Gå til innhold
Alf@75

Bytte register reim på 2.0 jtdm

Anbefalte innlegg

...og er man av de tøffe så bytter du reg.reim vha tapetkniv 🙂 Her er how'di-how. Og de som forkaster en slik metode:

• vet ikke hva enkelte verksteder gjør 😁 
  • og de tror at kammene forskyver seg over tid ifht reimhjulene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åsså dra motoren rundt med kamhjulet da 😱 Blir helt feil i min verden, men kanskje er ventilfjørene på skrusuki så pinglete atte det gjør ikkeno 😁

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, ODDATLE skrev:

Åsså dra motoren rundt med kamhjulet da 😱 Blir helt feil i min verden, men kanskje er ventilfjørene på skrusuki så pinglete atte det gjør ikkeno 😁

😁 husk at mekkisen er islending, Eysteinn Harry (vi snakker skulder og triceps - og vi snakker ikke rømmegraut, men kæstur hakarl), - og de 16 ventilene på Zuckzukki'n er på ett reimhjul og ikke som hos vårs med to reimhjul. Vi norskinger må ned på veivhjulet ellers kan man risikere schnæpp over ett eller flere tenner.

Og jeg tror - med skrekkblandet fryd - på denne metoden.

Endret av Landmann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
17 timer siden, Landmann skrev:

😁 husk at mekkisen er islending, Eysteinn Harry (vi snakker skulder og triceps - og vi snakker ikke rømmegraut, men kæstur hakarl), - og de 16 ventilene på Zuckzukki'n er på ett reimhjul og ikke som hos vårs med to reimhjul. Vi norskinger må ned på veivhjulet ellers kan man risikere schnæpp over ett eller flere tenner.

Og jeg tror - med skrekkblandet fryd - på denne metoden.

Jaddasant, tro kan du gjøre i kirken 🤪 men hva med stramme- og løpehjul da?? Boksåpner for å dele de i to.... 😱 eller kanskje ikke så nøye bare du ikke får det i øyet eller sengetøyet 🤢

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal bare reima byttes funker vel det der, da skal det jo ikke ha noe å si om man trekker i kam eller reimhjul så lenge reima holder de synkronisert? Å trekke motoren baklengs fikk derimot meg til å gnisse tenner, men det går vel også så lenge strammeren ikke flytter på seg.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
23 timer siden, ODDATLE skrev:

Jaddasant, tro kan du gjøre i kirken 🤪 men hva med stramme- og løpehjul da?? Boksåpner for å dele de i to.... 😱 eller kanskje ikke så nøye bare du ikke får det i øyet eller sengetøyet 🤢

😁 hehe... boksåpner du lissom ass seff vettø.

Du må nok tjuvlåne tusj, lage overettmerker, kikke i nattbordskuffen og tuske med deg noen klesklyper for å holde reima i ro. 🙂👍 men dettane veitt jeg atte du veitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur eg går for den gamle kjedelige måten med å ta av reim og strammehjul eg.. Men kamlåser er vi enig om at er unødvendig å skaffe? Eller er det noen i Os/Bergen som har dette? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...