Gå til innhold
AJ_B

*Salg AVLYST* Champagnefarget "Grigio Luce Di Amalfi" GT 2,0 JTS, 2006 mod.

Anbefalte innlegg

Jeg selger min Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 mod. hvis jeg får det jeg etterspør for denne fine bilen, som er fantastisk god å kjøre! Antakelig en framtidig klassiker.

Bilen selges fordi motorsykkelinteressen trumfer Alfa- og bilinteressen generelt.

Dermed lite behov for annet enn en billigbil til litt kjøring om sommeren og til vinterbruk.

Så jeg håper en ekte alfisti ser verdien av å ta godt vare på en GT med lav km.stand, som bør ha mange gode år igjen på veien.

Bilen befinner seg på Lunner, 6 mil nord for Oslo.

Info om Alfaen:

- Ny i Norge, registrert første gang 28.9.2006. Km.stand des. 2018 er 83800.

- En eier siden 2009 før jeg overtok bilen i mars 2017.

- Forrige eier opplyst at øvre bærebruer er byttet, samt at den ene kanalen er rettet pga. av en bulk (ikke jekkepunktbulk).

- Servicehistorikk tom. juni 2016 med regreimbytte i '09 (48809 km) og '16 (58336).

- EU godkjent uten merknader til 2020.

- Påkostet en del i 2017/18. Bla. nedre bærearmer foran, stab.stag foran og bak, firhjulskontroll og justering, bremseklosser bak og nye sommer (18")- og vinterdekk (17").

Interesserte sender meg mail/PM med mailadresse og får en fullstendig oversikt over påkostningene slik at jeg unngår at denne annonsen blir for lang.

Bilen har alltid startet og kjørt problemfritt. Feil som defekt coil ble tatt hånd om umiddelbart ved at alle fire ble byttet. Andre oppståtte småfeil som ikke har gått på det driftstekniske er også blitt tatt hånd om og fikset umiddelbart på verksted.

Dessverre er også min GT jekket feil med det resultat at bilen har de "klassiske" jekkepunktbulkene.

Bilen skal være fri for rust, unntatt eksospotta som fortsatt er hel og uten hull.

Dessverre skallet det av litt lakk på størrelse med en lillefingernegl på venstre forskjerm da jeg nylig høytrykkvasket bilen. Dette har jeg fikset midlertidig med pensellakk (følger med ved salg), men lakkskaden bør fikses profesjonelt for optimalt resultat. Et MPS Micropaint verksted fikser antakelig denne skaden kjapt og elegant.

Til slutt, øvre feste til høyre lykt er knekt og var slik da jeg kjøpte bilen. Andre feil og skader enn disse kjenner jeg ikke til. Hel og pen bil til å være en 2006 mod.

Prisen jeg spør etter er 72.000,- + reg. 1594,-. Ferdig prutet.

Får jeg ikke solgt til denne prisen beholdes bilen til hyggelig og sprek tur- og feriekjøring alene og sammen med kona som en godkjent adspredelse fra MC-kjøringen 😎.

Kontakt: aj.blisten[at]gmail.com (alle skjønner at [at] estattes med alfakrøll...)

848564920_ARGTjts11.thumb.JPG.91216986fe9e9f32849ae9e8b0da2a2f.JPG

182728899_ARGTjts9.thumb.JPG.6c12c0abceb3493da6113e96d64873ac.JPG

686292706_ARGTjts18.thumb.JPG.7645ab73ded7822e18c172854e16097b.JPG

974656419_ARGTjts13.thumb.JPG.910ae3f19b49c24fe903663c665a3e58.JPG

1164629851_ARGTjts19.thumb.JPG.0dca7b26c15b89def3cc0c527b4baf6c.JPG

2052739471_ARGTjts8.thumb.JPG.161bd600eac521d649c74a39be49b79d.JPG

Dessverre skallet det av litt lakk på størrelse med en lillefingernegl på venstre forskjerm da jeg nylig høytrykkvasket bilen.

Dette har jeg fikset midlertidig med pensellakk (følger med ved salg), men lakkskaden bør fikses profesjonelt for optimalt resultat.

1588617796_ARGTjts20.thumb.JPG.98a80508031f82397dc1c2ff22f15f95.JPG

Det er brukt Silenia/Petronas 10w60 en gang og ENI 10w60 Sport med originale oljefiltre på de tre oljeskiftene jeg har gjort den tiden jeg har eid bilen.

Seks liter ENI olje i tillegg til et Magneti Marelli og tre Borg & Beck oljefiltre følger med på kjøpet - ved rask avgjørelse...

1983121842_ARGTjts16.thumb.JPG.53ba33115fe5f82a8d5bb5626beb6a2f.JPG

1841780874_ARGTjts12.thumb.JPG.614786130da983b9fcd14a19f74cc1c2.JPG

879512336_ARGTjts4.thumb.JPG.d97b4430ce34028caa7f2094f9b89210.JPG

Flere bilder kan mailes på forespørsel.

Endret av AJ_B

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det, Atle.

Skulle mene den burde være verd hver krone, ja. Du har jo flere ganger sett bilen på nært hold og har dermed god bakgrunn for hva du mener.

Men du har aldri kjørt den. Det skulle du ha gjort, vet du. Kan hende den ville overrasket deg litt... 😉. Selv med en "stusselig" firer 😁.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke kjørt din men jeg har kjørt GT3.2 og jeg har kjørt 2.0jts i en GTV 916.  Jeg synes det er fint at du prøver å selge den her inne da det er større muligheter til at den blir tatt vare på. Det fortjener den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 21.12.2018 den 13.18, AJ_B skrev:

Får jeg ikke solgt til denne prisen beholdes bilen til hyggelig og sprek tur- og feriekjøring alene og sammen med kona som en godkjent adspredelse fra MC-kjøringen 😎.

848564920_ARGTjts11.thumb.JPG.91216986fe9e9f32849ae9e8b0da2a2f.JPG

686292706_ARGTjts18.thumb.JPG.7645ab73ded7822e18c172854e16097b.JPG

1841780874_ARGTjts12.thumb.JPG.614786130da983b9fcd14a19f74cc1c2.JPG

879512336_ARGTjts4.thumb.JPG.d97b4430ce34028caa7f2094f9b89210.JPG

Ingen som har vist interesse. Greit nok.
Det betyr at bilen beholdes og kommer til å dekke mitt transportbehov forhåpentligvis i mange år framover sammen med overraskelsesbilen Hyundai Elantra 1,6, 2004 mod. Ja. det har blitt slik at nettopp den brukes mer enn GT'en 😄. Faktisk en morsom og overraskende sprek bil - tro det eller ei! GT'en har for øvrig oppført seg feilfritt og eksemplarisk siden PKK i fjor sommer og går bedre enn noengang. Hver tur i denne er en kjøreopplevelse man gjerne tar mange omveier for å forlenge kjøregleden lengst mulig!
Med drøye 80K på GT'en og 77K på Elantra'en og begge i topp stand teknisk og karosserimessig (FluidFilm behandlet begge to i '17 og '18) tar jeg altså sikte på at disse to vil dekke firhjulstransportbehovet mitt i flere år framover. Kanskje så langt fram i tid at det kan være formålstjenlig å gå til  innkjøp av en hydrogenbil 😁 ?

Snart blir det mindre kjøring med begge bilene siden motorsykkelsesongen nærmere seg dag for dag. Det ser man alltid fram til med stor glede!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurte egentlig litt på hvordan salget gikk i og med at jeg ikke har sett noe nytt i tråden. Solgte jo selv GTV, 156, 166 2,5 og 166 Super på ca 1 år og de gikk unna ganske fort alle sammen. Men de gikk først unna når de havnet på Finn. Unntatt 166 2,5. Den ble solgt på rykte om at den var til salgs. Så jeg har heller ikke klart å selge noe her inne. Så jeg vil bare bekrefte at det ikke er noe feil med bilen din eller prisen. Skal du virkelig selge så må du på Finn.

mc- sesongen ja, den er nærmere enn på lenge. Håper vi sees på 2 hjul i svingen Anders😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
11 minutter siden, Gruagarasjen skrev:

jeg har heller ikke klart å selge noe her inne. Så jeg vil bare bekrefte at det ikke er noe feil med bilen din eller prisen. Skal du virkelig selge så må du på Finn.

mc- sesongen ja, den er nærmere enn på lenge. Håper vi sees på 2 hjul i svingen Anders😁

Dette har du helt sikkert rett i, Atle.
Akkurat nå heller jeg altså til at jeg beholder den fine bilen. Men om jeg får det for meg igjen å selge så blir det via Finn uten å ta bryet med å annonsere den her på dette forumet.
Og ja, vi bør vel kunne få til en eller flere to-hjulsturer i løpet av sesongen. En nabo med ny Triumph 1200 cruiser er klar for en Randsfjorden rundt tur. Kanskje du kan slenge deg med på en slik runde? Om Reimar har tid blir kanskje også han med.
Vurderer for øvrig nye MG V85 TT. Spennende sykkel og et godt alternativ til den jeg har nå, tross 80 HK færre å leke seg med... 😄!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjorden rundt er fortsatt en fin kjøretur med det dekke vi har fått. Ja Reimar blir sikkert med, han har jo nå også 1200 Sport. Byttet ut 1100 Breva i fjor høst. 

Og du er ikke alene om å ønske deg en V85. Regner med at det blir byttet inn mange Norger i år, og jeg regner også med at jeg henter hjem en av innbytte syklene til min garasje i år. Vil ha en brukssykkel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
21 timer siden, Gruagarasjen skrev:

[...] Så jeg vil bare bekrefte at det ikke er noe feil med bilen din eller prisen. Skal du virkelig selge så må du på Finn.

[...]

Bilen er det neppe noe feil med, men det er en almenngyldig kunnskap i markedet som sier: Så lenge det er kjøpere i markedet vil du få solgt, det er mer et spørsmål om pris. Og så lenge det ikke er et monopolmarked så vet vi at den endelige salgssummen er produkt av selgers og kjøpers enighet; så enkelt. En 13 år gammel bil av et merke med frynsete rykte er ikke lettsolgt til hvermannsen.

Hvorvidt dette forumet er rett marked vil jeg gjette på beror på pris. Det finnes både kunnskap, betalingsvillighet og ateister i menigheten. Forumet er nok som lasagne-markedet i 2013; mange skydde varen, men noen av oss rasket med oss First-Priceesken i godt trav. Er prisen lav så eter vi alt.

Jeg samstemmer i: Behold kjerra og kozze deg på vegen 🙂👏

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av AJ_B
      Jepp, blir snart Alfa Romeo GT, 2,0 Benzina designed by Bertone eier - om alt går etter planen .
      Derfor fant jeg det like greit å opprette en brukerkonto her cuoresportivo.no, først som sist. 
      Alfaen det er snakk om er denne, en 2006 mod med 63K på telleren og som har hatt samme eier siden 2009, min yngste datters samboer:
      Som det tydelig vises på bildet er grillen "ødelagt". Ja, rett og slett ødelagt siden en av pyntelistene mangler . Derfor ble det gjort et søk i bruktdeldatabaser i Norge og Sverige. Tilfeldighetene ville ha det til at en forsikringsskadebil av samme årsmodell i Rogaland hadde en intakt grill, passe brukspreget etter 10 års kjøring og nær innpå 160K. Den ble bestilt og frisket opp litt da den ankom og er klar til å bli byttet ut med den som er ødelagt - så snart bilen overtas. Noe som ikke blir så veldig lenge til. Straks det skjer blir det flere bilder å dele her inne :

Tenkte jeg kunne kort presentere meg når jeg først ha har funnet veien hit til forumet. Jeg blir 59 i sommer, bor i enebolig i landlige omgivelser i Lunner med kone, en katt og en 2015 KTM 1290 Super Adventure motorsykkel, konas Foird Mondeo og min egen VW Passat Court stv. 1996 mod. Tre voksne barn har forlengst flyttet ut av redet.
      MC er den store interessen ved siden av musikk, hvor det går mye i skikkelig tunge saker.
      I januar 2012 overtok jeg et MC-forum, som jeg i dag eier og drifter. Stikk gjerne innom på besøk. De av dere med interesse for MC må gjerne også opprette en brukerkonto på forumet som er http://www.mcsiden.no .

Så får vi se om hvor aktiv jeg blir her inne. Pleier gjerne å komme med en del spørsmål når jeg skaffer meg nye ting, som denne Alfaen. Ser derfor ikke bort fra at jeg stadig vekk kommer til å stikke innom...
      Har allerede et spørsmål, nemlig om hvor man får kjøpt touch-up lakk til min kommene GT Alfa, som er beige/champagnefarget. Har dessverre ikke fargekoden. Noen som kjenner til hvor man får kjøpt slik touch up lakk? Evt. hvor bør jeg dra for å få noen til å lage en lakkboks til meg?

Mvh.
      AJ_B

• Opprett ny...