Gå til innhold
Kris916

Alfa Romeo GTV 916 3l.

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

Vurderer å selge min -95 modell 916 GTV med herlig 3 liter Busso:) Ny registerreim, girkasse, clucth mm.

 

Original trimchip fra Squadra Tuning og Ragazzon mellompotte gir en bra effekt og fantastisk lyd.

Ikke mange av 3l utgaven i Norge da den var veldig kostbar.

Selges til fordel for nytt prosjekt og jeg bare har en garasje. Eventuelt bytte mot noe annet morsomt, fortrinsvis 105 Bertone Coupe.

 

Ta kontakt på telefon for fullstendig info: 400 70 886

Prisantydning 140 000,-.

 

2100.thumb.jpg.44d9c2bf26aed4b1135b3d5cc6c19d82.jpg2097.thumb.jpg.1831020d8ea43db895d08107844c1630.jpg2108.thumb.jpg.190346b7a8fd4dae10e49dfa078e5b04.jpg2109.thumb.jpg.f9e04693f8b280d9e0c6e318a9b01ba2.jpg2115.thumb.jpg.363891057b8ab872378769a9c83f5bbf.jpg2125.thumb.jpg.516841383997a1f6549f156d388cf12f.jpg

 

Endret av Kris916
Skrivefeil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Lignende innhold

    • Av Alfaduden
      Hei igjen. Alfaduden er tilbake. Tilbake til røttene denne gang!

      Introduksjon:
      For de av dere som har fulgt meg en stund vet dere at jeg startet som 16 åring med plan om Alfa som første bil. Dro til Sverige sommeren 2003 og tittet på en rød 75 TS. Ble ikke handel den gangen som 16-åring, men et halvt år etter ble en svart 75 TS hentet i Trondheim. Litt sliten, men fungere, fikk stell på den også på et vis. Et års tid senere dukket en annen svart 75 TS opp for salg i Trøndelag. Denne var myyyye finere, såvidt passert 100.000km og med litt mer utstyr. Jeg var solgt og fikk fattern med opp for å hente. Trolig Norges fineste 75 TS den gangen! Siden da har jeg tenkt at en gang, en gang skal jeg ha en med V6... 

      Nuvel nok om tidligere doninger. Etter overgang fra Oljebransje til jobb i bilrelatert bransje med mye mer spennende hverdag og utviklingspotensiale ble privatbilen solgt og jeg mottok firmabil. Tente at dette blir døve greier... Ikke ha egen bil lenger... De siste par årene har jeg fått øynene opp for veteranbiler. Det vil si så nye som mulig i grunn, men de er enkle, billige å eie og kan settes bort dersom det behøves. Har hatt flere muligheter til å kjøpe både godkjente Bertoner med bur og TS maskiner, GTV6, Alfetta GTer, Alfetta, Berlina og litt annet. Jeg ble utålmodig når firmabilen kom i hus og spredte ordet til andre. Noen treff her og der, men ikke noe "må ha" følelser.

      Etter litt søking på svenske sider kom jeg over en rasende billig 75 V6 serie en. Ringte selger mens jeg var på min siste tur offshore, men var også der for sen i avtrekkeren. SOLGT fikk jeg beskjed om av selger. 
      Tenkte litt på denne røde serie 1 75en. Begynte å like den. Hadde jo hatt sånn før også. Kjenner de til en hvis grad. Gode å kjøre, plass til folk og bagasje. Med V6 og som veteran måtte jo dette være ypperlig. Jeg bannet og steiket litt for meg selv i kontorstolen ute på Nordsjøen der da...

      Askjem fyrer jo oppunder til stadighet og tanken om 75 som veteranbil vokste større og større... Hmm. Vi spredte ordet til noen godt kjente Svenske Alfafolk og jaggu ble det ikke napp...

      Bilen:
      Det var for godt til å være sant. under 110000km, V6, rustfri, noen fine oppgraderinger og vedlikeholdt... Næææ trur ikke før jeg får se det! 
      Etter en samtale med eier ble det avtalt visning. Askjem og undertegnede kastet seg i bilen en snøtung fredagsmorgen sent i April og møtte Manne i Vänersborg.
      Bilen stod på utsiden. Det hadde klarnet opp og ikke noe spor av snø der borte. Den var rød, relativt blank og smilte liksom litt som en gammel mann med to litt blasse fortenner. Jeg så det med en gang, den så fresh ut!
      Håndhilser med Manne, får nøkler og starter opp. "-Ni måste inte dra i handbromsen! Den hänger lite på bakbromserna." Dette var beskjeden vi fikk før det bar ut på landeveien en tur.
      Kjørte den litt varm. Dro forsiktig på. Lyden får en til å grøsse. Herlig V6 sånn det skal låte. Uten katalysatorer eller plastikk luftinnsug... Her er det orntli lyd ja!
      QV kammer sa han. Konstanterte deilig drag helt opp til jeg ikke torde mer. Over 100km/t i andre gir fikk være nok. Mer å gå på sier bilen, men jeg velger å spare den. Er jo tross alt et år eldre enn meg denne her, og jeg klager på støl kropp etter en time på trening... 

      Vi snur, drar i brekket og bytter sjåfør. Søren heller sa vi begge to når vi hadde byttet site. "-inte dra i handbromsen" dukket opp igjen friskt i minne hos begge to.. Nuvel. Ta det pent tilbake de kilometerene vi hadde hjem. Askjem likte draget han også. Og lyden. Og den skjeve sittestillingen. Herlig! 
      Tilbake på verkstedet, inn og opp på bukk. Sannhetens time var inne... Som Jokke sier; "-og hva fikk vi se, shotta mer alkohol og det var det". Ikke en plateskjøt som var hoven. Ikke en flekk som liknet på noe så mye som en godt stekt pepperkake... Dette var helt utrolig... Vi ble bare stående å se på hverandre og ikke si noe som helst (her gjelder det å holde begeistringen inne). "-Njaa, kalipperene må byttes og en eksoslekkasje" sier jeg. -Jag vet, sier Manne. Vi vipper litt frem og tilbake men møtes på midten. Jeg like sjokkert over å ha funnet en slik bil, som at jeg kastet ut et beløp som tilsvarer en middels grei sofa et annet sted... Var virkelig ikke forberedt på denne merket jeg.

      14.05.17:
      Askjem og jeg drar avgårde igjen. Like forbanna tidlig for å rekke en ferge til Strømstad. Billigere og lettere enn med Bastøfergen. Mindre kjøring blir det også.
      Møter Manne igjen. "-Hadde ført over penger dagen før, men de går jo ikke ut av konto før mandag" sier jeg. "-Jaja, det går fint" sier Manne og gav meg nøklene. Vinsjer bilen opp på tralla, vil jo ikke slite unødig på clutchen. Stropper fast og er på vei hjem en times tid etter ankomst. 

      Med oss har vi nå en meget pen 75 6V iniezione "grønnkløver". Den står der bak på hengeren. Jeg tar meg selv i å gni meg i øynene flere ganger på vei oppover. Ikke fordi jeg drakk for mye kvelden før, men fordi det faktisk står en 75 som er min bak på der. Og den skal til Norge! Fryder meg med tanken. Uroer meg ikke for å egentlig ikke ha nok papirer til å dokumentere bilen gjennom tollen. En utskrift av de svenske kjøretøyopplysningene er alt jeg har... hehe.
      Kjører på rødt i tolla på svinesund. Gadd ikke vente flere timer på neste båt i Strømstad. De stempler og ber om penger. Jeg betaler og formoder om at det kanskje er greit å bli med ut å se bilen? "-ikke nøddvendi det vell?" sier han på kav Østfoldsk. Neivel tenker jeg. Men etter en stund med papirarbeidet spør han om jeg er sikker på at chassisnummer er rett. "-blir så mye krøll hos biltilsynet seh, hvis du ikke har alt på stell vettu", sier han. Tja, sier jeg. Kan jo dobbeltsjekke. Vi tok på oss alle sammen og gikk ut i duskregnet. "-Å ståre her a døh?" --ZAR.... begnynner jeg, før jeg blir avbrutt. -Ja, og døm bokkstavane hadde ikke jeg med vettu. Stod ikke i døm derre pappira dine de*. -Heh, sukker jeg og vi nikker alle sammen og sier det var godt vi dobbeltsjekket... 
      Mer stempling og så var vi på vei videre med alt som skal til for å få skilt i Norge. Jaggu godt vi er gode naboer med Sverige!
      Da står den altså her hjemme i Tønsberg, venter på litt bremsedeler før det blir tetting av eksos og visning på biltilsynet. Håp om skilt innen noen uker!







      Mer kommer det nok fremover. Planer med bilen, bilder og annet. 
    • Av Cyberdog
      1999 166 2,5 V6 manuell selges. Har noen bruksmerker,men fungerer teknisk veldig bra. I daglig bruk.  Nettopp fått nye frontrør samt Ragazzon catback med nydelig lyd.  Kilometerstand er 175.000
      Siterer tidligere eier:   «Bilen er fra 1999, gått ca 170000 km og er velholdt fra ny. EU Godkjent 4/2019.   03/2019 ble register reim, alle løpe/stramme hjul , vannpumpe, simmering og tennplugger skiftet, etter dette er ny dynamo montert og hjullager bak samt olje og filter.
      For 3 år siden ble varmeapparat vifte og varme app register skiftet, før det ble lekkasje!
      Det er skiftet mye som har vært nødvendig og mye for sikkerhets skyld de 3,5 årene jeg har hatt bilen , har kvitteringer og alt er ført opp. 2 nøkler , alle kode ark, service hefte osv finnes.  Bilen er importert fra Tyskland i 2001, 1 eier der, en kvinnelig eier før meg som ikke brukte bilen mye om vinteren , dette kan sees under. originalt soltak og mulighet for telefon. Bilen har original lakk bortsett fra panser som ble lakkeet pga steinsprut og så er v bakskjerm lakkert etter en liten skade.  Det er flikket at par plasser på bilen. Air con funker ujevnt-«
      Etter at jeg kjøpte den har bagasjeromsåpner sluttet å virke. Mistenker brudd i kabel mellom bil og bagasjelokket. Har ikke feilsøkt.  Ble polert opp og lagt coating på i høst. Har nye alfa,erker foran og bak. 
      Selges da økonomien krever noe som bruker mindre bensin som daily driver.
      Tenkte 30.000 var en fair pris.  Det ga jeg for bilen og har kostet på 10.000 i eksos itillegg.






    • Av JEM
      Ser etter en Alfetta GTV 1.8-2.0 modell frem til 1981.
      Send gjerne en mail til [email protected]
      Jan Erik
    • Av RoarC
      Hei
      Noen som har ett høyttaler deksel til dør ?
      Er til en 96' Spider, byttet høyttalere, dekselet var sprøtt som kjeks. 

    • Av Patriq Backlund
      ....noen?
      Holder på med forberedelser for å få skilt på min GTV6 som vært i hi i vel 15 år nå, og så knakk plutselig håndtaket på førersiden.
      Kan overveie chrome eller annet også for å få fungerende løsning. 
×
×
  • Opprett ny...