Gå til innhold
lesken

Min Giulia super 2,2 diesel, nå Stelvio Benzina Q4

Anbefalte innlegg

Etter hatt litt knirk fremme ved vridning av ratt, så skal skal tannstang byttes på garanti ila august.

noen andre som har byttet tannstang på Stelvio ? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er Stelvio inne på RSA, bytte tannstang, 4hjulskontroll kontroll og bytte blinklys glass i speil da det er fukt i det. Garanti.

Endret av lesken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Planen nå er å bytte bremseklosser rundt hele, nette sum 3200kr.. arbeid gjøres selv men klossene er kjøpe på RSA. Orginal del brukes. Stiv Pris på klossene 🤔 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det normalt med oljeforbruk på 280hk?

er 15000 intervall og nå gått 9000km på skift og streken har gått ned ca 5 mm.(elektronisk måling dashboard).

er vel en liter mellom min og Max. Bil har snart gått 39000km.

noen andre her som har sjekket? 

16DAD616-1F08-4B7A-85B6-FAEF33A08C20.jpeg

Endret av lesken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket med RSA angående olje nivå, og alt er som det skal. Er elektronisk måling, ingen peilepinne. Men utifra mitt bilde er dette veldig lite ikke noe å bry seg om. Er normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet klosser fremme og bremsevæske idag 👌

Edit:kjøpt klosser bak også men de var nesten ikke slitt så de legges i bil til et senere bytte.

km 38800

Endret av lesken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert ikke dumt om man ser på vær meldingen fremover. Når det gjelder klosser så betalte en kollega 10000kr for skifte på alle 4 hjul på sin Audi, det var inkl bytte i 2017. Er vel det vi må betale i dag for flotte lokaler og selgere som ikke gjør annet enn å drikke kaffi 😱

Endret av integrale

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, integrale skrev:

Sikkert ikke dumt om man ser på vær meldingen fremover. Når det gjelder klosser så betalte en kollega 10000kr for skifte på alle 4 hjul på sin Audi, det var inkl bytte i 2017. Er vel det vi må betale i dag for flotte lokaler og selgere som ikke gjør annet enn å drikke kaffi 😱

Pleier bestandig bytte litt tidlig,orker ikke å stresse når glatta plutselig er der 😉 

ja, ser ut til at været kan skifte snart. Er iallefall skodd. 

Klossene har nok normal pris, er vel timesprisene på rundt 1500(merkeverksted) som drar opp summen. Hadde den på bytte på et lokalt verksted og slapp billig 👍 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde no pussig idag, fikk varsel stop/start ikke tilgjengelig og gult varsel(gul A med utropstegn ved høyre side). Bilen gikk i nødmodus. Virket som bil gikk på tre sylindre og vibrerte. 

jeg parkerte umiddelbart. Av med motor og startet opp igjen. Men samme. Gjentok Prosedyre start/stop noen ganger og plutselig forsvant problemet. Noe er ikke helt 100% så det sjekkes.
runder snart 41000km 😊

levert på RSA. 

hentet: lå feil kode på syl nr 2.  sjekket plugg/coil. Nullstilt feilkoder. Alt OK 👍 

Endret av lesken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 minutt siden, Forzaalfa skrev:

Fjernet symptomene der altså.. Sa de ikke hva de fant? kondens/vann f.eks?

De fant ingen feil, men hadde den inne på en service med plugg bytte etc rett før ferie. 
de byttet coil fra nr to til tre for sjekk men alt ok. De mente det var en hiccup 😉 
ikke merket noe nå iallefall. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
36 minutter siden, Forzaalfa skrev:

Alternativt en flau lærlingfeil de ikke vil snakke om? ;) Satser på at det går fint da. :)

Tipper alternativ feil 😃 

nå er det problemer med oppkobling med telefon. Bilen husker ikke mine kontakter ved navn. Virker å ringe/motta osv.. men ser kun telefon nummer, ikke navn og det er ikke slik det skal være.

hadde oppdatering på i phone men mener hadde problem før dette også.
RSA er gitt beskjed så får vi se hva som skjer..

Endret av lesken

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg setter pris på at du ærlig om utfordringer med Giulia.(nye biler generelt). 

Å male alt rosenrødt virker på meg veldig lite ekte. Du er ekte i dine beskrivelser. 

Ønsker at dette går seg til etter hvert og at du kan nyte bilen din framover.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 14.10.2019 den 9.17, tbmul skrev:

Helt enig med @Gruagarasjen.

Veldig kjekt og nyttig for oss andre når man er ærlig om bilen og helt åpen om at ikke alt er som en dans på roser.

Er vedlig fornøyd med bilen selv om det er litt småtteri for tiden.

tipper RSA finner ut av sakene så blir det pur nytelse igjen 😁 

men ja, ikke no vits å pakke ting inn. Sier det som det er, min erfaring..på godt og vondt. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...