Gå til innhold
hentor

Oljeskift proffene fyller for mye olje

Anbefalte innlegg

Heeey. Husk å peile oljen etter at "proffene" har skiftet olje. Fikk på 1,5l for mye på GTV6 2.0 tb forleden. Dette tilsvarer over 20% (av 6,5l) og er sikkert ikke å anbefale.. Kjørte bare noen km uten særlig belastning før jeg fikk sugd opp overfloden med vakumpumpe jeg bruker på båten. 

De ser bare på PC h a den skal hatotalt, fyller opp kvantum og sjekker at det er olje helt opp på peilepinne. Overser altså om det går for langt opp. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
31 minutter siden, hentor skrev:

Heeey. Husk å peile oljen etter at "proffene" har skiftet olje. Fikk på 1,5l for mye på GTV6 2.0 tb forleden. Dette tilsvarer over 20% (av 6,5l) og er sikkert ikke å anbefale.. Kjørte bare noen km uten særlig belastning før jeg fikk sugd opp overfloden med vakumpumpe jeg bruker på båten. 

De ser bare på PC h a den skal hatotalt, fyller opp kvantum og sjekker at det er olje helt opp på peilepinne. Overser altså om det går for langt opp. 

Oooops... men heldigvis betalte du ikke for de ekstra 1,5 litrene... eller? 🤔

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Lignende innhold

• Av [email protected]
      Hei har kjøpt inn Castro magnatech for neste oljeskift. Det er partikkelfilter-dpf på disse og ble fortalt når jeg kjørte Audi diesel at jeg ikke kunne bruke noe annet en Castrol edge pga partikkelfilteret. 

Noen erfaringer? 
    • Av hentor
      Noen som har skiftet olje på en slik, har tidligere hatt biler med automat hos RATS og de var proffe og svært serviceminded 
      Sitter i en Giulietta 120000km og serviceheftet sier ingenting om dette. "sealed for lite" tør jeg påstå kun er politikk og ikke en teknisk avgjørelse, dette har vært diskutert tidligere her på forum, men ikke akkurat denne girkassen. God jul! 
  • Opprett ny...