Gå til innhold
alfadude

1992 Alfa Romeo 155

Anbefalte innlegg

Dette her er genialt verktøy for gamle Speedline hjul 😂 gjør felgvask til en lek! (Har ikkje vasket de enda, bare snublet over en slik rør kost)

IMG_1167.JPG

Endret av alfadude

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, alfadude skrev:

[...] en slik rør kost.

Også kjent som flaskebørste/-kost her i kongeriket 🙂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, Landmann skrev:

Også kjent som flaskebørste/-kost her i kongeriket 🙂

Smarting du altså ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutter siden, Gruagarasjen skrev:

Se der ja. Visste at Bussoen ikke kom til å lage noe krøll på turen. Slitesterke disse greiene skjønner du. 

Ja det er de!! Og for en lyd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mens moderen å fruen krangle om noke shit inne idag tok eg turen ut å kjøpte noke 75w90 te kassa, siden eg har aldri tappet den etter kjøp av bilen kan jo det være en ok ide. Det kom ut en halv liter mindre enn det skulle så kun 1,5 L vs 2.0 som gikk nedpå. Brukte full syntetisk API GL4. Har aldri sett peilepinne på manuell kasse før heller 😂

588B39B8-5565-4ECE-B976-F542E24D3F4B.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle "flushe" servo systemet her, på min gamle 155 8v så har jeg bare koblet fra retur slangen nedi ei bøtte mens jeg stod og fylte fersk Dextron nedi beholderen, men på V6 kan jeg ikke se noe retur 🤔 Så endte opp med å suge opp alt fra beholderen, fylte på nytt, og repeterte denne prosedyren helt til jeg brukte opp en hel liter med Dextron som jeg har kjøpt. Testet med å suge opp en siste gang men synes fargen var forsatt temmelig mørk, skal kjøre til Pau idag og drive med litt sight-seeing, men før avreise til Danmark på søndag skal jeg gjenta prosedyren. Synes likevel at servo pumpen bråker en del, og pumpen på min 8v var enda mer bråkete, men lyden forsvant fullstendig da jeg flushet der så jeg er litt i stuss. Følger dette opp mot slutten av uken, de hadde forresten ikke Dextron II på butikken, kun III og X (X var rød) så jeg gikk for denne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...