Gå til innhold
Juliee

Vil bare starte med startgass

Anbefalte innlegg

Nok ett problem har dukket opp på bilen min. Plutselig så vil den ikke starte med mindre vi bruker startgass, da starter den med en gang og går helt fint. Noen anelse om hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, Alfanatiker skrev:

Stopper den etter den har startet med startgass, eller er alt som normalt da? Er det diesel eller bensin? Hvilken modell er det? 

Alt er som normalt når det blir brukt startgass. Det er 2004 modell 1.9 JTD

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
4 timer siden, ODDATLE skrev:

Dårlige glødeplugger ....

Det er sommer. Burde den ikke fyra uten gløding uansett? Min Cummins har ikke engang gløding noe sted.. (av det jeg har sett). 

En annen mulighet er matepumpa/problemer med dieseltrykk under oppstart. Kanskje det ikke er høyt nok for at dysene skal åpne? Jeg husker ikke hva tallet på dette skal være, men jeg vet det fort kan bli et problem. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok tilførsel av drivstoff, høres ut som som den ikke holder på trykket og da ikke klarer og gi nok ved oppstart, i og med at den går etter startgass-mat. sjekk pumpa og om det kommer noe før fuelrails. 

Endret av porka racing

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, ODDATLE skrev:

Dårlige glødeplugger ....

1 time siden, Alfanatiker skrev:

Det er sommer. Burde den ikke fyra uten gløding uansett? Min Cummins har ikke engang gløding noe sted.. (av det jeg har sett). 

En annen mulighet er matepumpa/problemer med dieseltrykk under oppstart. Kanskje det ikke er høyt nok for at dysene skal åpne? Jeg husker ikke hva tallet på dette skal være, men jeg vet det fort kan bli et problem. 

Jo dette mener jeg også, men det er altså en mulighet for at det kan være glødepluggene?

Hvordan sjekkes det om det er nok trykk, om du kan forklare? :)

22 minutter siden, porka racing skrev:

Det er nok tilførsel av drivstoff, høres ut som som den ikke holder på trykket og da ikke klarer og gi nok ved oppstart, i og med at den går etter startgass-mat. sjekk pumpa og om det kommer noe før fuelrails. 

Vi hører pumpa går når vi vrir om tenningen, men det kan allikevel kanskje være pumpa? Hva er fuelrails? 🙊

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at pumpa ikke holder på trykket. sånn du forklarer det, og da renner drivstoff tilbake og motor får ikke nok til å starte men , når motor går da er det sirkulasjon, starter bilen hvis du stopper og starter ?? kan være lekkasje i pumpa eller ett sted mellom tank og motor men, det ser du kansje under bilen 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
12 timer siden, porka racing skrev:

Det kan være at pumpa ikke holder på trykket. sånn du forklarer det, og da renner drivstoff tilbake og motor får ikke nok til å starte men , når motor går da er det sirkulasjon, starter bilen hvis du stopper og starter ?? kan være lekkasje i pumpa eller ett sted mellom tank og motor men, det ser du kansje under bilen 

Nei bilen vil bare starte med startgass. Har latt bilen stå på lenge, slått den av og prøvd å starte med èn gang uten at den vil starte..

Jeg har ikke sett noe lekkasje noen steder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som pumpa ikke klarer å holde trykket oppe. Hvis det hadde vært glødepluggene så skulle den startet med en gang når den er varm. Er dieselfilteret sjekket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, Multijet skrev:

Høres ut som pumpa ikke klarer å holde trykket oppe. Hvis det hadde vært glødepluggene så skulle den startet med en gang når den er varm. Er dieselfilteret sjekket?

Ja, kjøpte nytt dieselfilter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...