengre tid, uten at jeg blir klok på hva som er problemet. Fuskingen kommer typisk ved belastning, som om det var feil med en coil. Har to ganger tidligere byttet coil, men da har jeg fått feilmelding på coil. Nå er det mange forskjellige tenningsrelaterte feilmeldinger. Lambda sonder, gen tenningsfeil. Ser at på flere av feil meldingene står det at temp på inntaksluft er 143,25 grader (!), hva kan det komme av? Byttet tennplugger tidligere i vinter ( i håp om en quick-fix), og da ble den bedre i noen uker. Det jeg synes er litt rart, er at når jeg sletter feilmeldingene, går motoren helt fint en stund, før feilmeldinger/fusking kommer tilbake etter en dag eller to.

• Opprett ny...