Gå til innhold
carver

Differensialbrems spider 84

Anbefalte innlegg

Heia. Har en spider 84 som jeg har puslet med siden jeg kjøpte den i 93. Fin bil. Har fått et problem med differensialbrems. Kommer et klæng når jeg kjører i gang. Litt romling. Har økt på langsomt over år, og er sjekket i verksted, som bekrefter at problemet sitter der.

Har fått endel tips fra flere hild, bla mr Alfa Sannesmoen, som anbefaler å aller først rense diff og sette inn riktig olje, det har jeg tenkt å gjøre. Er mulig satt inn feil olje på et tidspunkt. Erfaringer eller råd om type olje å sette inn?

Jeg har i de andre enden sjekket litt mht ny diff bla med Tom/ Carozzeria, og skifte/ reparasjon av diff brems gjøres ikke i Norge er tilbakemeldingen. Alfaholics i uk kan gjøre en slik jobb men må da enten sende del eller bil....

noen der ute som sitter på en overhalt diff til spider 85? Eller har råd mht dette problemet?

helsing Ottar

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har delene, så er det flere som overhaler differentialer her til lands.

Klunk ved pådrag (og kanskje motorbrems?) høres jo egentlig ut som dårlig pinjonglager fremfor noe annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en diff som kan overhales, har alle delene. Det får du også kjøpt deg, lamellene er billigst hos classic Alfa, resten får du hos my-alfa.com. 

Kjøpte meg ny alfaholicsdiff. Er vist relativt enkelt og overhale den originale😎🙈 men har ikke turt og åpne den. 

Fikk overhalt hele bakakslingen min hos Bækken offroadservice. Kosta litt over 6000kr pluss deler. Nye lager og satt inn alfaholicsdiff. 

75/140 olje er det vel jeg satt inn i min, med LS tilsetning. Men det er anbefalingen til alfaholicsdiff. Husker ikke nå hva det står i instruksjonsboka, men kan sjekke i morgen. 

Endret av Jørund

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd! Står litt på hodet med jobb og alt mulig plutselig, så tviler på at jeg får gjort noe vettugt før våren....en ny diff fra England/alfaholics...hva koster noe slikt? Er kanskje det enkleste...😎😎😎Ja og tusen takk forvtips til olje, ble anbefalt å gjøre en test med der aller først😎prøver det også

Endret av carver

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...