Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det har blitt en del Alfa Romeo de siste fem årene og nå har det tatt litt av. Skal jeg lage en tråd over mine biler og hva som blir gjort. Begynner først med de jeg ikke har lenger selv om noen av de har hatt en tråd her på forumet tidligere.

Bilen som gjennopptok min Alfa interesse. 

85 Gtv6

20180928_222821.jpg

20180601_145039.jpg

Endret av Atle Simonsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2008 159 jtd 16v automat med frontskade. Denne skal mest sannsynlig plukkes deler av for å få den med motorfeil opp å gå, samt flytte over TI deler.

20190107_212431.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, porka racing skrev:

Artig, Litt rart er det når en tenker etter, 159 er over 10 år alt, fortsatt en moderne bil i utseende.  

Det samme kan vel sies om GTV 116 og en flere andre  typiske Alfa design. Grunnen er nok at de er tidløse og men samtidig oppfattes de moderne og regelbrytende i designspråket når de introduseres. Biler som følger trenden blir derfor fort gammeldags fordi de blir identifisert med en epoke, noe Alfa slipper.

Noe av det samme kan også sies om retrodesign. Bare se på retro MINI, som fortsatt sees som moderne og spesiell, selv om utseende objektivt sett er regelfølgende og fra 60 tallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er 2010 159 sw klar med skilt og eu godkjent 🙂

Denne skal selges da det er litt for mange biler her nå.

I helgen ble også GTV solgt for å frigjøre plass til andre prosjekt.

20190119_172317.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ting skjer her også 🙂

Den røde TI har fått byttet clutch og utløserlager, men da ble det så og si umulig å få i gir. Så da er kasse på vei ut igjen og håper at det var en feil på den nye clutchen. 

Den ene sorte my08 159 er så vidt begynt å se på etter feil på motor, men det blir motorbytte. Motor har jeg så er bare jobben  🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er 2010 159 solgt og 2008 159 solgt. Hadde rett og slett ikke tid på en stund til motorbytte så solgte den som den sto. 

Den røde TI har fått byttet clutch og utløserlager en gang til og nå går den fint i gir. Bortsett fra revers.... Der har jeg samme problem fortsatt. Vrien å få i revers noen ganger. Så her vet jeg neimen ikke. Den er absolutt ok å bruke slik den er, men ikke bra. Og nå har jeg brukt så mye penger og tid på den at jeg har bare lyst til å selge den. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Atle Simonsen skrev:

Da er 2010 159 solgt og 2008 159 solgt. Hadde rett og slett ikke tid på en stund til motorbytte så solgte den som den sto. 

Den røde TI har fått byttet clutch og utløserlager en gang til og nå går den fint i gir. Bortsett fra revers.... Der har jeg samme problem fortsatt. Vrien å få i revers noen ganger. Så her vet jeg neimen ikke. Den er absolutt ok å bruke slik den er, men ikke bra. Og nå har jeg brukt så mye penger og tid på den at jeg har bare lyst til å selge den. 

Er det noe god økonomi å selge den nå da? Er det ikke bedre å beholde den selv hvis du har brukt så mye penger på den? Du vet jo hva du har og den burde gå lenge uten påkost når du er klar over problemet med revers.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Atle Simonsen skrev:

Det er jeg enig i. Bare at man blir litt lei... 

Det forstår jeg godt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er den røde 159 TI solgt, mens den 2008 159 med motorbytte står her fortsatt og skal nok få byttet motor i løpet av kort tid. Ble ikke solgt allikevel 😁

Ellers har det kommet inn en 159 til. 2010 159 2.0jtdm. Denne har problemer med at trykksensor til fuelrailen kutter. Har begynt å forske på det, men ikke funnet årsaken enda. Det merkelige er at man kan sette en brukt sensor og kjøre og så kan man sette tilbake den som kuttet og så virker den igjen. Noen som har noen ide? 

IMG_20190323_080539.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...