Gå til innhold
MariusA

Antirustbehandling Giulia

Anbefalte innlegg

På stort sett alle nye biler ruster understelleskomponenter og braketter før de leveres kunden. De er laget av stål, - er ikke rustbeskyttet. Kun et tynt lag sort lakk slik at det ser greit ut i det bilen forlater fabrikken. Etter første møte med fuktighet så er det rust på komponentene. Jeg vet ikke om noen fabrikk som rustbeskytter godt. Det er skremmende dårlig noe man gjerne ser på VW og nå også på franske biler. De var bedre på 2000 tallet. Nå er de snart tilbake slik de var på 70 tallet. Rustkasser.

Kjøper man ny bil så må alle hulrom sprøytes med en eller annen type olje eller fluid film umiddelbart vil jeg tro. Braketter osv vil ruste uansett. Moderne biler blir aldri lett å ta vare på uansett. Det er mengder av elektronikk komponenter som ser spesifikke for hvert VIN nummer og disse komponentene blir umulig å få kjøpt nye etterhvert. SKal man ta vare på en bil så bør den være fra før 2000. Etter det er bilene alt for komplisert og de er laget for å vare ca. 10 år og så kastes. Det er det som gir arbeidsplasser i Europa. VW har stadfestet at bilene skal skrotes ved omkring 200.000 km. Det er hva de er designet for. (Die berechnete es mit einer Gesamt­fahr­leistung von nur 200 000 Kilo­metern.)

"Ist die Zeit der Dauerläufer vorbei? Ob aktuelle Autos auch so lange halten werden, lässt sich schwer sagen. Viele Modelle sind ja noch zu jung, um mit entsprechenden Kilometerleistungen überhaupt in der Statistik aufzutauchen. Doch allein die Tatsache, dass moderne Fahrzeuge immer mehr Elektronik und Sensoren an Bord haben und dass auch die Motoren - unter anderem wegen einer hochkomplexen Abgasnachbehandlung und immer kniffligeren Steuerungen - viel mehr Fehlerquellen haben als früher, lässt zumindest nichts Gutes erahnen.Licht am Ende des Haltbarkeits-Tunnels könnte ausgerechnet die Erneuerung der Automobiltechnik hin zu mehr Elektroantrieben bringen. Der (mechanisch) simple Aufbau und die geringe Zahl an beweglichen Teilen legen trotz der noch relativ neuen Akku-Technik eine lange Lebensdauer nahe, was sich zum Beispiel an der hohen Laufleistung vieler Tesla Model S-Modelle erahnen lässt. Ein Problem könnte da schon eher die komplizierte Software bedeuten, ohne die solche Autos nicht funktionieren."

Nyere biler må man anta kan forhåndsprogrammeres til en viss livslengde. Etter en bestemt dato eller kilometer så viser displayet "Game Over" og bilen stanser.

Dersom bilen din kun holder 200.000 km (VW) så er det kanskje ikke så lurt å bruke veldig mye penger på rustbeskyttelse, - om man ikke kjører lite da. Dessuten blir jo bruktbilkjøpere skremt når de ser en 5 år gammel Passat med nedrustet bakluke, Rust i dører, kanaler og skjermbretter. For ikke å nevne hvordan de ser ut på en bukk...

Men Passat skal de ha!? Utrolig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk klubbavtalene, mtp hvor mye det saltes så trenger alle biler som brukes i Norge vinterstid ekstra antirustbehandling

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Opprett ny...