Gå til innhold
BillaBoo

Klunkelyder bakfra - Bertone

Anbefalte innlegg

Hei,

Har en klunkelyd som dukker opp ved humpete vei i Bertonen. Høres ut som den kommer bakfra. Spiller ingen trille hvilken fart eller gir. Høres ut som slitne foringer.

Har jekka opp og røska i alt og kikka på foringer. Det eneste jeg kan finne er litt alderssprekker i bakre foring på T-baren. Men fant ikke no slakk. 

Er dette kanskje noe drivverkslyder? Smultringene ser nye ut. Kan det være opphenget til kassa eller noe som lurer meg? tips til flere ting jeg kan røske i?

Endret av BillaBoo

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jekken som har løsnet I baggasjen kanskje? 😉

Kan være gåen demper også, opplevde at en demper fikk 2cm dødgang, men fungerte ellers som den skulle. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det enkle er ofte det beste, men jekken er ikke løs... dvs.. den ligger ikke i bilen. :)

Må ta en nærmere titt på detta. Liker ikke ulyder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar opp denne igjen; Har nå demontert hele bakstillinga og sjekka alle foringer. De ser nye ut. Bytta foringer på T-Baren som går mot diffen. Kan det ha hjulpet? Vel. Hvertfall på samvittigheten.

Men jeg har fortsatt klunkelyd på humpete vei som kommer akkurat når bakhjula treffer høla. Jeg lurer nå på om det kan være lageret til mellomakselen. Men hadde jeg ikke da hørt ulyd kontinuerlig? Hva er symptomene på gåent lager på mellomaksel?

PS: Gummiopphenget til dette lageret ser også nytt ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket eksos anlegget at det ikke løs og det tar borti bak akslingen når det er stor vandring. Det hadde jeg på min og det så helt fint ut, men med knekt feste i potta. Er ikke lage/hus inn festet i gummi? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtdemper toppen? Visst vulkaniseringen der er gåen klunker det slik du beskriver.. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min har det vært 2 ting, gåen demper (den dempet, men hadde frigang mellom inn og utpust), og løs hattehylle. 

Det er ikke noe vulking i endene av demperne på denne, bare 2 gummiforinger mellom metall og demperstang. Men som du sier vil det jo klunke her også om det er løst..

Mellomaksling merket jeg på at det vibrerte i en viss hastighet, har du ikke hastighetsavhengig vibrasjon så er det ikke den tror jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har røska i eksosanlegget og kan ikke skjønne at det dunker borti noe :) Dempergummien ser bra ut. Men har ny i poly liggende, så det er jo fort gjort å bytte.

Men den hattehylla ja.... hmm.. kan det være så idiotisk da... 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
5 timer siden, Forzaalfa skrev:

Fant du ut av dette?

Har ikke fått sett så mye mer på det.. men det er IKKE hattehylla! 😅

Må ved litt ledig tid pelle ut demperne å sjekke de for klaringer innvendig. Te helga kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...