Gå til innhold
Alfanatiker

1986 GTV6 Grand Prix "Barnfind" (På tur hjem)

Anbefalte innlegg

1 time siden, Royalmaas skrev:

GTV6 ? 😎

Det stemmer. 

Bil som ikke har vært på veien siden 1996. Kom fra Sveits til Norge i 2000, men aldri registrert her. 

Henting 13. August dersom jeg ikke er offshore på det tidspunktet (litt usikkert enda). 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kult Ronny! Og med komplett body-kit å greier? Kanskje ikke alles smak, jeg syns det er kult både med og uten:) gleder meg til å følge denne - grattis med funnet:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
6 timer siden, Forzaalfa skrev:

Grattis! Er Deltaen ute av sortimentet? Hva med Corsabilen? blir du å se i serien?

Deltaen er ute. På bakgrunn av at jeg ville tilbake til å ha GTV6 langs veien forøvrig. 

Når det gjelder corsabilen så vet jeg ikke rett og slett. Den har stått litt på vent de siste par årene. Både pga tid/motivasjon, og generell usikkerhet på om jeg ønsker å ha den i corsaen. Jeg ønsker minst mulig risiko for å skade bilen, så har vurdert evt andre løp/konkurranser. Og den er jo vanskelig å få igjennom en eu-kontroll dersom den skulle hatt skilt igjen. 

Kanskje jeg får teste motoren i GP isteden? 

Endret av Alfanatiker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, Det hender det bulkes litt. Jeg syns det er en tendens til at dette skjer mest med klasse 3 bilene da, det er jo der vi ferskeste amatørene kjører.. ;) Jeg kan ikke huske at de raskeste bilene har hatt noen klinsjer, og siden denne fort havner foran i feltet er det vel kanskje litt tryggere? 

Jeg tror jo at man kan regulere risikoen litt selv også, holde "rullegardina" litt på gløtt, og kjøre forbi på steder med god plass.. :)

Savner slike motorer og biler i Corsaen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, integrale skrev:

Så bra ut den, uten om grillen som burde vær svart :) 

Disse grillene er faktisk ikke formet som på standard gtv6. Så litt av sjarmeren føler jeg er å holde den org og. Iallfall kosmetisk 😀

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
15 timer siden, Alfanatiker skrev:

Disse grillene er faktisk ikke formet som på standard gtv6. Så litt av sjarmeren føler jeg er å holde den org og. Iallfall kosmetisk 😀

Jeg er jo av den overbevisning at de beste trans-akselene  har røde griller 😄

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, ODDATLE skrev:

Grattis Rakis 👍(rimer nesten 😂

Serdu mangler en spylerdyse til v.lykt. Trenger du?

Det vet jeg faktisk enda. Driver å jobber på 2 andre eu-kontroller, så jeg har ikke fått gått over alt av deler. Men det er ikke umulig at jeg mangler litt småting 😊

Takk forresten 😉

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I går var jeg ute med bensinpumpa for å dunke den i gang, samt tappe ut det jeg fikk ut av gammel bensin fra tanken.
Forsøkte på oppstart, men den ville ikke fyre. I dag byttet jeg fuelrailen i en annen jeg hadde liggende, og fikk etterhvert fyr på 4 sylindere. Litt dunking med hammer og skrutrekker på dysene, så ble det fart på alle sylindrene!!!

Da er det bare å fortsette videre med gjennomgangen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her har det ikke vært noen oppdatering på lenge. Ikke har det skjedd stort siden i høst heller. Men noe har skjedd etter siste innlegg her. Hovedsakelig enda en oljeservice, bytte av reimer, fiks av eksos og løsning av bremser.

Jeg legger inn et innlegg som er noen måneder gammelt og fra Facebook. Med kommentar til dere her inne der jeg ønsker det.

"

Og ettersom det er en del å gjøre med denne enda (etter 22 år ute av drift), blir det nok ikke noe skilter før til våren igjen. Men da blir den vel i så tilfelle nr 2? av registrerte GTV6 GP her i landet vil jeg tro?

Kjent "to do" liste før registrering:
1. Reparere og montere tåkelys.
2. Bytte til 4 fabrikknye gule Carello hovededlamper. (tips til hvordan jeg skal få ut de som sitter der uten at noe blir ødelagt? Fremgangsmåte?)
3. Bytte girolje. (hvilken olje på original kasse uten diffbrems?)
4. Overhale mellomaksel.
5. Skaffe og montere "sladrespeil". (har du et eller kjenner til noen som har?)
6. Skaffe og montere høyttalerdeksler til bak. (se punkt 5.)
7. Montere underdeksel til rattstamme. (tips om hvor jeg finner passende skruer?)
8. Montere lyktespyler på førersiden.
9. Montere kjølevifter på radiatoren.
10. Lime bakspoileren til baggasjeluken. (tips til egnet lim som sitter, men ikke så godt at jeg ikke får den av når bilen skal bli Rosso 530 igjen)
11. Ordne diverse skjønnhetsfeil og noe rust.
12. Skaffe gulvmatter i stoff med Alfalogo. (tips til hvor jeg får kjøpt noen fine som er tilpasset GTV 116-serie)
13. Ting som kommer til å dukke opp underveis mens jeg holder på"

Gjerne og kommentar på hvordan det evt er å registrere bilen med speil kun på førersiden. Er en registrering som "bevaringsverdig" eneste veien å gå her?

Bildene under er fra rett før jeg satte bilen inn i garasjen, og under trekk for vinteren.

Dersom noen mot formodning skulle ha en 2,5 delemotor (trenger hel bunnpanne og oljepumpe) så er jeg interessert i det ifbm et motorprosjekt. Eller uoriginale understellsdeler og/eller eksosdeler samt interessante felger til en GTV6.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

50306204_389433828478275_3402708275710394368_n.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir fin denne! Min ble registrert med speil kun på førersiden, ingen kommentarer på det.. Riktignok en eldre bil, vet ikke om det ble krav til det senere.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det dekselene på sidene av hattehylla du mener med høyttalerdeksler bak? De mener jeg jeg har sett i garasjen, jeg kan sjekke.. Innvendig speil har vi muligens også. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe spesifikt du tenker på ift ikke å ødelegge noe når du tar ut frontlyktene? Det er jo ganske enkelt, men jeg vet at festene til skruene fort kan brekke løs fra plastikken i bakkant, altså i grille i bakkant av lyktene. Ellers er det bare å bruke passende flatt skrujern og vippe opp låsebøylen på den ene av de to skruene på toppen og så skru mot klokka på de to andre slik at lykta kommer frem og kan vippes ut. Hvor fikk du tak i nos gule Carello? Heldiggris og jeg digger det, jeg har 2 komplette sett selv, ett på bil og ett på hylla:-)

Ps - er det aktuelt å selge ronal-felgene hvis du skal bytte de ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 timer siden, Forzaalfa skrev:

Er det dekselene på sidene av hattehylla du mener med høyttalerdeksler bak? De mener jeg jeg har sett i garasjen, jeg kan sjekke.. Innvendig speil har vi muligens også. 

Nei, jeg mener det firkantede som du kan se på dette bildet. Mine mangler 😊

attachment.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...