Gå til innhold
Juan

Erfaringer/anbefalinger fjærer/dempere 156 GTA for vei

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har noen tips til det meste anvendelige demper/fjæroppsettet for en 156 GTA på vei bruk i og utenfor Oslo. Dvs. tidvis ikke spesielt bra veier og fartsdumper oftere enn man tror er mulig.

Vurderer følgende:

-Orginale GTA fjærer + Koni FSD. Orginalfjærer vurderes fordi jeg har lest en plass at Koni FSD er laget for standard fjærhøyde og at denne komboen fungerer bra, selv om mange sikkert synes det er galskap å vurderer orginalfjærer. Men en annen sak er vel at det muligens ikke er så lett å få tak i slike i god stand.

eller

-Eiback Pro fjærer + Koni FSD. Har gode erfaringer med Eibach Pro tidligere da de er senker nok for meg samt at de er progressive.

Hva tenker dere om disse kombinasjonene?

Er det noen tips til andre kombinasjoner som passer til bruken jeg beskriver? 

Er ikke ute etter å gjøre GTA'en til å kjøre som en Citroen eller gammel Benz, men et passe sportslig oppsett optimalisert for vei fremfor bane.

Sitter Bilstein/Harvey Bailey på bilen nå og dette oppsettet blir i strammeste laget for min smak til bruk på vei.

Mvh

Juan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det sitter originale fjærer på bilen i dag, så ved bytte til Eibach vil den sannsynligvis bli lavere. Koni FSD er nok demperen du burde prøve dersom du synes dagens oppsett er for hardt - den er noe mykere enn Bilstein. Alternativt kan du jo kjøpe originale dempere. De er ennå mykere, og fikk noe kritikk av biljournalister fordi bilen virket underdempet. Nå har jo din bil Eibach stabstag, som kompenserer endel for krenging og «nikking» du muligens får ved bruk av originale dempere, så det burde kunne fungere bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...