Gå til innhold
Rosso 4C

Omp Racing 4 punktbelte

Anbefalte innlegg

Selger nytt Omp Racing 4-punktsbelte, svart, i org eske. Aldri vært montert eller brukt.

ECE godkjent.

Varekode DA508071

Kr 700,-

 

Holder til i Asker

 

IMG_6247.JPG

IMG_6248.JPG

IMG_6249.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Lignende innhold

    • Av Rosso 4C
      Selger et sett med Novitec track day felger med dekk spesielt tilpasset 4C.
      Felgene er produsert for Novitec av Team Dynamics og kan særlig anbefales for de som har 18/19" felgoppsett på 4C'en. Dette oppsettet hjelper godt mot understyring når du kjører 4C'en på bane og vil komme spesielt bra til sin rett hvis man har skiftet til coilovers eller endret hjulgeometrien. 
      http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/Alfa-4C/Rims/Alfa-4C-Rim-Set-Novitec-N11-Black::6808.html?language=en
      Felgene leveres komplett med Toyo R888R 215/45-17 og 235/40-18 monterte på felg. (Det ble bestilt og skulle vært 245 bak, men ser at det er 235...) Det er også montert OE TPMS ventiler, men jeg synes strengt tatt ikke de har vært nødvendige. Fint nok på landevei, men på bane hvor man prøver litt med forskjellig dekktrykk blir det fort irriterende. Det er også montert AR senterkapseler og sorte hjulbolter medfølger. Toyo dekkene på 4C'en har vært en liten skuffelse for meg, men de vil holde noen dager på banen til. Felgene er feilfrie, med unntak av en liten bit maling er borte på en felg og en av felgkantene er litt ørlite oppskrapet (se bilde).
      Selger også et helt nytt og ubrukt sett med Michelin Pilot Sport Cup 2, 215/45-17 og 245/40-18. Pris på Dekkonline pr. d.d. er omlag 8000,-. 
      Sett ut fra at felgene kun passer på 4C'en selges alt helst samlet. Holder til i Asker.
      Kr. 14.000,-
      --------------------------------------------------------------
      16.04.19 ; På bakgrunn av erfaringene fra siste track day i Papenburg i høst, kan jeg trygt fastslå at jeg ikke kan bruke dette felgsettet mer. 245 bredde bak, gjør bilen med mitt oppsett, spinnvill (bokstavelig talt) på bane. 
      Ny pris på felgsettet med de påmonterte Toyodekkene kr. 5000,-.
      2 stk Michelin Pilot Sport Cup 2 245/40-18 kr.2000,- SOLGT!
      215/45-17 dekkene beholder jeg selv, så de er trukket fra salg ;o)
       



    • Av Rosso 4C
      Selger et nytt og ubrukt sett med Alfaworks spacere som dramatisk forbedrer styringen på 4C'en. Med disse påmontert forsvinner det litt merkelige 'dødpunktet' på rattet i det du begynner å svinge, før du merker at dekkene griper. Styringen vil oppleves som mer 'direkte'. I tillegg slipper du at bilen sporer så mye når du kjører på dårlig vei, plutselig kan du kjøre med bare en hånd på rattet...
      Alfaworks lager 3 utgaver av spacerne. Dette er de raffeste, Race Spacers.
      http://live.alfaworkshop.co.uk/synergy/4C.php#lastPage1/6
      Dette er en reversibel modifisering hvis man senere skulle ønske å gå tilbake til standard. Selges fordi jeg har valgt en annen løsning som ikke er direkte reversibel på min 4C. 
      Holder til i Asker.
      Kr 1500,-
       



    • Av Rosso 4C
      I frustrasjon og påvente av at våren lar vente på seg tenkte jeg lage en liten tråd om mitt Alfa-prosjekt. Kanskje litt uvanlig, men jeg startet med utgangspunkt i en 2014-årgang 4C, med ambisjon om å lage den ultimate track day bilen. Både for å kunne kjøre jevnlig på Rudskogen, men også å kunne oppfylle drømmen om å kjøre på alle tilgjengelige baner i Sverige og på kontinentet. Bilen ble min vinteren 2015 etter en hyggelig bilhandel hos Dan & Tom hos Auto Ital i Oslo. Slik sett er status i dag at jeg er 3 år inne i prosjektet og forhistorien til valgene gjort vil jeg prøve å fylle ut kronologisk.
      Et ‘firkløver’ må nevnes som sentrale for å utvikle bilen. Første og fremst Tom hos Carrozzeria Alfa i Drøbak som med sin kunnskap og forståelse insisterte på at jeg måtte prøvekjøre en 4C før jeg bestemte meg om hvilken vei jeg skulle velge. En hyggeligere og mer kunnskapsrik alfisti er vanskelig å komme over! Dernest må André hos Squadra Sportiva omtales med positive ordelag. Alltid grundige og detaljerte tilbakemeldinger på forespørsler og svært lydhør for mine ønsker og krav. Det har vært ganske spesielt å oppleve at man får gehør for synspunkter i utviklingsarbeidet før man i det hele tatt har investert en krone (eg. Euro…). Han formidlet også kontakt med Laptime Racing i Papenburg hvor jeg har nytt godt av utviklingsarbeidet Alexander (eier, produktutvikler og svært dyktig racekjører) gjør sammen med Marco (mekaniker og altmuligmann). Alexander har tilgang til ATP testbanen i Papenburg 365 dager i året og gjør i sannhet bruk av det. Alt som lages utprøves umiddelbart til døde for å avsløre alle feil og mangler så tidlig i prosessen som mulig. Man kjenner kjapt en smule misunnelse over de mulighetene de har til kontinuerlig testing. Slik sett er min bil blitt en ørlite softere versjon av den fullblods racebilen Alexander lagde av sin LE for et par år siden, men her utvikles det i en fart som hadde desorientert mang en italiener...
      Status våren 2018
      Motor
      Pogea Racing Stage 1 Clone, 290 HK, 415 Nm BMC luftfilter (samme som LE-utgavene ble utstyrt med) Diverse silikonslanger Koshi carbon motordeksel PU-insert i nedre motorfeste (Black series) Liteblox LB11XX batteri Girkasse
      LSD Forsterkede utløserlagre Ekstern oljekjøler med manuell styring Understell
      Novitec Competizione+ Racing coilovers (Nürnburgring-utgave) Ombygd innfesting nedre bærearmer foran, mulighet for mer camber Sector 111 Swaybars, justerbare, 24mm foran og 27mm bak Sector 111 Endlinks, justerbare Novitec N11 felger, sorte, 7,5x17" og 8,5x18” med Toyo R888R (kommer for salg) Novitec N11 prototype felger, 7,5x17" og 9,5x18” med Zestino Gredge (265/35 18” bak!) Pinnebolt/muttere Bremser
      Performance Friction (PFC) 2-delte bremseskiver foran PFC Compound 11 bremseklosser foran Ferodo DS 1.11 bremseklosser bak Stålomspunnede bremseslanger Kjøling forbremser Eksteriør
      Laptime Racing ombygd/forsterket OEM veltebøyle, tilpasset bruk av 6-punktsbelte Laptime Racing dive planes Interiør
      FIA-godkjente karbonstoler med Nomextrekk Schroth Enduro 6-punktsbelte OMP Kubik, avtakbart ratt med customfeste til girhendler Centerline Alfa, aluminium forlengere til OEM girhendler Sector 111 feste til brannslukker i OEM feste til gulvmatte på passasjerside  
       

    • Av Masi
      http://www.4cpassionmeeting.com/
    • Av Masi
      Jeg vil gjerne gjøre oppmerksom på dette 4C treffet, 29 april 2017....... kan kombineres med ett besøk hos Motorworld som ligger rett rundt hjørnet.
      http://www.4cpassionmeeting.com/
      http://www.motorworld.de/home/portfolio/
×
×
  • Opprett ny...